*Hej + Enkät
_05/06 Vinterbarn
  1. Zasa
    #1

    *Hej + Enkät

    Nu har jag hittat det här forumet (har ju funnits sedan november ser jag :-)! Jag har en liten tjej född 28/1 och vi håller som bäst på att lära oss att gå och lägga oss - en vettig rutin efterlyses! Annars bor jag i en liten stad mitt i skogen, har eget företag med min man och en liten hund (bostonterrier). Hoppas ni välkomnar en till här!
    Den här enkäten hittade jag hos Februarimammorna
    (och jag hoppas inte den kommer härifrån :-)


    *** ENKÄT ***
    1) Hur långt och tungt är ditt vinterbarn nu?

    2) Hur ser han/hon ut?

    3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt vinterbarn just nu?

    4) Vad är allra jobbigast?

    5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller vinterbarnet?
  2. 1
    *Hej + Enkät Nu har jag hittat det här forumet (har ju funnits sedan november ser jag :-)! Jag har en liten tjej född 28/1 och vi håller som bäst på att lära oss att gå och lägga oss - en vettig rutin efterlyses! Annars bor jag i en liten stad mitt i skogen, har eget företag med min man och en liten hund (bostonterrier). Hoppas ni välkomnar en till här!
    Den här enkäten hittade jag hos Februarimammorna
    (och jag hoppas inte den kommer härifrån :-)


    *** ENKÄT ***
    1) Hur långt och tungt är ditt vinterbarn nu?

    2) Hur ser han/hon ut?

    3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt vinterbarn just nu?

    4) Vad är allra jobbigast?

    5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller vinterbarnet?
  3. Anonym
    #2

    hej och välkommen

    klart det finns plats för fler ;)
    Astrid är född den 16 november.

    1) Hur långt och tungt är ditt vinterbarn nu?
    - förra veckan 6905g och 64,5cm.

    2) Hur ser han/hon ut?
    - hon har långa ben, börjar få lite hår, skrattgrop i högra kinden och vansinnigt lik äldsta syrran.

    3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt vinterbarn just nu?
    - hon pussas när man ber om det, börjar få humor och \"leker\" med syrrorna

    4) Vad är allra jobbigast?
    - hon knölar med sovandet och är grymt mammig

    5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller vinterbarnet?
    - hur hon ska klara flytten....
  4. 2
    hej och välkommen klart det finns plats för fler ;)
    Astrid är född den 16 november.

    1) Hur långt och tungt är ditt vinterbarn nu?
    - förra veckan 6905g och 64,5cm.

    2) Hur ser han/hon ut?
    - hon har långa ben, börjar få lite hår, skrattgrop i högra kinden och vansinnigt lik äldsta syrran.

    3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt vinterbarn just nu?
    - hon pussas när man ber om det, börjar få humor och \"leker\" med syrrorna

    4) Vad är allra jobbigast?
    - hon knölar med sovandet och är grymt mammig

    5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller vinterbarnet?
    - hur hon ska klara flytten....
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3

    Välkommen hit!

    Hej! Kul att du hittat hit! Välkommen!
    *** ENKÄT ***
    1) Hur långt och tungt är ditt vinterbarn nu?

    2) Hur ser han/hon ut?

    3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt vinterbarn just nu?

    4) Vad är allra jobbigast?

    5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller vinterbarnet?

  6. 3
    Välkommen hit! Hej! Kul att du hittat hit! Välkommen!
    *** ENKÄT ***
    1) Hur långt och tungt är ditt vinterbarn nu?

    2) Hur ser han/hon ut?

    3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt vinterbarn just nu?

    4) Vad är allra jobbigast?

    5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller vinterbarnet?

  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4

    Och här kommer svaren...

    Slant lite på tangenten...
    1) Hur långt och tungt är ditt vinterbarn nu?
    ** Vet inte just nu, men sist på 5 mån. kollen vägde hon 7750g, och var 65 cm lång

    2) Hur ser han/hon ut?
    **Hon är otroligt söt förståss! Bruna ögon, långa ögonfransar, brunt hår, med lååånga tofsar på sidorna...

    3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt vinterbarn just nu?
    **Att hon är så go och glad! Eller var det utseendet som menades? Isåfall de vackra bruna ögonen!

    4) Vad är allra jobbigast?
    **Hmmm.. Just nu är det mesta bra. kanske att hon snurrar och bökar så innan hon somnar. men det är ingen fara.

    5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller vinterbarnet
    **Att hon ska växa upp för fort..
  8. 4
    Och här kommer svaren... Slant lite på tangenten...
    1) Hur långt och tungt är ditt vinterbarn nu?
    ** Vet inte just nu, men sist på 5 mån. kollen vägde hon 7750g, och var 65 cm lång

    2) Hur ser han/hon ut?
    **Hon är otroligt söt förståss! Bruna ögon, långa ögonfransar, brunt hår, med lååånga tofsar på sidorna...

    3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt vinterbarn just nu?
    **Att hon är så go och glad! Eller var det utseendet som menades? Isåfall de vackra bruna ögonen!

    4) Vad är allra jobbigast?
    **Hmmm.. Just nu är det mesta bra. kanske att hon snurrar och bökar så innan hon somnar. men det är ingen fara.

    5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller vinterbarnet
    **Att hon ska växa upp för fort..
  9. KAJO
    #5

    Kajsa svarar

    1) Hur långt och tungt är ditt vinterbarn nu?
    Han var ca 70 cm och vägde 9 kilo för en dryg vecka sedan vid 6 månaderskontrollen.

    2) Hur ser han/hon ut?
    Som en liten krabba. Krumma armar och ben och stenhårda nypor och producerar spottbubblor mest hela tiden. Annars är han brunögd (som mig och dottern) och blir troligen blond. Är lite fjunig på axlarna och vid rumpslutet fortfarande och har ganska ljus och känslig hy. Söt är han också, en riktig liten charmör!

    3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt vinterbarn just nu?
    Han pratar så vaaaansinnigt mycket. Roligast låter det när han är lite småilsk och riktigt skäller på oss. Gullig är han hela tiden, jämt, jämt, jämt!!!

    4) Vad är allra jobbigast?
    Svårare att somna honom än tidigare då det gick plättlätt. Dessutom har han varit en gringubbe i ett par veckor. Tänder på g?

    5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller vinterbarnet?
    Jag oroar mig lite generellt men har ingen specifik hang-up.
  10. 5
    Kajsa svarar 1) Hur långt och tungt är ditt vinterbarn nu?
    Han var ca 70 cm och vägde 9 kilo för en dryg vecka sedan vid 6 månaderskontrollen.

    2) Hur ser han/hon ut?
    Som en liten krabba. Krumma armar och ben och stenhårda nypor och producerar spottbubblor mest hela tiden. Annars är han brunögd (som mig och dottern) och blir troligen blond. Är lite fjunig på axlarna och vid rumpslutet fortfarande och har ganska ljus och känslig hy. Söt är han också, en riktig liten charmör!

    3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt vinterbarn just nu?
    Han pratar så vaaaansinnigt mycket. Roligast låter det när han är lite småilsk och riktigt skäller på oss. Gullig är han hela tiden, jämt, jämt, jämt!!!

    4) Vad är allra jobbigast?
    Svårare att somna honom än tidigare då det gick plättlätt. Dessutom har han varit en gringubbe i ett par veckor. Tänder på g?

    5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller vinterbarnet?
    Jag oroar mig lite generellt men har ingen specifik hang-up.
  11. KAJO
    #6

    Och VÄLKOMMEN!

    Glömde det ju...
  12. 6
    Och VÄLKOMMEN! Glömde det ju...
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7

    Hej och välkommen säger jag med!

    Tessan heter jag, bor med man och fyra barn ute på sörmländska landsbygden. Har inga djur för tillfället men hade hundar tills för ca två rå sedan, det lär bli hund igen så småningom men just nu känner vi att det är för mycket småbarn i huset.

    Här kommer lite svar:

    1) Hur långt och tungt är ditt vinterbarn nu?

    *** Eftersom vi är lite dåliga på att mäta och väga (funderar på att ringa och kolla om vi kan komma imorgon) så gissar jag nu. Ca 8 kg och 68 cm.

    2) Hur ser han/hon ut?

    *** Som Toker i Snövit ungefär. ;-) Annars finns bild i mitt album.

    3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt vinterbarn just nu?

    *** Gullig är han jämt, kul är att han verkar tycka att allt ätbart är gott även om gröt verkar vara en stor favvo. Idag fick han lite skrapad banan och det var inte dumt. Allra bäst är när storebror leker tittut då skrattar han så gulligt ända fårn tårna. :-)

    4) Vad är allra jobbigast?

    *** Att han har så svårt att koppla bort omgivningen. Det gör att ammningen är jobbig dagtid eftersom han avbryter hela tiden för att kolla vad som händer runt omkring och sen är ddet samma sak med middagslurarna, korta om inte obefintliga. Han äter just nu bäst kväll/natt. Vi skyndar långsamt med smakisarna men hoppas snart komma igång med lite rejälare mål så att vi kanske slipper maratonammningen på kvällkvisten.

    5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller vinterbarnet?

    *** Nja, jag är väl lite orolig att han inte får i sig tillräckligt då men han verkar ju må bra.
  14. 7
    Hej och välkommen säger jag med! Tessan heter jag, bor med man och fyra barn ute på sörmländska landsbygden. Har inga djur för tillfället men hade hundar tills för ca två rå sedan, det lär bli hund igen så småningom men just nu känner vi att det är för mycket småbarn i huset.

    Här kommer lite svar:

    1) Hur långt och tungt är ditt vinterbarn nu?

    *** Eftersom vi är lite dåliga på att mäta och väga (funderar på att ringa och kolla om vi kan komma imorgon) så gissar jag nu. Ca 8 kg och 68 cm.

    2) Hur ser han/hon ut?

    *** Som Toker i Snövit ungefär. ;-) Annars finns bild i mitt album.

    3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt vinterbarn just nu?

    *** Gullig är han jämt, kul är att han verkar tycka att allt ätbart är gott även om gröt verkar vara en stor favvo. Idag fick han lite skrapad banan och det var inte dumt. Allra bäst är när storebror leker tittut då skrattar han så gulligt ända fårn tårna. :-)

    4) Vad är allra jobbigast?

    *** Att han har så svårt att koppla bort omgivningen. Det gör att ammningen är jobbig dagtid eftersom han avbryter hela tiden för att kolla vad som händer runt omkring och sen är ddet samma sak med middagslurarna, korta om inte obefintliga. Han äter just nu bäst kväll/natt. Vi skyndar långsamt med smakisarna men hoppas snart komma igång med lite rejälare mål så att vi kanske slipper maratonammningen på kvällkvisten.

    5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller vinterbarnet?

    *** Nja, jag är väl lite orolig att han inte får i sig tillräckligt då men han verkar ju må bra.
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8

    Mina svar:

    *** ENKÄT ***
    1) Hur långt och tungt är ditt vinterbarn nu?
    # De var 63 cm och vägde ca 6500 (Sonja) och 6600 (Liv) när de var fyra månader den 17 maj.

    2) Hur ser han/hon ut?
    # Åh, de är finast förstås. Liv ser ut som en docka med långa ögonfransar. Gröna ögon. Sonja... ja, Sonja kommer nog att bli en riktig skönhet med lite sneda blå ögon. Verkar vara rödhårig.

    3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt vinterbarn just nu?
    # Att de har upptäckt varann. Att man kan busa lite med dem. De skrattar s¨de kiknar när man pruppar dem på magen eller halsen.

    4) Vad är allra jobbigast?
    # Att koliken inte går över helt. Att Sonja måste bli buren på Livs bekostnad. Att jag vara har en famn.

    5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller vinterbarnet?
    # Jag oroar mig för att något av mina barn ska vara autistiskt som min son. Letar hela tiden efter tecken. Och så oroar jag mig för om de ska ha \"genen\". Min man har en form av cancer som är ärftlig till 50 %. Vi ska gentesta dem...
  16. 8
    Mina svar: *** ENKÄT ***
    1) Hur långt och tungt är ditt vinterbarn nu?
    # De var 63 cm och vägde ca 6500 (Sonja) och 6600 (Liv) när de var fyra månader den 17 maj.

    2) Hur ser han/hon ut?
    # Åh, de är finast förstås. Liv ser ut som en docka med långa ögonfransar. Gröna ögon. Sonja... ja, Sonja kommer nog att bli en riktig skönhet med lite sneda blå ögon. Verkar vara rödhårig.

    3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt vinterbarn just nu?
    # Att de har upptäckt varann. Att man kan busa lite med dem. De skrattar s¨de kiknar när man pruppar dem på magen eller halsen.

    4) Vad är allra jobbigast?
    # Att koliken inte går över helt. Att Sonja måste bli buren på Livs bekostnad. Att jag vara har en famn.

    5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller vinterbarnet?
    # Jag oroar mig för att något av mina barn ska vara autistiskt som min son. Letar hela tiden efter tecken. Och så oroar jag mig för om de ska ha \"genen\". Min man har en form av cancer som är ärftlig till 50 %. Vi ska gentesta dem...
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9

    Presenterar mig inte

    eftersom vi träffats förut.
  18. 9
    Presenterar mig inte eftersom vi träffats förut.
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10

    Hej hej

    Jag skriver själv inte så ofta här inne men välkommen ska du (självklart) vara i alla fall...

    Mina svar:
    1) Hur långt och tungt är ditt vinterbarn nu?
    65,5 cm - 7820g (på 4månaderskontrollen i måndags)
    2) Hur ser han/hon ut?
    Tja, tjockare än mamma och flintskalligare än pappa. pussmun (pappas) blå ögon (mammas) skrattgrop i ena kinden (mosters!?)...
    Älltså helt bedårande :o)
    3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt vinterbarn just nu?
    Allt? Hur han utvecklas, att höra honom skratta, när han småpratar... Nej, kanske mest att han \"lärt sig pussas\"
    4) Vad är allra jobbigast?
    För korta nätter (fast de beror mer på att jag inte lägger mig i tid än på att Benjamin stör mig*L*)
    Och att han verkar tro att det går att vrida huvudet ett helt varv OCH fortsätta amma...
    5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller vinterbarnet?
    Skulle väl vara allergier då, pappan har en hel del...
  20. 10
    Hej hej Jag skriver själv inte så ofta här inne men välkommen ska du (självklart) vara i alla fall...

    Mina svar:
    1) Hur långt och tungt är ditt vinterbarn nu?
    65,5 cm - 7820g (på 4månaderskontrollen i måndags)
    2) Hur ser han/hon ut?
    Tja, tjockare än mamma och flintskalligare än pappa. pussmun (pappas) blå ögon (mammas) skrattgrop i ena kinden (mosters!?)...
    Älltså helt bedårande :o)
    3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt vinterbarn just nu?
    Allt? Hur han utvecklas, att höra honom skratta, när han småpratar... Nej, kanske mest att han \"lärt sig pussas\"
    4) Vad är allra jobbigast?
    För korta nätter (fast de beror mer på att jag inte lägger mig i tid än på att Benjamin stör mig*L*)
    Och att han verkar tro att det går att vrida huvudet ett helt varv OCH fortsätta amma...
    5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller vinterbarnet?
    Skulle väl vara allergier då, pappan har en hel del...
  21. Medlem sedan
    Jul 2003
    #11

    Klickann med vincentsvar

    1.Hur långt och tungt är ditt vinterbarn nu?
    hmmm. han vägde för ngr veckor sen 6900 iaf. längd vet jag ej

    2) Hur ser han/hon ut?
    -Som ett urgulligt monster :) ngr blondaq fjun på huvet. Jättefina märkblå ögon med ett svart streck i...

    3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt vinterbarn just nu?
    - Att han och storebror nu kan leka och bråka :) Vincent går efter storebror med gåstolen och krockar med honom

    4) Vad är allra jobbigast?
    - Han ä förkyld nu stackarn. Så gnälligt är förnamnet...

    5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller vinterbarnet?
    - Nej. Jag har oroat mig tillräckligt för honom :) Han föddes ju med hjärtfel och op en vecka gammal... Så vi har haft vårt tycker jag!
  22. 11
    Klickann med vincentsvar 1.Hur långt och tungt är ditt vinterbarn nu?
    hmmm. han vägde för ngr veckor sen 6900 iaf. längd vet jag ej

    2) Hur ser han/hon ut?
    -Som ett urgulligt monster :) ngr blondaq fjun på huvet. Jättefina märkblå ögon med ett svart streck i...

    3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt vinterbarn just nu?
    - Att han och storebror nu kan leka och bråka :) Vincent går efter storebror med gåstolen och krockar med honom

    4) Vad är allra jobbigast?
    - Han ä förkyld nu stackarn. Så gnälligt är förnamnet...

    5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller vinterbarnet?
    - Nej. Jag har oroat mig tillräckligt för honom :) Han föddes ju med hjärtfel och op en vecka gammal... Så vi har haft vårt tycker jag!
  23. Medlem sedan
    Aug 2005
    #12

    Hej på dig!

    Jag är 36 år och vår pojke Mattias föddes den 21/12 2005

    1) Hur långt och tungt är ditt vinterbarn nu?
    Vid 5-månaderskontrollen var Mattias 68 cm och vägde 7935 g
    2) Hur ser han/hon ut?
    Som Nils Karlsson pyssling säger hans moster. ;-)
    Han har börjat få ljust hår nu när håret kommer tillbaka, han hade mycket och mörkt hår när han föddes men så försvann allt tillsammans med skorven. Annars är han väldigt lik sin far tycker jag men med mina ögon - lite gulligt snea. Han såg ut som en eskimå när han föddes men nu mer som en vanlig ursöt busunge. ;-)

    3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt vinterbarn just nu?
    Mattias sitter i babysittern och pratar för fullt mest hela dagarna nu. Han är en ovanligt glad kille säger alla, vi har ju inget att jämföra med men glad är han nästan jämt.

    4) Vad är allra jobbigast?
    Nattningen, hans pappa får gå omkring med honom och så ammar jag, igår fick vi göra om proceduren två gånger eftersom han vaknade när jag la ned honom efter tutte och sen vaknade han igen efter min sambo gått omkring med honom. Då var det bara att börja om från början. *suck*

    5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller vinterbarnet?
    Nej inte direkt, det är klart att jag tänker på hur det blir när han börjar krypa för jag är själv hemma med honom när hans pappa jobbar. Jag är ju rullstolsburen så det kommer säkert bli ganska kämpigt att \"hålla ordning\" på honom.
  24. 12
    Hej på dig! Jag är 36 år och vår pojke Mattias föddes den 21/12 2005

    1) Hur långt och tungt är ditt vinterbarn nu?
    Vid 5-månaderskontrollen var Mattias 68 cm och vägde 7935 g
    2) Hur ser han/hon ut?
    Som Nils Karlsson pyssling säger hans moster. ;-)
    Han har börjat få ljust hår nu när håret kommer tillbaka, han hade mycket och mörkt hår när han föddes men så försvann allt tillsammans med skorven. Annars är han väldigt lik sin far tycker jag men med mina ögon - lite gulligt snea. Han såg ut som en eskimå när han föddes men nu mer som en vanlig ursöt busunge. ;-)

    3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt vinterbarn just nu?
    Mattias sitter i babysittern och pratar för fullt mest hela dagarna nu. Han är en ovanligt glad kille säger alla, vi har ju inget att jämföra med men glad är han nästan jämt.

    4) Vad är allra jobbigast?
    Nattningen, hans pappa får gå omkring med honom och så ammar jag, igår fick vi göra om proceduren två gånger eftersom han vaknade när jag la ned honom efter tutte och sen vaknade han igen efter min sambo gått omkring med honom. Då var det bara att börja om från början. *suck*

    5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller vinterbarnet?
    Nej inte direkt, det är klart att jag tänker på hur det blir när han börjar krypa för jag är själv hemma med honom när hans pappa jobbar. Jag är ju rullstolsburen så det kommer säkert bli ganska kämpigt att \"hålla ordning\" på honom.
  25. Zasa
    #13

    svarar själv

    1) Hur långt och tungt är ditt vinterbarn nu?
    64cm och 6770g

    2) Hur ser han/hon ut?
    stora blå ögon (från far) och rödlätt (från farmors mor)

    3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt vinterbarn just nu?
    Att hon skrattar så när hon ser mig! Finns det något bättre?!

    4) Vad är allra jobbigast?
    När hon inte är nöjd och man försöker och försöker tolka henne och finna ut vad som är fel! Men det är ju inte så ofta så jag kan leva med det.

    5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller vinterbarnet?
    Det är sjukdomar och förkylningar - vi har inte haft något än och jag hoppas vi inte får det just nu heller. Sedan tänker man ju alltid vidare - hur hon kommer att bli, och hoppas hoppas allt går bra!

  26. 13
    svarar själv 1) Hur långt och tungt är ditt vinterbarn nu?
    64cm och 6770g

    2) Hur ser han/hon ut?
    stora blå ögon (från far) och rödlätt (från farmors mor)

    3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt vinterbarn just nu?
    Att hon skrattar så när hon ser mig! Finns det något bättre?!

    4) Vad är allra jobbigast?
    När hon inte är nöjd och man försöker och försöker tolka henne och finna ut vad som är fel! Men det är ju inte så ofta så jag kan leva med det.

    5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller vinterbarnet?
    Det är sjukdomar och förkylningar - vi har inte haft något än och jag hoppas vi inte får det just nu heller. Sedan tänker man ju alltid vidare - hur hon kommer att bli, och hoppas hoppas allt går bra!

  27. Zasa
    #14

    Vilka ögon på Toker !!

    Såg bilden på honom i vagnen - vilken blick! Den får ju vem som helst att falla :-)
  28. 14
    Vilka ögon på Toker !! Såg bilden på honom i vagnen - vilken blick! Den får ju vem som helst att falla :-)
  29. Zasa
    #15

    Nej

    Vi har ju träffats på ett antal snack vid det här laget :-) // Zasa
  30. 15
    Nej Vi har ju träffats på ett antal snack vid det här laget :-) // Zasa
  31. Zasa
    #16

    Svårt att sova tidigt

    ... så man är i \"synk\" med barnet - eller hur! Det blir snarare 23:30 än 21:00 av någon anledning (kanske 5:ans program kl 21 varje kväll typ Gray\'s Anatomy och CSI?!)
  32. 16
    Svårt att sova tidigt ... så man är i \"synk\" med barnet - eller hur! Det blir snarare 23:30 än 21:00 av någon anledning (kanske 5:ans program kl 21 varje kväll typ Gray\'s Anatomy och CSI?!)
  33. Zasa
    #17

    Nattningen ...

    - är ingen lätt sak! Jag smygläste på annawahlgren.com och tja, jag anammar nog inte allt men det där med att lägga ner just innan de somnar håller jag på med - med visst resultat (inte 100% :-)
    Men jag vet inte - de kanske sover bättre när de börjar äta ordentligt, nu är ju stadigt 4 timmars mellanrum!
    Jaja, det är första så man får väl lära sig med tiden ...
  34. 17
    Nattningen ... - är ingen lätt sak! Jag smygläste på annawahlgren.com och tja, jag anammar nog inte allt men det där med att lägga ner just innan de somnar håller jag på med - med visst resultat (inte 100% :-)
    Men jag vet inte - de kanske sover bättre när de börjar äta ordentligt, nu är ju stadigt 4 timmars mellanrum!
    Jaja, det är första så man får väl lära sig med tiden ...
  35. Medlem sedan
    Dec 1998
    #18

    Minks och August svarar så här

    *** ENKÄT ***
    1) Hur långt och tungt är ditt vinterbarn nu?
    ca 12 kg och 71 cm lång

    2) Hur ser han/hon ut?
    väldigt rund och go =O) Han har stora blå ögon, ett härligt kluckande skratt. Ett blont fjun på huvudet som säkert kommer att bli mörkare med åren. Första tanden igenom igår! Mammas goding!!

    3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt vinterbarn just nu?
    Att han skrattar så mycket. Han är alltid lätt att locka till skratt! Dessutom har han lagt i en ny växel senaste dagarna vad gäller de kroppsliga rörelserna. Han har legat rätt så still ett tag men nu händer det saker igen! Han liksom kastar sig runt på golvet och tjongar i babygymmet så grejerna far =O)

    4) Vad är allra jobbigast?
    Jobbigt och jobbigt men August är mkt mer aktiv OCH tung jämfört med storasyster som var så otroligt lugn jämt. Sen har vi just klarat av en förkylning, men nu är han piggare igen!

    5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller vinterbarnet?
    Just nu vet jag inte, men när han blev sjuk i helgen tänkte jag direkt -Jaha vad är det för allvarligt nu då? Eftersom han har legat på sjukhus 2 ggr redan (RS och UVI) men den här gången var det bara en vanlig förkylning!

    Och välkommen till sidan. Min August är född 051205!
    Han sover oförskämt bra och vi har ingenting gjort för att få det så, han bara är sån! (hans syster var det inte så jag vet hur det är också!)
  36. 18
    Minks och August svarar så här *** ENKÄT ***
    1) Hur långt och tungt är ditt vinterbarn nu?
    ca 12 kg och 71 cm lång

    2) Hur ser han/hon ut?
    väldigt rund och go =O) Han har stora blå ögon, ett härligt kluckande skratt. Ett blont fjun på huvudet som säkert kommer att bli mörkare med åren. Första tanden igenom igår! Mammas goding!!

    3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt vinterbarn just nu?
    Att han skrattar så mycket. Han är alltid lätt att locka till skratt! Dessutom har han lagt i en ny växel senaste dagarna vad gäller de kroppsliga rörelserna. Han har legat rätt så still ett tag men nu händer det saker igen! Han liksom kastar sig runt på golvet och tjongar i babygymmet så grejerna far =O)

    4) Vad är allra jobbigast?
    Jobbigt och jobbigt men August är mkt mer aktiv OCH tung jämfört med storasyster som var så otroligt lugn jämt. Sen har vi just klarat av en förkylning, men nu är han piggare igen!

    5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller vinterbarnet?
    Just nu vet jag inte, men när han blev sjuk i helgen tänkte jag direkt -Jaha vad är det för allvarligt nu då? Eftersom han har legat på sjukhus 2 ggr redan (RS och UVI) men den här gången var det bara en vanlig förkylning!

    Och välkommen till sidan. Min August är född 051205!
    Han sover oförskämt bra och vi har ingenting gjort för att få det så, han bara är sån! (hans syster var det inte så jag vet hur det är också!)
  37. Medlem sedan
    Jan 2003
    #19

    Välkommen och svar!

    Hej, vad kul att du hittat hit!

    1) Hur långt och tungt är ditt vinterbarn nu?
    Lillkråkan född 9/12-05 är 7270gr och 68,5 cm.

    2) Hur ser han/hon ut?
    Mörkbrunt hår, stora blå ögon, mörka ögonbryn och ögonfransar som ramar in ansiktet. Lika söt som pappa sin :D. Lång och smal i kroppstypen.

    3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt vinterbarn just nu?

    Hon gör så roliga ljud. Dels högfärdshosta när hon är trött/skrattig/sur. Dels så har hon börjat rynka på näsan och fnysa/sniffa som en hund. Och så skrattar hon när vi skrattar åt det :D

    4) Vad är allra jobbigast?
    Hon sover så oroligt just nu. Vaknar varannan timme igen och har svårt att somna om. Inatt fick hon sova mellan oss från kl.05 och framåt, inget annat dög.

    5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller vinterbarnet?
    Näe.
  38. 19
    Välkommen och svar! Hej, vad kul att du hittat hit!

    1) Hur långt och tungt är ditt vinterbarn nu?
    Lillkråkan född 9/12-05 är 7270gr och 68,5 cm.

    2) Hur ser han/hon ut?
    Mörkbrunt hår, stora blå ögon, mörka ögonbryn och ögonfransar som ramar in ansiktet. Lika söt som pappa sin :D. Lång och smal i kroppstypen.

    3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt vinterbarn just nu?

    Hon gör så roliga ljud. Dels högfärdshosta när hon är trött/skrattig/sur. Dels så har hon börjat rynka på näsan och fnysa/sniffa som en hund. Och så skrattar hon när vi skrattar åt det :D

    4) Vad är allra jobbigast?
    Hon sover så oroligt just nu. Vaknar varannan timme igen och har svårt att somna om. Inatt fick hon sova mellan oss från kl.05 och framåt, inget annat dög.

    5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller vinterbarnet?
    Näe.
  39. Medlem sedan
    Aug 2004
    #20

    Hej - Amaze avarar

    1) Hur långt och tungt är ditt vinterbarn nu?
    -- 64 cm och 7,8 kg

    2) Hur ser han/hon ut?
    -- Hon har långt hår, ljust i botten och mörkt i topparna - lite lockigt. Blå ögon. Tjocka lår.

    3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt vinterbarn just nu?
    -- Hon lipar hela tiden då hon blir glad.

    4) Vad är allra jobbigast?
    -- Vet inte riktigt...kanske att hon inte vill ha annat än tutte... (lite gröt har dock gått ner)

    5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller vinterbarnet?
    -- Nej
  40. 20
    Hej - Amaze avarar 1) Hur långt och tungt är ditt vinterbarn nu?
    -- 64 cm och 7,8 kg

    2) Hur ser han/hon ut?
    -- Hon har långt hår, ljust i botten och mörkt i topparna - lite lockigt. Blå ögon. Tjocka lår.

    3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt vinterbarn just nu?
    -- Hon lipar hela tiden då hon blir glad.

    4) Vad är allra jobbigast?
    -- Vet inte riktigt...kanske att hon inte vill ha annat än tutte... (lite gröt har dock gått ner)

    5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller vinterbarnet?
    -- Nej
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Jag gör en enkät nu på studs...Ego enkät
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-10-15, 20:56
  2. Enkät
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 18:50
  3. Lånad enkät: Liten enkät om ettåringarna
    By seife in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 11:52
  4. OT-Enkät!
    By anomympgavämne in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 16:41
  5. enkät
    By Erika.m.3gullungar in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 16:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar