hur gammal kommer era
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    hur gammal kommer era

    barn vara när de börjar dagis? hur gamla önska ni att de skulle vara om ni bestämde själva? (alltså bestämmer själva gör man ju men jag menade att man själv ville tex sätta barnet tidigare på dagis ,emn hade ingen plats eller tvärtom pga av att man måste jobba fasst man inte vill)
  2. 1
    hur gammal kommer era barn vara när de börjar dagis? hur gamla önska ni att de skulle vara om ni bestämde själva? (alltså bestämmer själva gör man ju men jag menade att man själv ville tex sätta barnet tidigare på dagis ,emn hade ingen plats eller tvärtom pga av att man måste jobba fasst man inte vill)
  3. Joa
    #2

    Jag hade önskat

    att Viggo fick vara hemma länge, men samtidigt tycker jag nog det känns ok att han får börja vid 1 år och 4 månader..Men OM jag kunnat välja hade jag varit hemma med honom liiite längre. Nu blir det att han börjar jan -07.
  4. 2
    Jag hade önskat att Viggo fick vara hemma länge, men samtidigt tycker jag nog det känns ok att han får börja vid 1 år och 4 månader..Men OM jag kunnat välja hade jag varit hemma med honom liiite längre. Nu blir det att han börjar jan -07.
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Saga kommer att vara

    ungefär 1 år och 10 månader, då hon börjar hösten 07. Jag är ganska nöjd med det, men helst hade jag sett att hon började våren 08. Men med ont om dagar i kombination med att det är hopplöst att få dagisplats på våren så bli det såhär. Känner mig ändå priviligierad över att vi kan ha Saga hemma såpass länge som det blir.
  6. 3
    Saga kommer att vara ungefär 1 år och 10 månader, då hon börjar hösten 07. Jag är ganska nöjd med det, men helst hade jag sett att hon började våren 08. Men med ont om dagar i kombination med att det är hopplöst att få dagisplats på våren så bli det såhär. Känner mig ändå priviligierad över att vi kan ha Saga hemma såpass länge som det blir.
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4

    Sigrid

    kommer att vara hemma till hon är _minst_ 2 år!
    Jag har inte tagit ut en enda dag fp för henne än och tänkte inte göra det förrän hon fyller 1.
    Olivia är ju hemma än och vi får se om hon börjar några timmar i veckan kanske i höst när hon fyller tre eller om vi väntar ett tag till men Sigrid ska vara hemma ett bra tag till iaf, det finns ingen anledning till att hon skulle börja på dagis.
    Jag vill att de ska kunna berätta om sin dag och kunna kommunicera ordentligt innan de börjar dagis.

    Till hösten tänkte jag kanske börja studera lite på distans och då kan det ju vara kul för Oli att ha nåt att göra men Sigrid är alldeles för liten.
    Sen får vi se om det blir fler barn, då blir jag ju hemma några år till.
  8. 4
    Sigrid kommer att vara hemma till hon är _minst_ 2 år!
    Jag har inte tagit ut en enda dag fp för henne än och tänkte inte göra det förrän hon fyller 1.
    Olivia är ju hemma än och vi får se om hon börjar några timmar i veckan kanske i höst när hon fyller tre eller om vi väntar ett tag till men Sigrid ska vara hemma ett bra tag till iaf, det finns ingen anledning till att hon skulle börja på dagis.
    Jag vill att de ska kunna berätta om sin dag och kunna kommunicera ordentligt innan de börjar dagis.

    Till hösten tänkte jag kanske börja studera lite på distans och då kan det ju vara kul för Oli att ha nåt att göra men Sigrid är alldeles för liten.
    Sen får vi se om det blir fler barn, då blir jag ju hemma några år till.
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5

    hon

    kommer vara ca 14 månader om vi får dagisplats. Ska försöka spara så mycket som möjligt i sommar så får vi se sen. Beror sig på hur jag kommer att få jobb.
  10. 5
    hon kommer vara ca 14 månader om vi får dagisplats. Ska försöka spara så mycket som möjligt i sommar så får vi se sen. Beror sig på hur jag kommer att få jobb.
  11. Medlem sedan
    Apr 2006
    #6

    Min kommer vara

    ca 16 månader...om jag nu inte får jobb i höst för då får hon börja redan vid 14-15 månaders ålder.

    Min önskan är att hon kunde få börja dagis tidigast då hon är 18 mån...alltså precis 1 1/2 år..tycker det är alldeles för tidigt innan dess..men tyvärr har man ju inget val då våra dagar inte räcker längre än så här :-(
  12. 6
    Min kommer vara ca 16 månader...om jag nu inte får jobb i höst för då får hon börja redan vid 14-15 månaders ålder.

    Min önskan är att hon kunde få börja dagis tidigast då hon är 18 mån...alltså precis 1 1/2 år..tycker det är alldeles för tidigt innan dess..men tyvärr har man ju inget val då våra dagar inte räcker längre än så här :-(
  13. Medlem sedan
    Apr 2006
    #7

    Hur lyckas ni med det?

    tjänar mannen så mycket så han kan försörja familjen ensam?

    imponerar, verkligen !
  14. 7
    Hur lyckas ni med det? tjänar mannen så mycket så han kan försörja familjen ensam?

    imponerar, verkligen !
  15. Azza
    #8

    1 år + 3 dgr

    ...fast inte dagis utan dagmamma och ganska lite tid. Det kommer vara hon + storebror + en femåring + en 1,5åring. Mer när skolbarnen kommer, men då kanske hon inte är där alls. Vi får se! Typ 2 dgr/v el nåt. Jag jobbar ju en del nu, skillnaden blir att jag får barnomsorg när hon passerat ettårsdagen, tills dess får hon vara med o jobba ;-)
  16. 8
    1 år + 3 dgr ...fast inte dagis utan dagmamma och ganska lite tid. Det kommer vara hon + storebror + en femåring + en 1,5åring. Mer när skolbarnen kommer, men då kanske hon inte är där alls. Vi får se! Typ 2 dgr/v el nåt. Jag jobbar ju en del nu, skillnaden blir att jag får barnomsorg när hon passerat ettårsdagen, tills dess får hon vara med o jobba ;-)
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9

    Gissningsvis

    blir det inte förrän han börjar allmän förskola när han blir 4 år. Det är i alla fall det vi önskar och försöker jobba mot.
  18. 9
    Gissningsvis blir det inte förrän han börjar allmän förskola när han blir 4 år. Det är i alla fall det vi önskar och försöker jobba mot.
  19. Medlem sedan
    Jun 2005
    #10

    Vi vet inte riktigt hur det blir

    Vi vill vara hemma med honom till sept -07. Då är han nästan två. Först var det meningen att han skulle börja dagis våren innan och på kooperativet där vi vill att han ska gå, har de en plats åt honom i maj. De ska försöka att ordna så att han får börja på hösten i stället, det vi ändrat oss till, och det går troligen men inte helt säkert. Om inte, så kommer han att vara ca 19 mån.
  20. 10
    Vi vet inte riktigt hur det blir Vi vill vara hemma med honom till sept -07. Då är han nästan två. Först var det meningen att han skulle börja dagis våren innan och på kooperativet där vi vill att han ska gå, har de en plats åt honom i maj. De ska försöka att ordna så att han får börja på hösten i stället, det vi ändrat oss till, och det går troligen men inte helt säkert. Om inte, så kommer han att vara ca 19 mån.
  21. Medlem sedan
    Aug 2000
    #11

    12 månader

    om vi får en plats... annars får vi fixa en barnflicka för vi jobbar båda två fr.o.m 1:a oktober.
  22. 11
    12 månader om vi får en plats... annars får vi fixa en barnflicka för vi jobbar båda två fr.o.m 1:a oktober.
  23. Medlem sedan
    Jun 2005
    #12

    Glömde skriva

    att det känns ganska lagom att vara hemma tills han är två, om det nu blir så. Då är han inte såå liten och jag får börja plugga igen. Vi har praktik den terminen och den ska jag försöka att ta på halvtid, så dagarna borde inte bli så långa heller. :-)
  24. 12
    Glömde skriva att det känns ganska lagom att vara hemma tills han är två, om det nu blir så. Då är han inte såå liten och jag får börja plugga igen. Vi har praktik den terminen och den ska jag försöka att ta på halvtid, så dagarna borde inte bli så långa heller. :-)
  25. Joa
    #13

    ja jag säger detsamma!

    Härligt! Det är inte utan att man blir avundsjuk ;)
  26. 13
    ja jag säger detsamma! Härligt! Det är inte utan att man blir avundsjuk ;)
  27. Medlem sedan
    Jun 2005
    #14

    Vad snurrig jag är

    _Jag_ kommer ju inte att vara hemma tills han är två. Sambon är ju hemma sista halvåret...
  28. 14
    Vad snurrig jag är _Jag_ kommer ju inte att vara hemma tills han är två. Sambon är ju hemma sista halvåret...
  29. Joa
    #15

    Han kommer vara

    där max tre timmar om dagen så det känns hyfsat iallafall. jag har min mamma nära som kommer hämta hem honom.
  30. 15
    Han kommer vara där max tre timmar om dagen så det känns hyfsat iallafall. jag har min mamma nära som kommer hämta hem honom.
  31. Medlem sedan
    Nov 2002
    #16

    1 år och 3 dagar

    Från 18 september har Lilly plats.
    Det är tidigare än andra barn som börjat vid knappt 2 år. Men det kommer att funka.

    Jag älskar att jobba och passar inte att gå hemma. Maken behöver sova när han jobbat natt. Vi funderade länge på att pussla med våra arbetstider för att skjuta upp dagisstart till våren. Det kommer slita för mycket. Dagis är så himla OK att det känns bra med tidig dagisstart.

    Lilly går nästan. Hon kommer kunna gå när hon börjar dagis. Det känns också bra, att hon kan ta sig vart hon vill.
  32. 16
    1 år och 3 dagar Från 18 september har Lilly plats.
    Det är tidigare än andra barn som börjat vid knappt 2 år. Men det kommer att funka.

    Jag älskar att jobba och passar inte att gå hemma. Maken behöver sova när han jobbat natt. Vi funderade länge på att pussla med våra arbetstider för att skjuta upp dagisstart till våren. Det kommer slita för mycket. Dagis är så himla OK att det känns bra med tidig dagisstart.

    Lilly går nästan. Hon kommer kunna gå när hon börjar dagis. Det känns också bra, att hon kan ta sig vart hon vill.
  33. Kerstin & Linus 050912
    #17

    Nästan 2 år....

    Linus börjar dagis i augusti nästa år om allt funkar så vi tänkt.
  34. 17
    Nästan 2 år.... Linus börjar dagis i augusti nästa år om allt funkar så vi tänkt.
  35. Medlem sedan
    May 2001
    #18

    Hon kommer att vara 1 år

    Antingen det, eller 2 år, för jag har hört att 1.5 är den jobbigaste perioden att bli lämnad (och har sett det med).
  36. 18
    Hon kommer att vara 1 år Antingen det, eller 2 år, för jag har hört att 1.5 är den jobbigaste perioden att bli lämnad (och har sett det med).
  37. Medlem sedan
    Dec 2004
    #19

    1 år och 4 månader

    lite drygt. Ebba är född 24 Augusti och kommer att börja någon gång i januari. Hade gärna varit hemma tills hon var 2 år men det är knappt jag får dagarna att räcka tills januari.. vi går back varje månad och tar av vår krympade buffert.. så jag måste börja jobba..har ju varit hemma sedan min grav med Emil som blir 3 år i december så det är väl dags nu :-)
  38. 19
    1 år och 4 månader lite drygt. Ebba är född 24 Augusti och kommer att börja någon gång i januari. Hade gärna varit hemma tills hon var 2 år men det är knappt jag får dagarna att räcka tills januari.. vi går back varje månad och tar av vår krympade buffert.. så jag måste börja jobba..har ju varit hemma sedan min grav med Emil som blir 3 år i december så det är väl dags nu :-)
  39. Medlem sedan
    Dec 2004
    #20

    Fast jag skolade in Emil vid 1,5 år

    och det gick jättebra! Så det är nog olika barn :-)
  40. 20
    Fast jag skolade in Emil vid 1,5 år och det gick jättebra! Så det är nog olika barn :-)
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Är jag för gammal nu ????
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-08, 10:06
  2. Om man är 69 år gammal
    By kerstimärta in forum Ordet är fritt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2010-10-09, 22:44
  3. Hur gammal kommer du att bli?
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 16:57
  4. Ny gammal på sidan kommer tillbaka
    By he77 in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 13:41
  5. Jag kommer att vara en gammal
    By j-fr in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-06, 15:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar