Har ni förstått
_00/01 Vinterbarn
  1. Cina m 2 tjejer än så....
    #1

    Har ni förstått

    att många av barnen här inne skall nu i augusti börja i \"skolan\"??
    Jag sitter fortfarande och tror att det inte är riktigt sant.. Nicole bara längtar och hon räknar dagarna hon har kvar på förskolan nu... Det är för henne 7 dagar kvar innan hon slutar.. Vi tar en lång semester denna sommar och tänker vara lediga i 8veckor.. Först åker jag och Niclas till Rhodos en vecka och sedan tillbringar vi ett par i Ö-vik.. Därefter blir det en härlig tid här hemma också...
  2. 1
    Har ni förstått att många av barnen här inne skall nu i augusti börja i \"skolan\"??
    Jag sitter fortfarande och tror att det inte är riktigt sant.. Nicole bara längtar och hon räknar dagarna hon har kvar på förskolan nu... Det är för henne 7 dagar kvar innan hon slutar.. Vi tar en lång semester denna sommar och tänker vara lediga i 8veckor.. Först åker jag och Niclas till Rhodos en vecka och sedan tillbringar vi ett par i Ö-vik.. Därefter blir det en härlig tid här hemma också...
  3. Medlem sedan
    Jul 2000
    #2

    Visst är det otroligt!

    Det känns som om det bara var något år sedan vi satt och diskuterade graviditeter, nu diskuterar vi skola...
    Tiden går så ruskigt fort!
    Vilken härlig sommar ni verkar få. Paulina går på dagis till midsommar sedan blir hon ledig till skolan börjar den 16/8. Det blir också nästan 2 månader.
    Jag ska plugga hela sommaren så det blir inga långa turer någonstans, utan det blir mest på hemmaplan.

    Kramisar
  4. 2
    Visst är det otroligt! Det känns som om det bara var något år sedan vi satt och diskuterade graviditeter, nu diskuterar vi skola...
    Tiden går så ruskigt fort!
    Vilken härlig sommar ni verkar få. Paulina går på dagis till midsommar sedan blir hon ledig till skolan börjar den 16/8. Det blir också nästan 2 månader.
    Jag ska plugga hela sommaren så det blir inga långa turer någonstans, utan det blir mest på hemmaplan.

    Kramisar
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Det känns verkligen jättekonstigt

    att kompisgänget på dagis ska brytas upp. Det skiljer 3 månader mellan Lillan och hennes bästis. Bästisen är född i dec 00 och Lillan i feb 01. Alltså ska bästisen börja skolan i augusti - och Lillan inte förrän nästa år. Tack o lov får vi påfyllning i dagisgruppen med jämnåriga barn. Annars hade hon varit ganska ensam 01a tillsammans med en rad små barn (de har mest fyllt på med ettåringar).
  6. 3
    Det känns verkligen jättekonstigt att kompisgänget på dagis ska brytas upp. Det skiljer 3 månader mellan Lillan och hennes bästis. Bästisen är född i dec 00 och Lillan i feb 01. Alltså ska bästisen börja skolan i augusti - och Lillan inte förrän nästa år. Tack o lov får vi påfyllning i dagisgruppen med jämnåriga barn. Annars hade hon varit ganska ensam 01a tillsammans med en rad små barn (de har mest fyllt på med ettåringar).
  7. Medlem sedan
    Jun 2000
    #4

    Ja, visst är det konstigt?!

    Det innebär ju att vi har hängt här i en rackarns massa år tillsammans redan :). Tänk när vi om 12 år diskuterar studentexamen och om ytterligare 5 kanske diskuterar deras bröllop... Och sedan kommer barnbarnen... OJ!!

    Näe, hörrni - vi måste försöka ses något också. Upplägget som Eva hade där med dagis i Enköping var så himla bra... Någon som har möjlighet till samma sak igen? Vore verkligen kul!!!
  8. 4
    Ja, visst är det konstigt?! Det innebär ju att vi har hängt här i en rackarns massa år tillsammans redan :). Tänk när vi om 12 år diskuterar studentexamen och om ytterligare 5 kanske diskuterar deras bröllop... Och sedan kommer barnbarnen... OJ!!

    Näe, hörrni - vi måste försöka ses något också. Upplägget som Eva hade där med dagis i Enköping var så himla bra... Någon som har möjlighet till samma sak igen? Vore verkligen kul!!!
  9. Cina m 2 tjejer än så....
    #5

    Bra idé...

    Vore ju jätte skoj om vi kunde få till en träff.. Vill ju så gärna träffa alla igen.. Tänk när vi var 20-25 mammor med vagnar på Kulturhuset för att äta lunch... Folk som kom upp med hissarna stannade förvånat kvar och tryckte på \"neråt-knappen\" igen...
    Sen att vi var knäppa nog att gå ut mitt i ruschen men men... Kul var det!!
  10. 5
    Bra idé... Vore ju jätte skoj om vi kunde få till en träff.. Vill ju så gärna träffa alla igen.. Tänk när vi var 20-25 mammor med vagnar på Kulturhuset för att äta lunch... Folk som kom upp med hissarna stannade förvånat kvar och tryckte på \"neråt-knappen\" igen...
    Sen att vi var knäppa nog att gå ut mitt i ruschen men men... Kul var det!!
  11. Kerstin & Martin 001207
    #6

    Nej...

    det känns konstigt. Vi har varit på inskrivningssamtal på dagis och Martin ser verkligen fram emot att börja skolan. Båda hans fröknar verkar jättebra och vi har kompisar vars barn gått där och alla säger att det är kanon. Dessutom känner vi en av fröknarna sen tidigare och det känns jättebra.

    Det som känns konstigt är att han bara har 11 dagar kvar på dagis. Han går ju 5 timmar, 3 dagar i veckan och midsommarveckan slutar han. Vi har trivts jättebra med dagiset och hoppas såklart att även Linus ska få plats där när det är dags för honom att börja.
  12. 6
    Nej... det känns konstigt. Vi har varit på inskrivningssamtal på dagis och Martin ser verkligen fram emot att börja skolan. Båda hans fröknar verkar jättebra och vi har kompisar vars barn gått där och alla säger att det är kanon. Dessutom känner vi en av fröknarna sen tidigare och det känns jättebra.

    Det som känns konstigt är att han bara har 11 dagar kvar på dagis. Han går ju 5 timmar, 3 dagar i veckan och midsommarveckan slutar han. Vi har trivts jättebra med dagiset och hoppas såklart att även Linus ska få plats där när det är dags för honom att börja.
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7

    Tiden den går så fort

    Emelie har ju redan gått en termin i förskolan, hon har sin första skolavslutning nu den 16 juni. Hon tycker det ska bli så spännande. Sedan har jag en son som går ut nian, helt otroligt fort går tiden. Tycker inte det är så länge sedan han skulle börja förskolan.
    Kram På er alla.

  14. 7
    Tiden den går så fort Emelie har ju redan gått en termin i förskolan, hon har sin första skolavslutning nu den 16 juni. Hon tycker det ska bli så spännande. Sedan har jag en son som går ut nian, helt otroligt fort går tiden. Tycker inte det är så länge sedan han skulle börja förskolan.
    Kram På er alla.

  15. Medlem sedan
    Aug 2000
    #8

    Det skulle vara kanon trevligt

    med en träff. Jag har tyvärr svårt att ordan med dagis, de har blivit lite kinkiga då andra harlånat dagis och det har gått sönder många saker.

    Men vi har ett ny öppnat fik med lekytor åt barnen. Det är inte det mest anvcerade sakerna där. man kan boka den lokalen men jag vet inte vad det kostar men jag kan kolla up det om det verkar intresant. Det ligger vid jysk här i stan och det finns bra parkering där. Så om ni är intresserade så kan jag kolla upp det hela.

    KRAM
  16. 8
    Det skulle vara kanon trevligt med en träff. Jag har tyvärr svårt att ordan med dagis, de har blivit lite kinkiga då andra harlånat dagis och det har gått sönder många saker.

    Men vi har ett ny öppnat fik med lekytor åt barnen. Det är inte det mest anvcerade sakerna där. man kan boka den lokalen men jag vet inte vad det kostar men jag kan kolla up det om det verkar intresant. Det ligger vid jysk här i stan och det finns bra parkering där. Så om ni är intresserade så kan jag kolla upp det hela.

    KRAM
  17. J m T, M & L
    #9

    Det låter suveränt!

    Enköping ligger ju så himla bra till - för alla möjliga väderstreck som vi kommer ifrån :). Så, vi är intresserad om det inte är alltför dyrt! :)
  18. 9
    Det låter suveränt! Enköping ligger ju så himla bra till - för alla möjliga väderstreck som vi kommer ifrån :). Så, vi är intresserad om det inte är alltför dyrt! :)
  19. Medlem sedan
    May 2000
    #10

    Jag har visserligen...

    inte hittat hit förrän nu men jag förundras precis som ni - vart kommer den här stora tjejen ifrån?
  20. 10
    Jag har visserligen... inte hittat hit förrän nu men jag förundras precis som ni - vart kommer den här stora tjejen ifrån?
  21. Medlem sedan
    Jun 2000
    #11

    Haha, men det göör inget...

    ... att du är ny nu - av allt vi ska diskutera genom åren, så har vi ju bara börjat :). Du får så gärna vara kvar och diskutera studenten om några år istället :). Och bröllop och annat skojsigt \"down the line\" :)!
  22. 11
    Haha, men det göör inget... ... att du är ny nu - av allt vi ska diskutera genom åren, så har vi ju bara börjat :). Du får så gärna vara kvar och diskutera studenten om några år istället :). Och bröllop och annat skojsigt \"down the line\" :)!
  23. Cina m 2 tjejer än så...
    #12

    Välkommen till oss..

    Vi är ett helt galet gäng som pratat under en hel massa år.. Vi hälsar Dig och din familj välkommen till denna \"familj\"...
  24. 12
    Välkommen till oss.. Vi är ett helt galet gäng som pratat under en hel massa år.. Vi hälsar Dig och din familj välkommen till denna \"familj\"...
  25. Kerstin & Martin 001207
    #13

    Jaaaaaaaaaaaa....

    vi kommer jättegärna!!!
  26. 13
    Jaaaaaaaaaaaa.... vi kommer jättegärna!!!
  27. Medlem sedan
    Dec 1999
    #14

    Nej...

    Det är otroligt vad tiden går...
    Arvid är ju vår minsting, så jämfört med syskonen är han ju fortfarande liten. Vår äldste kille fyller 15 år till sommaren, jag fattar inte var tiden tar vägen. Det är ju inte alls länge sedan han började förskolan och nu ska han börja 9:an! Hu, jag hinner inte med!
  28. 14
    Nej... Det är otroligt vad tiden går...
    Arvid är ju vår minsting, så jämfört med syskonen är han ju fortfarande liten. Vår äldste kille fyller 15 år till sommaren, jag fattar inte var tiden tar vägen. Det är ju inte alls länge sedan han började förskolan och nu ska han börja 9:an! Hu, jag hinner inte med!
  29. Hann m Rasmus&Lova
    #15

    Jaa,vi vill..

    gärna ha en träff.. Det skulle vara så kul att träffa alla igen,nu har det ju kommit massa syskon också..
  30. 15
    Jaa,vi vill.. gärna ha en träff.. Det skulle vara så kul att träffa alla igen,nu har det ju kommit massa syskon också..
  31. Medlem sedan
    May 2000
    #16

    Tack så mycket!*imt*

    :)
  32. 16
    Tack så mycket!*imt* :)

Liknande trådar

  1. Nu har jag förstått
    By Sintra in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-22, 15:56
  2. Har förstått att det
    By Anna_72 in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 08:17
  3. Har förstått att man…
    By tosing in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 07:42
  4. Hej!! Har förstått...
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2007-11-01, 22:12
  5. Vad jag har förstått
    By Emmylou in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 22:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar