Vanligt fel..??
Bilsnack
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Vanligt fel..??

    Mina föräldrar har en bil som är 3½ år (köpt ny) som har gått drygt 4000 mil. Nu har avgasröret rostat sönder, och enligt verkstaden är detta ett \"vanligt fel\" som \"troligtvis beror på att bilen är för lite körd\"(!)

    Kan det verkligen stämma????
  2. 1
    Vanligt fel..?? Mina föräldrar har en bil som är 3½ år (köpt ny) som har gått drygt 4000 mil. Nu har avgasröret rostat sönder, och enligt verkstaden är detta ett \"vanligt fel\" som \"troligtvis beror på att bilen är för lite körd\"(!)

    Kan det verkligen stämma????
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    Jo faktiskt!

    Personligen tycker jag inte att 4000mil på 3½ år är för lite körning.Men att avgassystem är sönderrostat efter 3-4 år är tyvärr inget ovanligt!
  4. 2
    Jo faktiskt! Personligen tycker jag inte att 4000mil på 3½ år är för lite körning.Men att avgassystem är sönderrostat efter 3-4 år är tyvärr inget ovanligt!
  5. Medlem sedan
    Apr 2001
    #3

    Jo...

    När man kör bilen bildas kondens i avgassystemet. Om man oftast kör korta sträckor, \"för lite körd\" som verkstaden säger, ångar inte kondensen bort eftersom avgassystemet inte hinner bli tillräckligt varmt. Just den kondensen som stannar kvar i avgassystemet gör att det kan börja rosta i förtid. Blött och metall går inte alltid så bra ihop... :-)
  6. 3
    Jo... När man kör bilen bildas kondens i avgassystemet. Om man oftast kör korta sträckor, \"för lite körd\" som verkstaden säger, ångar inte kondensen bort eftersom avgassystemet inte hinner bli tillräckligt varmt. Just den kondensen som stannar kvar i avgassystemet gör att det kan börja rosta i förtid. Blött och metall går inte alltid så bra ihop... :-)

Liknande trådar

  1. Hur vanligt ÄR det med MF?
    By óros in forum _0806 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-21, 21:33
  2. Hur vanligt är det med MA?
    By Oroliga mamman in forum Missfall
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-26, 19:13
  3. Hur vanligt..
    By Pixxxy in forum Svårt att bli gravid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-16, 19:51
  4. Ar det vanligt att man
    By tango in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 20:01
  5. Som vanligt
    By H med E in forum Känsliga snack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 21:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar