Klätter-Emma och Houdini-Emma
_0502 Februaribarn
  1. kakmonstret
    #1

    Klätter-Emma och Houdini-Emma

    Hela gårdagen gick åt till ett evigt kämpande att klättra upp på köksbordet så till slut ledsnade jag på att se henne kämpa och sen bli arg då jag lyfte ner henne.Så nu ligger våra köksstolar med ryggarna på golvet.... :)
    Hur snyggt som helst....Men hon klättrar inte iallafall.

    Sen har hon börjat att klä av sej på nätterna,på något vis lyckas hon krypa ur pyamasen och även bodyn som jag satte på henne igårkväll.Täcke vill hon absolut inte ha på sej så hon sover ju i bara blöjan på nätterna efter att ha prånglat sej ur alla kläder. Sen känns hon ju lite sval på mornarna för det är ju inte direkt någon sommarvärme nu.

    Ideer.... Men man kan ju inte annat än skratta åt henne! Fler som har Houdinis hemma?!? *s*
  2. 1
    Klätter-Emma och Houdini-Emma Hela gårdagen gick åt till ett evigt kämpande att klättra upp på köksbordet så till slut ledsnade jag på att se henne kämpa och sen bli arg då jag lyfte ner henne.Så nu ligger våra köksstolar med ryggarna på golvet.... :)
    Hur snyggt som helst....Men hon klättrar inte iallafall.

    Sen har hon börjat att klä av sej på nätterna,på något vis lyckas hon krypa ur pyamasen och även bodyn som jag satte på henne igårkväll.Täcke vill hon absolut inte ha på sej så hon sover ju i bara blöjan på nätterna efter att ha prånglat sej ur alla kläder. Sen känns hon ju lite sval på mornarna för det är ju inte direkt någon sommarvärme nu.

    Ideer.... Men man kan ju inte annat än skratta åt henne! Fler som har Houdinis hemma?!? *s*
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    samma

    här, men har ganska tunga kökstolar så jag behöver ej lägga dom på golvet, räcker att dom är mot bordet. ja han klättrar överallt, häromdagen var han på väg upp i storebrors loftsäg livsfarligt jue, så nu får den dörren vara stängd om jag ej är med inne. han älskar att klättra upp på toan för att spola hmmm, klättrar i badkaret, åker rutschekana själv med väldans fart, så man får ha extra koll på honom nu, och inte blir han försiktigare av att han gör sig illa utan fortsätter med samma stil så fort han slutat gråta busungen. ja du dom är för goa dom små...
    kramis...
  4. 2
    samma här, men har ganska tunga kökstolar så jag behöver ej lägga dom på golvet, räcker att dom är mot bordet. ja han klättrar överallt, häromdagen var han på väg upp i storebrors loftsäg livsfarligt jue, så nu får den dörren vara stängd om jag ej är med inne. han älskar att klättra upp på toan för att spola hmmm, klättrar i badkaret, åker rutschekana själv med väldans fart, så man får ha extra koll på honom nu, och inte blir han försiktigare av att han gör sig illa utan fortsätter med samma stil så fort han slutat gråta busungen. ja du dom är för goa dom små...
    kramis...
  5. Anonym
    #3

    Ja...en till här

    W har ju tagit sig ur selen i matstolen i flera månader, jättekul tycker hon och ställer sig upp och skrattar. Mamman uppskattar inte tilltaget lika mkt...Klättra har hon annars lagt ner lite grann, precis innan hon lärde sig gå var det mkt värre, då hade vi oxå stolar nerlagda...som sagt, jättefint*s*
  6. 3
    Ja...en till här W har ju tagit sig ur selen i matstolen i flera månader, jättekul tycker hon och ställer sig upp och skrattar. Mamman uppskattar inte tilltaget lika mkt...Klättra har hon annars lagt ner lite grann, precis innan hon lärde sig gå var det mkt värre, då hade vi oxå stolar nerlagda...som sagt, jättefint*s*
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4

    Liv klättrar

    inte alls. Förstår inte vitsen. Hon gillar att gå. Och sitta. Och pilla. Och läsa Max och Totte. Och sätta på stereon och tvn. Och göra djurläten. Maken tror att hon inte klättrar för att hon är så tung och lång (vid 15 mån vägde hon över 13 kg och var drygt 84 cm). Jag tror att hon inte klättrar för att hon ärvt mannens temperament. Han var tydligen en liten förnumstig man när han var liten. Som var nöjd med att gå, att läsa, att pilla med saker, att sätta på stereon och tvn (you get the picture?).

    Men lite fascinerad blir jag när jag läser era berättelser. Vilka påhittiga barn! Och vad snyggt det måste vara i ert kök nu kakmonstret ;)
  8. 4
    Liv klättrar inte alls. Förstår inte vitsen. Hon gillar att gå. Och sitta. Och pilla. Och läsa Max och Totte. Och sätta på stereon och tvn. Och göra djurläten. Maken tror att hon inte klättrar för att hon är så tung och lång (vid 15 mån vägde hon över 13 kg och var drygt 84 cm). Jag tror att hon inte klättrar för att hon ärvt mannens temperament. Han var tydligen en liten förnumstig man när han var liten. Som var nöjd med att gå, att läsa, att pilla med saker, att sätta på stereon och tvn (you get the picture?).

    Men lite fascinerad blir jag när jag läser era berättelser. Vilka påhittiga barn! Och vad snyggt det måste vara i ert kök nu kakmonstret ;)
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5

    Tuva...

    .. är ganska försiktig av sig. Hon är helnöjd om hon lyckas klättra upp och stå på knä på nedersta steget på pallen i köket. Skönt för oss!

    När jag var hemma hos en kompis för ett tag sen \"hjälpte jag till\" och tog ner trip-trap stolen från köksbordet. Den lyfte hon upp illa kvickt igen eftersom hennes son klättrar upp på köksbordt via den. *pucko-Flingan*

    men hur i hela friden får Emma av sig kläderna? =)

  10. 5
    Tuva... .. är ganska försiktig av sig. Hon är helnöjd om hon lyckas klättra upp och stå på knä på nedersta steget på pallen i köket. Skönt för oss!

    När jag var hemma hos en kompis för ett tag sen \"hjälpte jag till\" och tog ner trip-trap stolen från köksbordet. Den lyfte hon upp illa kvickt igen eftersom hennes son klättrar upp på köksbordt via den. *pucko-Flingan*

    men hur i hela friden får Emma av sig kläderna? =)

  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6

    precis samma med

    klättrandet här...
    Vi har tre tripptrapp-stolar som legat ner i flera månader.....inte så kul men Hanna klättrar upp direkt om man glömmer lägga ner dom. I Pontus & Josefines stol saknas ju bygeln så då är hon uppe på bordet på nolltid. I hennes stol har vi bygeln kvar så där roar hon sig med att sätta sig till rätta och ställa sig upp & skratta och sätta sig,ställa sig,sätta sig osv....

    Glömmer vi toadörren öppen så sticker hon in direkt och klättrar upp på pallen och drar upp \"proppen\" ur handfatet, försöker sätta på vattnet eller kladda med tvålen....väldigt roligt verkar det vara:)

    För att inte tala om toaletten, det kan man ju häva sig ner i och röra om i vattnet, det gjorde hon igår på dagis när de hade öppet hus inför dagisstarten...kul va? Hon va dyblöt ändå upp till överarmarna.

    Hon klär inte av sig tack o lov, så där har jag inga tips. Täcke gillar inte Hanna heller, hon har bara en liten filt som hon kramar när hon sover, det är allt. Hmmmm undrar när hon ska börja gilla täcke, som är sååå mysigt??
  12. 6
    precis samma med klättrandet här...
    Vi har tre tripptrapp-stolar som legat ner i flera månader.....inte så kul men Hanna klättrar upp direkt om man glömmer lägga ner dom. I Pontus & Josefines stol saknas ju bygeln så då är hon uppe på bordet på nolltid. I hennes stol har vi bygeln kvar så där roar hon sig med att sätta sig till rätta och ställa sig upp & skratta och sätta sig,ställa sig,sätta sig osv....

    Glömmer vi toadörren öppen så sticker hon in direkt och klättrar upp på pallen och drar upp \"proppen\" ur handfatet, försöker sätta på vattnet eller kladda med tvålen....väldigt roligt verkar det vara:)

    För att inte tala om toaletten, det kan man ju häva sig ner i och röra om i vattnet, det gjorde hon igår på dagis när de hade öppet hus inför dagisstarten...kul va? Hon va dyblöt ändå upp till överarmarna.

    Hon klär inte av sig tack o lov, så där har jag inga tips. Täcke gillar inte Hanna heller, hon har bara en liten filt som hon kramar när hon sover, det är allt. Hmmmm undrar när hon ska börja gilla täcke, som är sååå mysigt??
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7

    klättra är kul det!

    Vidde har klättrat ganska länge, men det har eskalerat och numer är han stört omöjlig! Så fort man vänder ryggen till är han på köksbordet/matbordet/vardagsrumsbordet/toastolen och spolar/köksbänken/vår säng/trappan etc etc

    Speciellt kul är det att klättra upp på köksbordet och stå där och dansa och snurra(!)

    Det liksom syns på honom att han bara går runt och letar bus! :)

    Igår när vi var på 4H-gården så klättrade han själv upp på stegen som leder över stängslet till klapphagen. Nedåt fick jag hjälpa till lite.

    Nåja. Det är ju en kort period, det här klättrandet, sett i det stora hela. :)
  14. 7
    klättra är kul det! Vidde har klättrat ganska länge, men det har eskalerat och numer är han stört omöjlig! Så fort man vänder ryggen till är han på köksbordet/matbordet/vardagsrumsbordet/toastolen och spolar/köksbänken/vår säng/trappan etc etc

    Speciellt kul är det att klättra upp på köksbordet och stå där och dansa och snurra(!)

    Det liksom syns på honom att han bara går runt och letar bus! :)

    Igår när vi var på 4H-gården så klättrade han själv upp på stegen som leder över stängslet till klapphagen. Nedåt fick jag hjälpa till lite.

    Nåja. Det är ju en kort period, det här klättrandet, sett i det stora hela. :)

Liknande trådar

  1. Emma är här
    By Marianne m Ida in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 14:43
  2. Emma?! Madrid-Emma?! Bulle?!
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 18:17
  3. Emma! (ot)
    By IngelaJ in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 15:23
  4. Emma m A&A!
    By Sjukvårdspersonal in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 11:28
  5. Emma med A&A
    By Elin. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 21:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar