Vem har bytt ut mitt barn????
_00/01 Vinterbarn
  1. Vintermamma -01
    #1

    Vem har bytt ut mitt barn????

    Min dotter är 5 år och brukar oftast vara en glad tjej, men dom sista månaderna kan man tro att hon blivit utbytt!
    Visst, dom lugna och mysiga stunderna är fler än utbrotten, men ändå...
    Hon blir sur och grinig för minsta motgång...och det känns så trist att jag alltid ska behöva tillrättavisa henne, känner mig ibland som världens tjatmoster...
    Finns det fler som har det så??
    Hur bemöter ni detta????
  2. 1
    Vem har bytt ut mitt barn???? Min dotter är 5 år och brukar oftast vara en glad tjej, men dom sista månaderna kan man tro att hon blivit utbytt!
    Visst, dom lugna och mysiga stunderna är fler än utbrotten, men ändå...
    Hon blir sur och grinig för minsta motgång...och det känns så trist att jag alltid ska behöva tillrättavisa henne, känner mig ibland som världens tjatmoster...
    Finns det fler som har det så??
    Hur bemöter ni detta????
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Oooooja!

    Tilda har ett hett humör, men det har hon å andra sidan alltid haft :o/ Går i perioder, ibland mer utbrott ibland ännu mer (hehe) Iband tänker jag att vi skulle behöva ta hit Nannyjouren, eller nåt.
    Man vill ju inte kuva, samtidigt som barn mår bäst av klara gränser (tycker jag iaf)
    Ett otrevligt språk, slag, nyp, ej respekt för andra accepteras ju inte - men hur får man en liten fröken förstå det? Samma med städning av sitt rum! Här hotar (och verkställer med) vi tillslut med sopsäcken, då blir hon bara helt hysterisk och kan inte städa för det.....*suck*
    Ja, inte mycket svar, men du är inte ensam!
  4. 2
    Oooooja! Tilda har ett hett humör, men det har hon å andra sidan alltid haft :o/ Går i perioder, ibland mer utbrott ibland ännu mer (hehe) Iband tänker jag att vi skulle behöva ta hit Nannyjouren, eller nåt.
    Man vill ju inte kuva, samtidigt som barn mår bäst av klara gränser (tycker jag iaf)
    Ett otrevligt språk, slag, nyp, ej respekt för andra accepteras ju inte - men hur får man en liten fröken förstå det? Samma med städning av sitt rum! Här hotar (och verkställer med) vi tillslut med sopsäcken, då blir hon bara helt hysterisk och kan inte städa för det.....*suck*
    Ja, inte mycket svar, men du är inte ensam!
  5. Leelou
    #3

    Jajjamensan!

    Här är dom lugna och mysiga stunderna som bortblåsta.
    Yazmine blir sur och grinig för minsta lilla och tar till tårarna heeeeeela tiden. *suckar*

    Säger till henne hela tiden känns det som, men allt går in genom ena örat och ut genom andra.

    Oftast åker hon in på sitt rum med uppmaningen \"kom ut när du är på bättre humör\". Hennes beteende står mig verkligen upp i halsen som det är nu, så det är en tillsägelse som gäller och sen slängs tex hennes mat och hon åker in på sitt rum.

    Kramisar!
  6. 3
    Jajjamensan! Här är dom lugna och mysiga stunderna som bortblåsta.
    Yazmine blir sur och grinig för minsta lilla och tar till tårarna heeeeeela tiden. *suckar*

    Säger till henne hela tiden känns det som, men allt går in genom ena örat och ut genom andra.

    Oftast åker hon in på sitt rum med uppmaningen \"kom ut när du är på bättre humör\". Hennes beteende står mig verkligen upp i halsen som det är nu, så det är en tillsägelse som gäller och sen slängs tex hennes mat och hon åker in på sitt rum.

    Kramisar!
  7. Vintermamma -01
    #4

    Tack tjejer....

    ..känns i alla fall lite bättre (missförstå mig rätt nu) att veta att man inte är ensam om att känna sån hpplöshet inför dessa plötsliga utbrott...
    I dag har det varit en bra dag,,,får leva på det länge.
    Kram på er...tack för att ni finns här.
  8. 4
    Tack tjejer.... ..känns i alla fall lite bättre (missförstå mig rätt nu) att veta att man inte är ensam om att känna sån hpplöshet inför dessa plötsliga utbrott...
    I dag har det varit en bra dag,,,får leva på det länge.
    Kram på er...tack för att ni finns här.
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5

    Utbytt tös även här....

    vissa dagar är inte alls hannah den hannah hon brukar vara om man säger så..hon förvandlas emellanåt till et riktigt \"trotsmonster\" som skriker nej, nej, nej och är allmänt tjurig och rentav hopplös. Fladdrar och himlar med ögonen så fort man tittar på henne och säger man åt henne ngt så svarar hon \"ja jag VET\" och blänger ilsket.
    I bland kan man knappt hålla sig för skratt faktiskt när de visar sin tjurighet...*s*

    Men så vips som det är så är det samma goa, glada och mysiga tös som annars....
  10. 5
    Utbytt tös även här.... vissa dagar är inte alls hannah den hannah hon brukar vara om man säger så..hon förvandlas emellanåt till et riktigt \"trotsmonster\" som skriker nej, nej, nej och är allmänt tjurig och rentav hopplös. Fladdrar och himlar med ögonen så fort man tittar på henne och säger man åt henne ngt så svarar hon \"ja jag VET\" och blänger ilsket.
    I bland kan man knappt hålla sig för skratt faktiskt när de visar sin tjurighet...*s*

    Men så vips som det är så är det samma goa, glada och mysiga tös som annars....

Liknande trådar

  1. Vem har bytt ut mitt barn?;)
    By Moomin in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-08-22, 18:45
  2. Någon har bytt ut mitt barn...
    By Jenny_ in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-17, 16:41
  3. Någon har bytt ut mitt barn :S
    By ---Cami--- in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 20:51
  4. Vem har bytt bort mitt barn???
    By Anonym in forum _03 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 09:52
  5. Någon som bytt ut mitt barn???
    By Mamma till 5-åring in forum _00/01 Vinterbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 01:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar