Någon som har bytt från ppiller ...
Kropp & hälsa
  1. jsbs
    #1

    Någon som har bytt från ppiller ...

    till hormonspiral?

    Har Trionetta och funderar på att byta till hormonspiral, av flera anledningar. Har två barn och är mycket nöjd med det, och skulle helst vilja slippa tänka på att ta ppilller varje dag. Har även mer huvudvärk och har börjat få migrän efter att ha börjat med ppillerna efter den sista graviditeten.

    Min gyn är osäker på om det skulle passa mig med tanke på hormonerna. Både trionetta och levonovan innehåller samma typ av hormoner, med undantag att trionetta också innehåller östrogen. Jag tycker att det borde vara positivt med levonovan att den innehåller mindre hormoner. Skulle helst vilja slippa hormoner, men den stora säkerheten med levonovan gör att jag helst skulle vilja prova den.

    Någon som har erfarenheter av byte från ppiller till hormonspiral, eller erfarenhet av hormonspiral - skriv gärna!
  2. 1
    Någon som har bytt från ppiller ... till hormonspiral?

    Har Trionetta och funderar på att byta till hormonspiral, av flera anledningar. Har två barn och är mycket nöjd med det, och skulle helst vilja slippa tänka på att ta ppilller varje dag. Har även mer huvudvärk och har börjat få migrän efter att ha börjat med ppillerna efter den sista graviditeten.

    Min gyn är osäker på om det skulle passa mig med tanke på hormonerna. Både trionetta och levonovan innehåller samma typ av hormoner, med undantag att trionetta också innehåller östrogen. Jag tycker att det borde vara positivt med levonovan att den innehåller mindre hormoner. Skulle helst vilja slippa hormoner, men den stora säkerheten med levonovan gör att jag helst skulle vilja prova den.

    Någon som har erfarenheter av byte från ppiller till hormonspiral, eller erfarenhet av hormonspiral - skriv gärna!
  3. Soliga Li
    #2

    Lite svar...

    Har ej ätit p-piller innan dock, pga blodproppsrisk men har h-spiral.
    Att jag öht får det trots hormonerna i beror på att den dels påverkar mer lokalt än piller och dels är lika svag som minipiller, men med skyhögt högre säkerhet.
    Mitt tips är att testa den.
    Den finns garanti ifall den inte funkar för dig!
  4. 2
    Lite svar... Har ej ätit p-piller innan dock, pga blodproppsrisk men har h-spiral.
    Att jag öht får det trots hormonerna i beror på att den dels påverkar mer lokalt än piller och dels är lika svag som minipiller, men med skyhögt högre säkerhet.
    Mitt tips är att testa den.
    Den finns garanti ifall den inte funkar för dig!
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Jag har numera

    hormonspiral, av samma anledning som du ville jag inte ha p-piller (glömde ofta) och hittills har jag inget att klaga på. Jag har också problem med migrän, även utan preventivmedel hade jag alltid migrän innan mens, och tyvärr fick jag det förra månaden också, med spiralen. Nu har jag i o f s bara haft den i en månad och bara haft en mens, så jag hoppas på att både migrän och blödningar försvinner. Mensen var mindre riklig fast varade längre, nästan 12 dagar men bara brun flytning de sista dagarna. Man får ge det hela några månader innan kroppen vant sig. Om man slipper biverkningar tror jag hormonspiral är ett perfekt p-medel. Prova och se hur det funkar för dig!
  6. 3
    Jag har numera hormonspiral, av samma anledning som du ville jag inte ha p-piller (glömde ofta) och hittills har jag inget att klaga på. Jag har också problem med migrän, även utan preventivmedel hade jag alltid migrän innan mens, och tyvärr fick jag det förra månaden också, med spiralen. Nu har jag i o f s bara haft den i en månad och bara haft en mens, så jag hoppas på att både migrän och blödningar försvinner. Mensen var mindre riklig fast varade längre, nästan 12 dagar men bara brun flytning de sista dagarna. Man får ge det hela några månader innan kroppen vant sig. Om man slipper biverkningar tror jag hormonspiral är ett perfekt p-medel. Prova och se hur det funkar för dig!
  7. Medlem sedan
    Jun 2023
    #4
    Yasmin - https://euroclinix.net Jag har ätit Yasmin i snart två år och är mer nöjd än jag var med mina förra piller. Jag gick inte upp i vikt, fick mindre acne och mår bättre än med de andra. De är tyvärr lite dyrare än många andra, men det ska ju vara mindre och skonsammare hormoner än i många andra.
  8. 4
    Yasmin - https://euroclinix.net Jag har ätit Yasmin i snart två år och är mer nöjd än jag var med mina förra piller. Jag gick inte upp i vikt, fick mindre acne och mår bättre än med de andra. De är tyvärr lite dyrare än många andra, men det ska ju vara mindre och skonsammare hormoner än i många andra.

Liknande trådar

  1. Någon som bytt
    By garion in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 08:33
  2. någon som bytt från citalopram
    By anonymt namn in forum Känsliga snack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 18:17
  3. Någon som bytt
    By sandra & co in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-05-28, 18:16
  4. någon som bytt ut
    By Maria med A och S in forum _0507 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 10:40
  5. Nån som bytt från soc till ssk?
    By satsa på vad???!!! in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 14:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar