Cyklar utan stödhjul!!
_01 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Cyklar utan stödhjul!!

    Maya har vägrat att ta bort stödhjulen tidigare i vår. Det gick ju inte bara att cykla på en gång-tålamod, nehej då.
    Men nu har hon cyklat på förskolans tvåhjuling (typ bambino som fanns då vi var små) och nyss så tog vi bort dem. Hon klarade galant att cykla direkt. Bara lite krångel med start och stopp men på ett par svängar förbi huset så var det fixat.

    Så skönt att ha den delen också avklarad. Stolt som en tupp var hon.
  2. 1
    Cyklar utan stödhjul!! Maya har vägrat att ta bort stödhjulen tidigare i vår. Det gick ju inte bara att cykla på en gång-tålamod, nehej då.
    Men nu har hon cyklat på förskolans tvåhjuling (typ bambino som fanns då vi var små) och nyss så tog vi bort dem. Hon klarade galant att cykla direkt. Bara lite krångel med start och stopp men på ett par svängar förbi huset så var det fixat.

    Så skönt att ha den delen också avklarad. Stolt som en tupp var hon.
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2

    klart hon var!

    och skulle vara!
    Duktigt att fixa det dierkt!
  4. 2
    klart hon var! och skulle vara!
    Duktigt att fixa det dierkt!
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    Med tanke på

    bakslaget tidigare i vår så hade jag väntat mig lite tragglande och springande med pinne för att få henne att komma igång. Men förskolans cykel har nog gjort sitt. Och övat där har hon. En vecka var de andra barnen rent sura på henne då det bara finns en . Maya hade den ju hela tiden-*S*
  6. 3
    Med tanke på bakslaget tidigare i vår så hade jag väntat mig lite tragglande och springande med pinne för att få henne att komma igång. Men förskolans cykel har nog gjort sitt. Och övat där har hon. En vecka var de andra barnen rent sura på henne då det bara finns en . Maya hade den ju hela tiden-*S*
  7. Medlem sedan
    Oct 1999
    #4

    Vad duktig hon är,

    jag förstår att både hon och du är stolta.

    Arvid cyklar som en galning med alla barnen på gatan och jag sitter oftast med hjärtat i halsgropen. (Men Pär tycker att jag är lite mesig! *haha*)
  8. 4
    Vad duktig hon är, jag förstår att både hon och du är stolta.

    Arvid cyklar som en galning med alla barnen på gatan och jag sitter oftast med hjärtat i halsgropen. (Men Pär tycker att jag är lite mesig! *haha*)
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    Härligt!

    Förstår att hon (och ni) är stolta =)

    A har också lärt sig att cykla utan stödhjul i år. Jag sitter med hjärtat i halsgropen varje dag för han envisas med att \"jappa\" dvs lyfta upp framhjulet. Ska ju göra som dom stora grabbarna på gatan. Vi har tjatat och tjatat på honom och berättat hur farligt det är men han har inte lyssnat. En dag ramlade han och efter det har han lugnat ner sig. Konstigt att det måste hända något innan dom fattar =) Tur att han är så noga med att ha hjälmen iallafall...
  10. 5
    Härligt! Förstår att hon (och ni) är stolta =)

    A har också lärt sig att cykla utan stödhjul i år. Jag sitter med hjärtat i halsgropen varje dag för han envisas med att \"jappa\" dvs lyfta upp framhjulet. Ska ju göra som dom stora grabbarna på gatan. Vi har tjatat och tjatat på honom och berättat hur farligt det är men han har inte lyssnat. En dag ramlade han och efter det har han lugnat ner sig. Konstigt att det måste hända något innan dom fattar =) Tur att han är så noga med att ha hjälmen iallafall...

Liknande trådar

  1. Cyklar utan stödhjul! :)
    By Lyktan in forum Autismspektrum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-09-02, 06:38
  2. Cyklar utan stödhjul
    By Nadja in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-08-08, 21:09
  3. Isac cyklar utan stödhjul
    By Millan med 4 in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 17:30
  4. Simon cyklar utan stödhjul..
    By tottis in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 16:12
  5. Cyklar utan stödhjul
    By inarud in forum _02 Höstbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 21:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar