Dagistrött!
_00/01 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2000
    #1

    Dagistrött!

    Paulina vill inte alls vara på dagis längre. Det är jättejobbigt att lämna henne varje morgon, för hon springer iväg och ska ta på sig och gå hem igen.
    Det har varit så tufft att personalen fått hålla fast henne så hon lugnar sig (vilket hon i och för sig gör ganska fort, men ändå).
    Det känns så trist att det är så här på mornarna för det tar både kraft och energi från oss båda. Som tur är så är det bara 2 veckor kvar nu innan det är sommarlov.
    Hon ser jättemycket fram emot sista dagen på dagis eftersom det är hennes namnsdag och den dagen ska hon få byta örhängen för första gången (då har det gått tillräckligt lång tid för att hålen ska ha läkt). Vi ska gå och köpa örhängen till henne någon dag så de får ligga och vänta (hon har sagt att hon vill ha silverringar så det får väl bli såna då).

    Under de två veckorna som är kvar på dagis är det nästan fullbokat på fritiden med aktiviteter som rör Paulinas eller syskonens avdelningar. I år är det väldigt mycket saker som; familjefest, grillkväll och glassutflykt.

    Kramisar
  2. 1
    Dagistrött! Paulina vill inte alls vara på dagis längre. Det är jättejobbigt att lämna henne varje morgon, för hon springer iväg och ska ta på sig och gå hem igen.
    Det har varit så tufft att personalen fått hålla fast henne så hon lugnar sig (vilket hon i och för sig gör ganska fort, men ändå).
    Det känns så trist att det är så här på mornarna för det tar både kraft och energi från oss båda. Som tur är så är det bara 2 veckor kvar nu innan det är sommarlov.
    Hon ser jättemycket fram emot sista dagen på dagis eftersom det är hennes namnsdag och den dagen ska hon få byta örhängen för första gången (då har det gått tillräckligt lång tid för att hålen ska ha läkt). Vi ska gå och köpa örhängen till henne någon dag så de får ligga och vänta (hon har sagt att hon vill ha silverringar så det får väl bli såna då).

    Under de två veckorna som är kvar på dagis är det nästan fullbokat på fritiden med aktiviteter som rör Paulinas eller syskonens avdelningar. I år är det väldigt mycket saker som; familjefest, grillkväll och glassutflykt.

    Kramisar
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2

    Vad jobbigt, men....

    skönt att det inte är så länge till då. Måste vara oerhört slitigt för er att lämna henne när hon inte vill vara där. Styrkekram!:-) Här är det snarare tvärtom. Axel har kommit in i ett riktigt \"dagis- och lekstim\". Man får kämpa för att få hem honom istället!

    Silverringar blir ju urtjusigt! Förstår att hon längtar!
  4. 2
    Vad jobbigt, men.... skönt att det inte är så länge till då. Måste vara oerhört slitigt för er att lämna henne när hon inte vill vara där. Styrkekram!:-) Här är det snarare tvärtom. Axel har kommit in i ett riktigt \"dagis- och lekstim\". Man får kämpa för att få hem honom istället!

    Silverringar blir ju urtjusigt! Förstår att hon längtar!
  5. Medlem sedan
    Jul 2000
    #3

    Paulina har älskat att gå till

    dagis, men nu är det trögt. Däremot vill hon inte jättegärna gå hem på eftermiddagarna. Hon vill helst bara vara med mig, både på gott och ont.
    Idag har jag låtit henne vara hemma (utan Simone och Victor) så vi ska mysa och gå och shoppa och äta pizza tänkte jag.
    På måndag får Simone vara hemma istället och mysa med mamma (det är milimeterrättvisa som gäller här hemma just nu *ler*).

    Kramisar
  6. 3
    Paulina har älskat att gå till dagis, men nu är det trögt. Däremot vill hon inte jättegärna gå hem på eftermiddagarna. Hon vill helst bara vara med mig, både på gott och ont.
    Idag har jag låtit henne vara hemma (utan Simone och Victor) så vi ska mysa och gå och shoppa och äta pizza tänkte jag.
    På måndag får Simone vara hemma istället och mysa med mamma (det är milimeterrättvisa som gäller här hemma just nu *ler*).

    Kramisar
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar