Spika på lillebror
_0404 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Spika på lillebror

    Hoppas någon härinne kan komma med bra tips på hur jag ska få Lukas att förstå att man inte kan putta simon när han står mot tex soffan, inte kasta sig handlöst mot honom när han ligger på golvet, inte spika på han huvud, inte slå med andra tillhyggen heller. Just nu är det punkt markering som gäller när de är i samma rum vilket gör middagslagande etc något krångligt. Har ni nått bra tips??
  2. 1
    Spika på lillebror Hoppas någon härinne kan komma med bra tips på hur jag ska få Lukas att förstå att man inte kan putta simon när han står mot tex soffan, inte kasta sig handlöst mot honom när han ligger på golvet, inte spika på han huvud, inte slå med andra tillhyggen heller. Just nu är det punkt markering som gäller när de är i samma rum vilket gör middagslagande etc något krångligt. Har ni nått bra tips??
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    låter som rätt taktik

    punktmarkering alltså, kanske inte så kul men gör man det bara konsekvent så brukar det fungera. Vet inte om du kör med bärsjal men annars är ju det suveränt när man behöver göra saker samtidigt som man håller koll på sin bebis. Jag lämnade aldrig Dante och Leia själva i samma rum när Dante vara bebis, han fick knapt vara på golvet heller eftersom jag var så rädd att något skulle hända med honom. Som tur var så är det ju en väldigt kort period, snart så dina stora nog att kunna \"leka\" och ha roligt tillsammans :)
  4. 2
    låter som rätt taktik punktmarkering alltså, kanske inte så kul men gör man det bara konsekvent så brukar det fungera. Vet inte om du kör med bärsjal men annars är ju det suveränt när man behöver göra saker samtidigt som man håller koll på sin bebis. Jag lämnade aldrig Dante och Leia själva i samma rum när Dante vara bebis, han fick knapt vara på golvet heller eftersom jag var så rädd att något skulle hända med honom. Som tur var så är det ju en väldigt kort period, snart så dina stora nog att kunna \"leka\" och ha roligt tillsammans :)
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3

    jo

    Det är väl så. Jag bär mer än gärna men det uppskattas inte helt av storebror så det har blivit betydligt mindre av den varan än jag velat. Nu är Simon ju själv på upptäcktsfärder och söker upp storebror så det är nog bara att försöka vara med och beredd mest hela tiden helt enkelt.
  6. 3
    jo Det är väl så. Jag bär mer än gärna men det uppskattas inte helt av storebror så det har blivit betydligt mindre av den varan än jag velat. Nu är Simon ju själv på upptäcktsfärder och söker upp storebror så det är nog bara att försöka vara med och beredd mest hela tiden helt enkelt.

Liknande trådar

  1. Ska i spika den femtonde oktober då?
    By Triss in forum Singelmingel
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-19, 23:08
  2. Hur spika golvlist?
    By sprengja in forum Hem & fritid
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-12-09, 15:48
  3. Apropå att spika
    By -Kikou- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-11, 03:14
  4. Hamra spika borra
    By Miah in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-09-21, 20:39
  5. Ska vi spika tid för onsdag??
    By Therese & 3 små barn in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 07:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar