Vaccination?
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2004
    #1

    Vaccination?

    Om en vecka ska Elina få sin första spruta. Vet ni hur det går till? Var sätter de den? Brukar man få amma under tiden?
    BVCsköterskan sa bara att jag skulle ta med Alvedon ifall Elina skulle \"reagera\", vad hon nu menade med det.
    Hur har ni som varit på vaccinationen, eller har barn sedan tidigare, gjort?
  2. 1
    Vaccination? Om en vecka ska Elina få sin första spruta. Vet ni hur det går till? Var sätter de den? Brukar man få amma under tiden?
    BVCsköterskan sa bara att jag skulle ta med Alvedon ifall Elina skulle \"reagera\", vad hon nu menade med det.
    Hur har ni som varit på vaccinationen, eller har barn sedan tidigare, gjort?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Hej!

    Då har vi samma tid, Simon ska få sin spruta på måndag.

    När Albn fick sin spruta så satte dom den i låret, och han \"satt\" i mitt knä.

    En del barn får en reaktion på sprutan med feber och kinkighet (jämför med en lättare förkylning), men det brukar inte komma förrän efter 3-4 tmmar och kan sedan vara ett par dagar. Albin har inte reagerat på någon av sina sprutor.
  4. 2
    Hej! Då har vi samma tid, Simon ska få sin spruta på måndag.

    När Albn fick sin spruta så satte dom den i låret, och han \"satt\" i mitt knä.

    En del barn får en reaktion på sprutan med feber och kinkighet (jämför med en lättare förkylning), men det brukar inte komma förrän efter 3-4 tmmar och kan sedan vara ett par dagar. Albin har inte reagerat på någon av sina sprutor.
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3

    vi har inte heller tagit än men på

    bvc sa de att man skulle va beredd med alvedon eftersom de kan bli febriga å ledsna å kinkiga...kan även få ont i benet (där jag då gissar att de sätter sprutan)
  6. 3
    vi har inte heller tagit än men på bvc sa de att man skulle va beredd med alvedon eftersom de kan bli febriga å ledsna å kinkiga...kan även få ont i benet (där jag då gissar att de sätter sprutan)
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4

    Sprutan får de i låret...

    och om de tycker att hon ska ligga på skötbordet under tiden, gå inte med på det... det känner hon ju sig ensam då, och dels kan hon spralla till. Sätt henne istället i ditt knä, krama henne och håll ast hennes ben mellan dina ben. Eller, om du har en sjal, sätt henne i den...

    David reagagerade aldrig på några sprutor, och jag tänker INTE ge Ida alvedon i förbyggande syfte. OM hon blir jätteledsen kanske jag ger henne en supp, men troligen inte... jag tror inte på läkemedel i onödan, alvedon ger jag bara om barnet ät för sjukt för att äta eller sova.
  8. 4
    Sprutan får de i låret... och om de tycker att hon ska ligga på skötbordet under tiden, gå inte med på det... det känner hon ju sig ensam då, och dels kan hon spralla till. Sätt henne istället i ditt knä, krama henne och håll ast hennes ben mellan dina ben. Eller, om du har en sjal, sätt henne i den...

    David reagagerade aldrig på några sprutor, och jag tänker INTE ge Ida alvedon i förbyggande syfte. OM hon blir jätteledsen kanske jag ger henne en supp, men troligen inte... jag tror inte på läkemedel i onödan, alvedon ger jag bara om barnet ät för sjukt för att äta eller sova.
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5

    Hej

    Junie fick sin spruta i onsdags förra veckan. Hon satt i mitt knä när hon fick den. Hon grinade direkt efter sticket, men det gick över efter någon minut.

    Jag hade köpt hem flytande Alvedon, hon fick i förebyggande syfte och blev inge gnällig eller nåt.

    Lite tröttare än vanligt, pga Alvedonen tror jag.?
  10. 5
    Hej Junie fick sin spruta i onsdags förra veckan. Hon satt i mitt knä när hon fick den. Hon grinade direkt efter sticket, men det gick över efter någon minut.

    Jag hade köpt hem flytande Alvedon, hon fick i förebyggande syfte och blev inge gnällig eller nåt.

    Lite tröttare än vanligt, pga Alvedonen tror jag.?
  11. Medlem sedan
    Sep 2004
    #6

    Tack för tipsen! imt

    l
  12. 6
    Tack för tipsen! imt l
  13. Medlem sedan
    Jul 2005
    #7

    förra veckan

    Hilda fick sin första förra veckan (i låret). Satt i mitt knä. Själva sticket kändes nog inte så mycket men när de sprutar in vätskan spänner det. Gnydde lite grann med det gick över genast. Senare på eftermiddagen vaknade hon från sin nap och hade ont. Det hade då blivit rött och svullet kring sticket. Fick en Alvedon och blev glad igen!

    No problemos! Viktigast tror jag är att man inte själv är rädd. Då tror de att något är farligt.

  14. 7
    förra veckan Hilda fick sin första förra veckan (i låret). Satt i mitt knä. Själva sticket kändes nog inte så mycket men när de sprutar in vätskan spänner det. Gnydde lite grann med det gick över genast. Senare på eftermiddagen vaknade hon från sin nap och hade ont. Det hade då blivit rött och svullet kring sticket. Fick en Alvedon och blev glad igen!

    No problemos! Viktigast tror jag är att man inte själv är rädd. Då tror de att något är farligt.

Liknande trådar

  1. Vaccination...
    By SANDEE in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 18:08
  2. Vaccination?
    By nallum in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 10:24
  3. 5-års vaccination?
    By Tammimamman in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 17:52
  4. Vaccination!
    By Linda med Jonathan in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-10, 19:26
  5. TBE vaccination
    By Elin77 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 18:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar