Storlek på cykel
_02 Sommarbarn
  1. Sussie m.O-02&Is-04
    #1

    Storlek på cykel

    Vilken storlek har era barn? Fattar att det beror ju på hur långa dom är med är det stor skillnad mellan dom? Oliver är ca 105. Han har en 12 tum men den är så skräpig så funderar på att köpa en ny.
  2. 1
    Storlek på cykel Vilken storlek har era barn? Fattar att det beror ju på hur långa dom är med är det stor skillnad mellan dom? Oliver är ca 105. Han har en 12 tum men den är så skräpig så funderar på att köpa en ny.
  3. Medlem sedan
    Jul 2000
    #2

    Simone har en

    12\"-cykel, och är i ungefär samma längd som Oliver.
    Storasyster (som är 4-5 cm längre) och nyss fått en ny 16\"-cykel, men Simone kommer få ha sin 12\" tills hon lärt sig cykla utan stödhjul. Då kommer hon få en ny 16\".
    Hon är fortfarande för kort för att kunna ha en 16\". Hon når bara ner med tårna i marken och det räcker inte.
    Nästa sommar blir det nog en större cykel!

    Kramisar
  4. 2
    Simone har en 12\"-cykel, och är i ungefär samma längd som Oliver.
    Storasyster (som är 4-5 cm längre) och nyss fått en ny 16\"-cykel, men Simone kommer få ha sin 12\" tills hon lärt sig cykla utan stödhjul. Då kommer hon få en ny 16\".
    Hon är fortfarande för kort för att kunna ha en 16\". Hon når bara ner med tårna i marken och det räcker inte.
    Nästa sommar blir det nog en större cykel!

    Kramisar
  5. Monica med Tintin
    #3

    Tintin har en

    14 tums cykel. Han hade en 12 tums till i påskas men fick då en ny 14 tums av mormor och morfar som en förtidig födelsedagspresent. Samtidigt fick kusinen (ett år yngre) en 12 tums cykel.

    Tintin har stödhjul på sin eftersom vi märkte att balansen inte fanns där. Som han själv säger, \"när jag blir större och kan cykla bättre DÅ ska vi ta bort stödhjulen.\" Han är förresten ca 107 cm lång... hu vad de växer våra små gullungar!
  6. 3
    Tintin har en 14 tums cykel. Han hade en 12 tums till i påskas men fick då en ny 14 tums av mormor och morfar som en förtidig födelsedagspresent. Samtidigt fick kusinen (ett år yngre) en 12 tums cykel.

    Tintin har stödhjul på sin eftersom vi märkte att balansen inte fanns där. Som han själv säger, \"när jag blir större och kan cykla bättre DÅ ska vi ta bort stödhjulen.\" Han är förresten ca 107 cm lång... hu vad de växer våra små gullungar!
  7. Medlem sedan
    Feb 2004
    #4

    Vanja har fått

    en 12 tums, och den får hon ha tills det går att cykla utan stödhjul tror jag. Hon är ca 104-105 cm lång. Nästa sommar en 14 tums skulle jag gissa på!!
  8. 4
    Vanja har fått en 12 tums, och den får hon ha tills det går att cykla utan stödhjul tror jag. Hon är ca 104-105 cm lång. Nästa sommar en 14 tums skulle jag gissa på!!
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5

    Rebecka

    fick sin cykel förra sommaren.
    Hon var då 106,5cm och cykeln är 16\"
    Tycker den är alldeles lagom för henne.
    Nu är hon uppåt 113cm skulle jag tro, och vi har höjt sadel och styre en bit.
  10. 5
    Rebecka fick sin cykel förra sommaren.
    Hon var då 106,5cm och cykeln är 16\"
    Tycker den är alldeles lagom för henne.
    Nu är hon uppåt 113cm skulle jag tro, och vi har höjt sadel och styre en bit.
  11. Jessika m. J & A
    #6

    Amanda...

    ärvde en 16\", och den funkar att trampa på med stödhjul, men hon når inte ner till marken, så hon kan inte lära sig att cykla på den, så vi bytte med en granne, så nu har hon en 12\" istället.

    Det kan skilja en hel del i höjd mellan olika 16\", så om ni kollar på några olika ställen kan ni säkert hitta en 16\" som passar till Oliver!
  12. 6
    Amanda... ärvde en 16\", och den funkar att trampa på med stödhjul, men hon når inte ner till marken, så hon kan inte lära sig att cykla på den, så vi bytte med en granne, så nu har hon en 12\" istället.

    Det kan skilja en hel del i höjd mellan olika 16\", så om ni kollar på några olika ställen kan ni säkert hitta en 16\" som passar till Oliver!
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7

    16 tums

    Robin är bara 103cm, och har haft trehjuling tills i år.
    Men vi ansåg att en 12 tummare kändes meningslöst att köp då den är urvuxen senast nästa år.
    En 16 tums kan han ha detta och nästa år åtminstonde.
    Och det gick sänka sadeln så den passade honom nu.
    Hans storrasyrra på 6 år har också 16 tums, men nästa år behöver hon en större
  14. 7
    16 tums Robin är bara 103cm, och har haft trehjuling tills i år.
    Men vi ansåg att en 12 tummare kändes meningslöst att köp då den är urvuxen senast nästa år.
    En 16 tums kan han ha detta och nästa år åtminstonde.
    Och det gick sänka sadeln så den passade honom nu.
    Hans storrasyrra på 6 år har också 16 tums, men nästa år behöver hon en större
  15. Medlem sedan
    Jan 2002
    #8

    Lång tjej!

    är ni föräldrar långa?

    ichelle som är 6 år är ca 113cm, men hon är på kurvan under medel. Robin min 4 åring är 103cm
  16. 8
    Lång tjej! är ni föräldrar långa?

    ichelle som är 6 år är ca 113cm, men hon är på kurvan under medel. Robin min 4 åring är 103cm
  17. Medlem sedan
    Jan 2002
    #9

    Ja

    Jo vi är långa.
    Jag är 180cm & Henrik 183cm.
    Och Rebecka var ju stor när hon kom(5,2kg & 55cm) så hon har lite försprång...
  18. 9
    Ja Jo vi är långa.
    Jag är 180cm & Henrik 183cm.
    Och Rebecka var ju stor när hon kom(5,2kg & 55cm) så hon har lite försprång...
  19. Medlem sedan
    Oct 2001
    #10

    16 tumas


    Annie var förra hösten 105 cm lång. Nu har jag ingen aning om hur lång hon är men en 16 tums är lagom för henne :)
  20. 10
    16 tumas
    Annie var förra hösten 105 cm lång. Nu har jag ingen aning om hur lång hon är men en 16 tums är lagom för henne :)

Liknande trådar

  1. storlek på cykel
    By mamma till D & A in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-13, 06:41
  2. Storlek på cykel
    By Annika med 3 in forum _02 Vårbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 11:50
  3. Storlek på cykel
    By Annika med 3 in forum _00 Alla barn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 07:16
  4. Storlek på cykel
    By Sara m Julia & 2 till in forum _02 Vårbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 22:21
  5. Storlek på cykel?
    By Cattie in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 19:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar