Någon som använt Xyloproct.......
_0603 Marsbarn
  1. nn just nu
    #1

    Någon som använt Xyloproct.......

    ...., medicin vid hemorojjder, samtidigt som ni ammar? Diskuterade ni detta med er läkare innan? Märkte ni av några förändringar hos er bebis då?

    Jag tycker min lilla tjej är mycket tröttare sen jag började använda den. Jag har inte hört efter med min läkare, medicinen är ju receptfri och det står i fass att det inte är troligt med någon påverkan för barnet, men jag blir lite orolig.
  2. 1
    Någon som använt Xyloproct....... ...., medicin vid hemorojjder, samtidigt som ni ammar? Diskuterade ni detta med er läkare innan? Märkte ni av några förändringar hos er bebis då?

    Jag tycker min lilla tjej är mycket tröttare sen jag började använda den. Jag har inte hört efter med min läkare, medicinen är ju receptfri och det står i fass att det inte är troligt med någon påverkan för barnet, men jag blir lite orolig.
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2

    Testa

    Alcosanal istället, den innehller inte kortison! Ang. läkemedel och amning, www.janusinfo.se har bättre och utförligare information än FASS.
  4. 2
    Testa Alcosanal istället, den innehller inte kortison! Ang. läkemedel och amning, www.janusinfo.se har bättre och utförligare information än FASS.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Massor!

    Jag använde säkert 10 paket suppar + salva efter förlossningen. Det var lika efter Ellens förlossning. Jag har inte alls märkt något hos någon av mina bäbisar.
  6. 3
    Massor! Jag använde säkert 10 paket suppar + salva efter förlossningen. Det var lika efter Ellens förlossning. Jag har inte alls märkt något hos någon av mina bäbisar.
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4

    Ingen förändring här.

    Hej
    Jag har också använt den medicinen men har inte märkt ngn skillnad på Elvin. Har inte diskuterat användningen av medicinen med läkare.

    Mvh
  8. 4
    Ingen förändring här. Hej
    Jag har också använt den medicinen men har inte märkt ngn skillnad på Elvin. Har inte diskuterat användningen av medicinen med läkare.

    Mvh
  9. aj aj där bak :-/
    #5

    lite anonym nu

    Jag använde TONVIS med xyloproct efter förlossningen, då jag drabbades av både hemorojder och inre blödningar efter förlossningen. Opererade mig i baken två v efter förlossningen. Min ordination från läkaren var att ÖSA på med xyloproct både som salva och suppar. Jag märkte ingen skillnad på barnet under dessa veckor när jag gjorde så. Dessutom fick jag maxdos av alvedon och dexofen under en månads tid. (Kan tillägga att utan dessa preparat så yrade jag och grät osammanhängande av smärta, hade en böld stor som en pingisboll i baken...)

    Iaf läkaren rekommenderade xyloproct, som det bäsat prepearatet, detta skulle ha ngn betydelse för barnet.
    Lycka till!
  10. 5
    lite anonym nu Jag använde TONVIS med xyloproct efter förlossningen, då jag drabbades av både hemorojder och inre blödningar efter förlossningen. Opererade mig i baken två v efter förlossningen. Min ordination från läkaren var att ÖSA på med xyloproct både som salva och suppar. Jag märkte ingen skillnad på barnet under dessa veckor när jag gjorde så. Dessutom fick jag maxdos av alvedon och dexofen under en månads tid. (Kan tillägga att utan dessa preparat så yrade jag och grät osammanhängande av smärta, hade en böld stor som en pingisboll i baken...)

    Iaf läkaren rekommenderade xyloproct, som det bäsat prepearatet, detta skulle ha ngn betydelse för barnet.
    Lycka till!
  11. aj aj där bak :-/
    #6

    jag menar förstås

    att detta INTE skulle ha ngn betydelse för barnet.
  12. 6
    jag menar förstås att detta INTE skulle ha ngn betydelse för barnet.
  13. nn just nu
    #7

    Tack för era svar

    :) Känner mig mindre orolig nu när jag hört från andra som tagit medicinen.
  14. 7
    Tack för era svar :) Känner mig mindre orolig nu när jag hört från andra som tagit medicinen.

Liknande trådar

  1. Någon här som använt sig
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-07, 14:05
  2. Någon som använt sig av ROT-avdraget?
    By morran in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-09, 18:17
  3. Någon som använt Linnex?
    By j med 4 in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 12:36
  4. Wartner? Någon som använt
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-30, 09:48
  5. Någon mer som har använt HM....
    By CS in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 20:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar