Snart sommarlov!
Barn som yrke
  1. Milla
    #1

    Snart sommarlov!

    Hej!
    Jag jobbar som vikarie i en år 6, och har gjort hela terminen. Nu har vi bara två dagar kvar av den här terminen och lektionstiden går till att göra färdigt i olika arbetsböcker, sudda i böcker ock städa i bänkar ock klassrum. Men jag skulle även vilja hitta på nånting skoj på lektionstid. Har någon förslag på roliga lekar eller tävlingar som man kan göra med eleverna? Själv har jag idétorka! :) Lekar jag är trött på just nu är \"Soffan\", \"Simon says\" & \"Familjen\" - så gärna nånting annat. Tack på förhand!
  2. 1
    Snart sommarlov! Hej!
    Jag jobbar som vikarie i en år 6, och har gjort hela terminen. Nu har vi bara två dagar kvar av den här terminen och lektionstiden går till att göra färdigt i olika arbetsböcker, sudda i böcker ock städa i bänkar ock klassrum. Men jag skulle även vilja hitta på nånting skoj på lektionstid. Har någon förslag på roliga lekar eller tävlingar som man kan göra med eleverna? Själv har jag idétorka! :) Lekar jag är trött på just nu är \"Soffan\", \"Simon says\" & \"Familjen\" - så gärna nånting annat. Tack på förhand!
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2

    stress

    kör vi med våra ibland. Man delar upp dem i lag, med 4-5 kanske. Väl ut några olika kategorier, tex bilmärken, land, städer osv och sen väljer läraren en bokstav, tex P. Då ska lagen komma på en i varje kategori som börjar på P. När ett lag är klara ropar de stopp, och då får ingen skriva mer. Man går igenom alla kategorier, och man får bara poäng om laget är ensam om just det namnet. Alltså, om man har flicknamn och två lag skriver Pia får inget poäng, men det lag som varit ensam om att skriva Pernilla får.
    Så kör man med några bokstäver.
  4. 2
    stress kör vi med våra ibland. Man delar upp dem i lag, med 4-5 kanske. Väl ut några olika kategorier, tex bilmärken, land, städer osv och sen väljer läraren en bokstav, tex P. Då ska lagen komma på en i varje kategori som börjar på P. När ett lag är klara ropar de stopp, och då får ingen skriva mer. Man går igenom alla kategorier, och man får bara poäng om laget är ensam om just det namnet. Alltså, om man har flicknamn och två lag skriver Pia får inget poäng, men det lag som varit ensam om att skriva Pernilla får.
    Så kör man med några bokstäver.
  5. Milla
    #3

    Ja,

    Tack! Den hade jag glömt, var länge sen de körde. Blir det och Jeoperdy :)
  6. 3
    Ja, Tack! Den hade jag glömt, var länge sen de körde. Blir det och Jeoperdy :)

Liknande trådar

  1. Snart SommarLov
    By MimmimedD&M in forum Hemmaföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-31, 21:44
  2. Snart sommarlov :)
    By Maddans in forum _0906 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 08:54
  3. Snart sommarlov
    By Es mamma in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-05, 14:27
  4. SNART sommarlov
    By Es mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-05, 09:53
  5. snart är det ju sommarlov
    By vovv in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 12:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar