till 99.9 så är höften
Höftluxationer
  1. Lappis m A, A& F
    #1

    till 99.9 så är höften

    okej på lille Alfons, vi var till läkaren idag och det var nog det mest snabbaste besök jag varit på någonsin!!
    Vi anmälde oss i receptionen 10 min innan tiden som man ska...
    ja då får ni följa de gula fotspåren sa hon som tog emot oss, i korridoren möttes vi av en som sa jaha är det lille Alfons?
    ja så fick vi komma in på ett rum, eller kanske ni ska ha vårat barnrum iställer så är det lättare att klä av å så sa hon och vi gick in på ett annat rum mes skötbord.
    Pappa tog av byxorna och så kom läkaren in och blöjan togs av.
    Han frågade i vilken ordning i barnaskaran han var...
    Ehh sa jag ja han är väl nummer två då... av 3
    han har en tvillingsyster oxå, okej så¨undrade han om Alfons legat i säte, men det har han ju inte på alla ul vi varit på så har han alltid legat med huvudet neråt, men syrran hon har snurrat lite, men från v 32 har de legat med huvudet neråt båda två. de är födda vaginalt oxå sa jag.
    Så kände han och sa att det inte tyder på ngt allvarligt han är stabil i höfterna och benen är lika långa, det som knäpper kan vara att muskelfachian går över kulan att det är det som låter, men vi gör en röntgen iaf för säkerhets skull, men jag kan säga till 99.9% så är det inget allvarligt.
    Han verkar vara en frisk och fin lite kille
    Skönt ;)
  2. 1
    till 99.9 så är höften okej på lille Alfons, vi var till läkaren idag och det var nog det mest snabbaste besök jag varit på någonsin!!
    Vi anmälde oss i receptionen 10 min innan tiden som man ska...
    ja då får ni följa de gula fotspåren sa hon som tog emot oss, i korridoren möttes vi av en som sa jaha är det lille Alfons?
    ja så fick vi komma in på ett rum, eller kanske ni ska ha vårat barnrum iställer så är det lättare att klä av å så sa hon och vi gick in på ett annat rum mes skötbord.
    Pappa tog av byxorna och så kom läkaren in och blöjan togs av.
    Han frågade i vilken ordning i barnaskaran han var...
    Ehh sa jag ja han är väl nummer två då... av 3
    han har en tvillingsyster oxå, okej så¨undrade han om Alfons legat i säte, men det har han ju inte på alla ul vi varit på så har han alltid legat med huvudet neråt, men syrran hon har snurrat lite, men från v 32 har de legat med huvudet neråt båda två. de är födda vaginalt oxå sa jag.
    Så kände han och sa att det inte tyder på ngt allvarligt han är stabil i höfterna och benen är lika långa, det som knäpper kan vara att muskelfachian går över kulan att det är det som låter, men vi gör en röntgen iaf för säkerhets skull, men jag kan säga till 99.9% så är det inget allvarligt.
    Han verkar vara en frisk och fin lite kille
    Skönt ;)
  3. Medlem sedan
    Jan 1999
    #2

    Skönt att höra!

    Undrade hur det gått för er :) Fick ni reda på resulatet av röntgen direkt, eller?
  4. 2
    Skönt att höra! Undrade hur det gått för er :) Fick ni reda på resulatet av röntgen direkt, eller?
  5. Lappis m A, A& F
    #3

    nej vi ska på röntgen

    de skickar en kallelse för att vara på den säkra sidan till 100 %
  6. 3
    nej vi ska på röntgen de skickar en kallelse för att vara på den säkra sidan till 100 %
  7. Lappis m A, A &F
    #4

    det har tagit

    sån Dj... tid att jag ringde själv och då hade det visst blivit ngt tjorv, de hade inte skickats remiss osv. så jag ringde rtg själv.
    Fick tid idag så imorrn eller på måndag ska jag ringa och be att ngn ortoped kollar så att man får ett svar.
  8. 4
    det har tagit sån Dj... tid att jag ringde själv och då hade det visst blivit ngt tjorv, de hade inte skickats remiss osv. så jag ringde rtg själv.
    Fick tid idag så imorrn eller på måndag ska jag ringa och be att ngn ortoped kollar så att man får ett svar.
  9. Medlem sedan
    Jan 1999
    #5

    Ibland får man

    verkligen ha koll på läget själv, verkar det som :( Hoppas att allt var okej. Du kan väl berätta hur det har gått? Ha en skön sommar! *kram*
  10. 5
    Ibland får man verkligen ha koll på läget själv, verkar det som :( Hoppas att allt var okej. Du kan väl berätta hur det har gått? Ha en skön sommar! *kram*
  11. Lappis m A, A & F
    #6

    Ja verkligen ;(

    jag rinde igår och då hade ännu inte ngt ortoped tittat på bilderna, men sköterskan ordnade så att det skulle bli påtittade och att han skulle ringa mej idag mellan kl 15-16, för hon kunde inte utläsa svaret.
    Då blev jag lite orolig igen, men sen tänkte jag att hon kankse inte får säga ngt innan läkaren signerat svaret?
    Hoppas det iaf.
  12. 6
    Ja verkligen ;( jag rinde igår och då hade ännu inte ngt ortoped tittat på bilderna, men sköterskan ordnade så att det skulle bli påtittade och att han skulle ringa mej idag mellan kl 15-16, för hon kunde inte utläsa svaret.
    Då blev jag lite orolig igen, men sen tänkte jag att hon kankse inte får säga ngt innan läkaren signerat svaret?
    Hoppas det iaf.

Liknande trådar

  1. ont i höften
    By malla402 in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-07-29, 20:01
  2. Ont i höften?
    By annicaswe in forum _1005 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-03, 21:36
  3. Ont i höften..
    By *Mysan* in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 10:40
  4. Ont i höften
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 12:08
  5. 99,9% så är höften
    By Lappis m A, A& F in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-02, 12:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar