Aktiviteter på femårskalas?
_01 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Aktiviteter på femårskalas?

    Nästa helg är det dags för Emelie femårskalas (!). HOn fyller inte förrän 4 juli men senaste åren har så många varit bortresta och förra året blev hon lite ledsen när så många inte kom, så vi bestämde oss för att ta kalaset tidigare.

    Min fråga är, vad har man för aktiviteter, mer än glassätning och fiskdamm?

    Kram
  2. 1
    Aktiviteter på femårskalas? Nästa helg är det dags för Emelie femårskalas (!). HOn fyller inte förrän 4 juli men senaste åren har så många varit bortresta och förra året blev hon lite ledsen när så många inte kom, så vi bestämde oss för att ta kalaset tidigare.

    Min fråga är, vad har man för aktiviteter, mer än glassätning och fiskdamm?

    Kram
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2

    hannes ska

    ha kalas nästa lördag och han ska ha dinosauriekalas! Hannes vill ha tävlingar och det vi (ev) ska leka är:
    -Spotta råtta
    -springa med potatis på sked
    -sätta svansen på dinosaurien
    kasta vattenballonger på spiktavla!
    Sen vill han ha skattjakt, men jag vet inte riktigt hur den ska gå till.
    Vi har bjudit 7 st kompisar (jag cyklade runt med inbjudningar idag) och kommer att hålla på i 2 h. Han vill bjuda på maränger, dinosauriekakor! glassbomd, bullar och han vill att vi ska dricka bål! (har man en storasyster så har man...) Bålen ska vara blå har han bestämt...
    Skickade efter ett kalasset med tallrikar, duk, muggar, sugrör, skedar, godispåsar och flärpar, allt i dino så klart
  4. 2
    hannes ska ha kalas nästa lördag och han ska ha dinosauriekalas! Hannes vill ha tävlingar och det vi (ev) ska leka är:
    -Spotta råtta
    -springa med potatis på sked
    -sätta svansen på dinosaurien
    kasta vattenballonger på spiktavla!
    Sen vill han ha skattjakt, men jag vet inte riktigt hur den ska gå till.
    Vi har bjudit 7 st kompisar (jag cyklade runt med inbjudningar idag) och kommer att hålla på i 2 h. Han vill bjuda på maränger, dinosauriekakor! glassbomd, bullar och han vill att vi ska dricka bål! (har man en storasyster så har man...) Bålen ska vara blå har han bestämt...
    Skickade efter ett kalasset med tallrikar, duk, muggar, sugrör, skedar, godispåsar och flärpar, allt i dino så klart
  5. Medlem sedan
    Dec 2000
    #3

    det går ju

    oxå att tävla i att äta godissnören utan att använda händerna.
  6. 3
    det går ju oxå att tävla i att äta godissnören utan att använda händerna.
  7. Medlem sedan
    Sep 2001
    #4

    letade själv precis

    efter det. Hittade denna länken med massor av tips

    http://www.kalasguiden.se/lekar/?sp=barn&view=small_children
  8. 4
    letade själv precis efter det. Hittade denna länken med massor av tips

    http://www.kalasguiden.se/lekar/?sp=barn&view=small_children
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Maya fyller ju sent

    så jag hinner få alla era rapporter och tips inför hennes kalas..=))
    Vi har bara bestämt en sak och det är att hon ska få ha skattjakt istället för fiskedamm, hon tycker det är för småbarn..*ler*
    Jag får kolla in de andras förslag!
  10. 5
    Maya fyller ju sent så jag hinner få alla era rapporter och tips inför hennes kalas..=))
    Vi har bara bestämt en sak och det är att hon ska få ha skattjakt istället för fiskedamm, hon tycker det är för småbarn..*ler*
    Jag får kolla in de andras förslag!
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    Har samma \"bekymmer\"..

    Anton fyller år den 5 juli och det är ju risk att dom flesta är bortresta då. Så var det ifjol. Alla på makens sida var bortresta på semester, så vi drog från stan och firade hans födelsedag hos mina föräldrar (i deras stuga) + syskon istället. Det blev mysigt ändå men i år har vi tänkt hålla ett riktigt barnkalas för honom och har då tänkt bjuda en del killar från dagiset och andra kompisar som han brukar leka med här på hemmaplan. Hoppas att dom flesta kan komma. Vi vill inte ha för stort kalas så risken är ju att dom blir få om alla inte kommer..
    Jag har kollat på kalaslandet.se. Kommer att beställa någonting därifrån men vet inte riktigt vilket det blir ev fotbollspaketet eller någon seriefigur.. Där finns det även lite tips på lekar.
  12. 6
    Har samma \"bekymmer\".. Anton fyller år den 5 juli och det är ju risk att dom flesta är bortresta då. Så var det ifjol. Alla på makens sida var bortresta på semester, så vi drog från stan och firade hans födelsedag hos mina föräldrar (i deras stuga) + syskon istället. Det blev mysigt ändå men i år har vi tänkt hålla ett riktigt barnkalas för honom och har då tänkt bjuda en del killar från dagiset och andra kompisar som han brukar leka med här på hemmaplan. Hoppas att dom flesta kan komma. Vi vill inte ha för stort kalas så risken är ju att dom blir få om alla inte kommer..
    Jag har kollat på kalaslandet.se. Kommer att beställa någonting därifrån men vet inte riktigt vilket det blir ev fotbollspaketet eller någon seriefigur.. Där finns det även lite tips på lekar.
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7

    Vi hade

    * sätt knorren på grisen
    * hunden och benet (alla barnen sitter i en ring, i mitten ligger hunden, alla har händerna bakom ryggen och en har benet. Den som är hund får skälla på var och en så de visar sina händer tills den hittat benet)
    * balja med vatten och en pingisboll, sen får barnen försöka blåsa bollen till motståndarens sida
  14. 7
    Vi hade * sätt knorren på grisen
    * hunden och benet (alla barnen sitter i en ring, i mitten ligger hunden, alla har händerna bakom ryggen och en har benet. Den som är hund får skälla på var och en så de visar sina händer tills den hittat benet)
    * balja med vatten och en pingisboll, sen får barnen försöka blåsa bollen till motståndarens sida

Liknande trådar

  1. Femårskalas/picnic?
    By -Tessie- in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-09-04, 15:50
  2. aktiviteter!
    By mucksan in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-27, 08:32
  3. Aktiviteter
    By ~JENN~ in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-15, 09:49
  4. Nya aktiviteter?
    By -ME- in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-05, 11:02
  5. Femårskalas
    By Nervös mamma in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 08:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar