Nu är hon här
_0401 Januaribarn
  1. Fia med tjejtrissen
    #1

    Nu är hon här

    Lillbuff alltså! Hon kom i måndags morse och ska heta Ida, bestämdes idag. Vi har således tre tjejer i familjen och även om pappan får en del \"roliga\" kommentarer om att det minsann krävs en karl för att göra en kille så är han nog den som är mest stolt över sina tjejer. Han har hela tiden velat ha en till:-)
    Ida föddes med segerhuva dvs hinnorna var intakta och bm fick ha sönder dem för att få ut henne. Det ska tydligen betyda tur sägs det så det hoppas vi. Det kan vi behöva efter allt strul med Linnéa...
    Ida föddes med en trefärgad kalufs(svart hår med röda och ljusa slingor)så vi väntar med spänning på vaad slutresultatet ska bli. Själv hoppas jag på rött efter mig:-) Ida vägde förresten 3470g och var 50cm lång och är ett matvrak utan dess like. Blir skogstokig om inte bröstet kommer fram i rätt sekund:-)
    Kram!
  2. 1
    Nu är hon här Lillbuff alltså! Hon kom i måndags morse och ska heta Ida, bestämdes idag. Vi har således tre tjejer i familjen och även om pappan får en del \"roliga\" kommentarer om att det minsann krävs en karl för att göra en kille så är han nog den som är mest stolt över sina tjejer. Han har hela tiden velat ha en till:-)
    Ida föddes med segerhuva dvs hinnorna var intakta och bm fick ha sönder dem för att få ut henne. Det ska tydligen betyda tur sägs det så det hoppas vi. Det kan vi behöva efter allt strul med Linnéa...
    Ida föddes med en trefärgad kalufs(svart hår med röda och ljusa slingor)så vi väntar med spänning på vaad slutresultatet ska bli. Själv hoppas jag på rött efter mig:-) Ida vägde förresten 3470g och var 50cm lång och är ett matvrak utan dess like. Blir skogstokig om inte bröstet kommer fram i rätt sekund:-)
    Kram!
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2

    Stort grattis!!

    Vad häftigt!
    Grattis till trissen i tjejer.. det är inte illa det! :)

    kram
  4. 2
    Stort grattis!! Vad häftigt!
    Grattis till trissen i tjejer.. det är inte illa det! :)

    kram
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Häftigt!

    Stort grattis från oss!!
  6. 3
    Häftigt! Stort grattis från oss!!
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Grattis!!

    Vad häftigt med triss i tjejer! (jag har iofs också tre tjejer, men inte i rad!)
  8. 4
    Grattis!! Vad häftigt med triss i tjejer! (jag har iofs också tre tjejer, men inte i rad!)
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    grattis!

    Låter häftigt med 3-färgat hår!!! Du får berätta sen vad det blir som tar över.
  10. 5
    grattis! Låter häftigt med 3-färgat hår!!! Du får berätta sen vad det blir som tar över.
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6

    stort grattis

    så mysigt med en nyfödd. Tiden går så fruktansvärt fort så ta vara på den.

    kram
  12. 6
    stort grattis så mysigt med en nyfödd. Tiden går så fruktansvärt fort så ta vara på den.

    kram
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7

    Härligt!!!

    Jättestort grattis till er Ida. Tänk va du kommer att få slåss för att ha dina läppstift ifred om 15år:)

    Många stora kramar!!!
  14. 7
    Härligt!!! Jättestort grattis till er Ida. Tänk va du kommer att få slåss för att ha dina läppstift ifred om 15år:)

    Många stora kramar!!!
  15. Medlem sedan
    Aug 1999
    #8

    Stort grattis!

    Snusa lite bebisnacke åt mig är du snäll...

    Kram!
  16. 8
    Stort grattis! Snusa lite bebisnacke åt mig är du snäll...

    Kram!
  17. Medlem sedan
    Feb 2003
    #9

    Jättegrattis!!

    Det blir stjärnor av segerhuva-barn, och alla andra med såklart!
    Min William är också född med segerhuva. Han blev vild.....och go.
    Stort grattis till Ida!
  18. 9
    Jättegrattis!! Det blir stjärnor av segerhuva-barn, och alla andra med såklart!
    Min William är också född med segerhuva. Han blev vild.....och go.
    Stort grattis till Ida!
  19. Medlem sedan
    May 2003
    #10

    Grattis

    vad härligt! Hoppas att ni har det bra i värmen. pust. Kan tro att hon snuttar ännu mer nu när vätska behövs.

    Hppas att ni alla mår väl. storasystrarna stolta?
    kram!
  20. 10
    Grattis vad härligt! Hoppas att ni har det bra i värmen. pust. Kan tro att hon snuttar ännu mer nu när vätska behövs.

    Hppas att ni alla mår väl. storasystrarna stolta?
    kram!
  21. Fia med tjejtrissen
    #11

    Tack!

    Jo det är faktiskt kul att ha fått tre tjejer. Jag har aldrig sett mig som ngn pojkmamma så detta var liksom bara väntat:-) PLanerar du också in en triss eller;-)
  22. 11
    Tack! Jo det är faktiskt kul att ha fått tre tjejer. Jag har aldrig sett mig som ngn pojkmamma så detta var liksom bara väntat:-) PLanerar du också in en triss eller;-)
  23. Fia med tjejtrissen
    #12

    Tack! *imt*

    a
  24. 12
    Tack! *imt* a
  25. Fia med tjejtrissen
    #13

    Jo!

    Jag bävar lite inför tonåren men hoppas och tror att de kommer ta ut sina \"problemperioder\" lite olika:-) Emma tex är ju en liten hondjävul just nu och den trotsperioden har varat sen Linnéa föddes. Linnéa är det gladaste som finns på denna jord så där kommer det väl i tonåren för hon är tydligen som mig när jag var liten... Ida återstår att se men det ska bli himla kul att se deras olika personligheter:-)
  26. 13
    Jo! Jag bävar lite inför tonåren men hoppas och tror att de kommer ta ut sina \"problemperioder\" lite olika:-) Emma tex är ju en liten hondjävul just nu och den trotsperioden har varat sen Linnéa föddes. Linnéa är det gladaste som finns på denna jord så där kommer det väl i tonåren för hon är tydligen som mig när jag var liten... Ida återstår att se men det ska bli himla kul att se deras olika personligheter:-)
  27. Fia med tjejtrissen
    #14

    Lover

    berätta vad slutresultatet blir i hårfärg. Jag vet ju vad jag hoppas på men maken vill inte ha en tjej till med rött hår. Undra om det har med mitt humör att göra;-)
  28. 14
    Lover berätta vad slutresultatet blir i hårfärg. Jag vet ju vad jag hoppas på men maken vill inte ha en tjej till med rött hår. Undra om det har med mitt humör att göra;-)
  29. Fia med tjejtrissen
    #15

    Jo

    tiden går rasande fort. Ska försöka njuta mellan skrikperioderna. Lillan har ont i magen.
  30. 15
    Jo tiden går rasande fort. Ska försöka njuta mellan skrikperioderna. Lillan har ont i magen.
  31. Fia med tjejtrissen
    #16

    Vilken tur

    att jag fick tre tjejer för jag har aldrig läppstift och då kommer ju jag kunna låna de få ggr som jag vill ha:-) Ärligt men jag är hopplös på att sminka mig. Hinner faktiskt tappa bort mascaran mellan varven:-/ Får nog skärpa mig lite där tror jag men det försvann ngnstans i dimman med lInnéa. Innan dess sminkade jag mig jämt.
  32. 16
    Vilken tur att jag fick tre tjejer för jag har aldrig läppstift och då kommer ju jag kunna låna de få ggr som jag vill ha:-) Ärligt men jag är hopplös på att sminka mig. Hinner faktiskt tappa bort mascaran mellan varven:-/ Får nog skärpa mig lite där tror jag men det försvann ngnstans i dimman med lInnéa. Innan dess sminkade jag mig jämt.
  33. Fia med tjejtrissen
    #17

    Det kan jag lova!

    Jag äslkar at snusa bebisnacke:-)
  34. 17
    Det kan jag lova! Jag äslkar at snusa bebisnacke:-)
  35. Fia med tjejtrissen
    #18

    Hujedamig

    om denna lilla ska bli vildare än sina storasyskon. Då kommer jag ångra mig men å andra sidan kommer nog rätt många av överskottskilona att rasa av mig så inget ont som inte har ngt gott med sig.
  36. 18
    Hujedamig om denna lilla ska bli vildare än sina storasyskon. Då kommer jag ångra mig men å andra sidan kommer nog rätt många av överskottskilona att rasa av mig så inget ont som inte har ngt gott med sig.
  37. Fia med tjejtrissen
    #19

    Emma

    som är fem år är skitförbaskad på ren svenska. Hon hade beställt en lillebror och eftersom hon inte fick ngn förra gången krävde hon en nu. Visst har hon sagt att Ida \"duger\"(hennes ordval) men besviken är hon. Linnéa å andra sidan går och säger att det är hennes bebis:-)
  38. 19
    Emma som är fem år är skitförbaskad på ren svenska. Hon hade beställt en lillebror och eftersom hon inte fick ngn förra gången krävde hon en nu. Visst har hon sagt att Ida \"duger\"(hennes ordval) men besviken är hon. Linnéa å andra sidan går och säger att det är hennes bebis:-)
  39. Medlem sedan
    May 2003
    #20

    hihi

    Ce tycker att det bor en Syster i kompisen moas mamma Jennies mage. Tänk vad hon blir förvirrad om det är en bror?

    Konstigt det där.

    Ce har fullt upp med mina grejer och hans grejer och låna och ge tillbaka. huga.
  40. 20
    hihi Ce tycker att det bor en Syster i kompisen moas mamma Jennies mage. Tänk vad hon blir förvirrad om det är en bror?

    Konstigt det där.

    Ce har fullt upp med mina grejer och hans grejer och låna och ge tillbaka. huga.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar