hur sent kan man senast plussa?
Försöker bli med barn
  1. Meggie
    #1

    hur sent kan man senast plussa?

    Alltså om jag skulle ha blivit gravid den 21/4 så borde jag vara i vecka 7 nu och då borde den förba..de stickan ha plussat vid det här laget, men eftersom hoppet är det sista som lämnar människan så har jag ff några promille hopp kvar i mig.

    Jag vill alltså veta hur sent ni har hört nära vänninor etc. plussa som tidigare testat och stickan då varit negativ.

    Vore även intressant att veta om ni har någon anledning till varför de plussade så sent samt om de födde friska bäbisar.
  2. 1
    hur sent kan man senast plussa? Alltså om jag skulle ha blivit gravid den 21/4 så borde jag vara i vecka 7 nu och då borde den förba..de stickan ha plussat vid det här laget, men eftersom hoppet är det sista som lämnar människan så har jag ff några promille hopp kvar i mig.

    Jag vill alltså veta hur sent ni har hört nära vänninor etc. plussa som tidigare testat och stickan då varit negativ.

    Vore även intressant att veta om ni har någon anledning till varför de plussade så sent samt om de födde friska bäbisar.
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2

    jag plusade..

    sent,i v 7-8,har 2 fina tjejer.
    jag tycker att du ska gå till en privat gyn,så du får veta,låter som om du hade det som mig.

    Lycka till=)
  4. 2
    jag plusade.. sent,i v 7-8,har 2 fina tjejer.
    jag tycker att du ska gå till en privat gyn,så du får veta,låter som om du hade det som mig.

    Lycka till=)
  5. Meggie
    #3

    va skönt att höra

    men hade du testat negativt några gånger först eller anade inte du att du var gravid?
    Om du anade vilka grav.symptom hade du isåfall?
    Vad sa läkaren till dig när du testade positivt så sent?
    Vill veta allt *nyfiken i en strut e ja*
  6. 3
    va skönt att höra men hade du testat negativt några gånger först eller anade inte du att du var gravid?
    Om du anade vilka grav.symptom hade du isåfall?
    Vad sa läkaren till dig när du testade positivt så sent?
    Vill veta allt *nyfiken i en strut e ja*
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4

    kommer inte..

    ihåg,men jag misstänkte förstås att jag var gravid.
    symtom,hm,väldigt trött och disträ,det var väl allt.
    jag tyckte inte det var konstigt att jag plusade sent eftersom jag inte hade någon kol på äl eller annat då,utan bara visste när min mens hade varit.
    hade liksom inte nätet att kolla på,utan vi bara hoppades att jag skulle bli gravid någon gång typ.
  8. 4
    kommer inte.. ihåg,men jag misstänkte förstås att jag var gravid.
    symtom,hm,väldigt trött och disträ,det var väl allt.
    jag tyckte inte det var konstigt att jag plusade sent eftersom jag inte hade någon kol på äl eller annat då,utan bara visste när min mens hade varit.
    hade liksom inte nätet att kolla på,utan vi bara hoppades att jag skulle bli gravid någon gång typ.
  9. Medlem sedan
    Oct 2004
    #5

    En kompis

    testade neg fram t.o.m. v 7.
    Testade + först i v 8+2 med båda sina barn.
    De är fullt friska och pigga barn! Hon har helt enkelt bara låg hcg-nivå i början...
  10. 5
    En kompis testade neg fram t.o.m. v 7.
    Testade + först i v 8+2 med båda sina barn.
    De är fullt friska och pigga barn! Hon har helt enkelt bara låg hcg-nivå i början...
  11. *b* på visit
    #6

    3 dagar innan

    beräknad mens om du testar med cb, det funkade för mej när jag plussade. Så det borde ju ge utslag om du testar nu.
  12. 6
    3 dagar innan beräknad mens om du testar med cb, det funkade för mej när jag plussade. Så det borde ju ge utslag om du testar nu.
  13. Meggie
    #7

    skumt att det kan vara så att

    vissa producerar hormonet direkt och andra inte, undrar varför denna individualitet.. borde kanske stå lite sånt på grav.testerna, men samtidigt så förstår jag att de inte skriver ut det för då får de ju sälja mindre. Hade alla vetat om att det kan ta flera veckor efter IM innan man testar positivt så tror jag att fler skulle testa senare och spara på slantarna.. ja inte jag då men säkert en hel del lugna och inte hyperstressade människor :)
  14. 7
    skumt att det kan vara så att vissa producerar hormonet direkt och andra inte, undrar varför denna individualitet.. borde kanske stå lite sånt på grav.testerna, men samtidigt så förstår jag att de inte skriver ut det för då får de ju sälja mindre. Hade alla vetat om att det kan ta flera veckor efter IM innan man testar positivt så tror jag att fler skulle testa senare och spara på slantarna.. ja inte jag då men säkert en hel del lugna och inte hyperstressade människor :)
  15. Meggie
    #8

    jo fast jag har ju testat en

    massa gånger.. men tanten vill ändå inte dyka upp
  16. 8
    jo fast jag har ju testat en massa gånger.. men tanten vill ändå inte dyka upp
  17. Viskan
    #9

    försök

    Att inte oroa dig så mycket, mensen kan bli försenad om man är stressad eller oroad. Bebisen kommer förr eller senare. Lycka till
  18. 9
    försök Att inte oroa dig så mycket, mensen kan bli försenad om man är stressad eller oroad. Bebisen kommer förr eller senare. Lycka till

Liknande trådar

  1. Först att plussa!
    By Avut in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-01-25, 21:23
  2. Så har man börjat plussa.....
    By Hannastina in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-29, 08:48
  3. På tal om att plussa...
    By Jeanne1 in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 11:40
  4. Hittade det här om att plussa..
    By Yenka m 3 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 13:29
  5. Nu ska jag plussa...
    By JohannaJ in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 22:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar