14 barn...
_0406 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    14 barn...

    ... och tre stycken fröknar från Elmers dagis kommer hem till oss alldeles strax! Han fyller ju två år på lördag, och istället för att ta med glass till dagis har jag bjudit hem alla barn på fika! De anländer snart och går tillbaka lagom till lunch (vi bor på samma gata som dagis). Jag ska bjuda barnen på en pytteliten trekantsmacka, en liten fullkornstunnbrödrulle, ett kex och en hembakad kokostopp var. Hoppas det uppskattas! Det ska bli jättekul, men om två timmar kanske jag sitter här som ett vrak och inser att det var en totalt galen idé! :o)
  2. 1
    14 barn... ... och tre stycken fröknar från Elmers dagis kommer hem till oss alldeles strax! Han fyller ju två år på lördag, och istället för att ta med glass till dagis har jag bjudit hem alla barn på fika! De anländer snart och går tillbaka lagom till lunch (vi bor på samma gata som dagis). Jag ska bjuda barnen på en pytteliten trekantsmacka, en liten fullkornstunnbrödrulle, ett kex och en hembakad kokostopp var. Hoppas det uppskattas! Det ska bli jättekul, men om två timmar kanske jag sitter här som ett vrak och inser att det var en totalt galen idé! :o)
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2

    Vilkem ide rolig.

    Hoppas att det blir lyckat. Har ni fint väder? För isåfall är det ju bara att släppa ut dem i trädgården.
    Fröknarna på Oscars avd är alldelse för bekväma för att göra en sådan sak:)
  4. 2
    Vilkem ide rolig. Hoppas att det blir lyckat. Har ni fint väder? För isåfall är det ju bara att släppa ut dem i trädgården.
    Fröknarna på Oscars avd är alldelse för bekväma för att göra en sådan sak:)
  5. Medlem sedan
    Jul 2001
    #3

    Det gick bra!

    Vi hade jättekul! Vädret var ganska OK, men jag tyckte det var lite svalt så vi fikade inne. Sen fick de leka ute eller inne. Populärast var nog flipperspelet i förrådet; där fastnade de stora killarna under en lång stund. Känns som man fick ännu bättre kontakt med barn och fröknar nu! Jättekul!
  6. 3
    Det gick bra! Vi hade jättekul! Vädret var ganska OK, men jag tyckte det var lite svalt så vi fikade inne. Sen fick de leka ute eller inne. Populärast var nog flipperspelet i förrådet; där fastnade de stora killarna under en lång stund. Känns som man fick ännu bättre kontakt med barn och fröknar nu! Jättekul!

Liknande trådar

  1. Barn per vuxen/små barn/stora barn
    By Piilla in forum Barn som yrke
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-15, 10:06
  2. Små barn små bekymmer, stora barn-Hjälp
    By adora in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-09, 13:18
  3. Försörja barn ungdomar myndiga barn
    By Sharingan in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-06-21, 20:36
  4. Två barn har frågat efter mitt barn.
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-22, 17:07
  5. Stort steg från 3 barn till 4 barn??
    By TJ in forum Många barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 21:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar