Mens trots gravid nån??
_0701 Januaribarn
  1. Snooozan
    #1

    Mens trots gravid nån??

    Hej på er... måste fråga om ngn av er hade mens fast ni var gravida? Jag testade positivt idag... men jag vet inte om jag är i v7 eller bara i v3 typ...
    Hade ett avbrytet samlag förra måndagen... men jag tycker inte att det kan ha hunnit blivit nåt än och visa så starkt positivt.. med ömma bröst o allt. Men OM jag nu är i v7 så hade jag ju en väldigt riklig mens nu 19e maj... KAN det vara så att man kan ha mens fast man är gravid???
    Förvirrad och vet inte om jag ska glädjas eller gråta
  2. 1
    Mens trots gravid nån?? Hej på er... måste fråga om ngn av er hade mens fast ni var gravida? Jag testade positivt idag... men jag vet inte om jag är i v7 eller bara i v3 typ...
    Hade ett avbrytet samlag förra måndagen... men jag tycker inte att det kan ha hunnit blivit nåt än och visa så starkt positivt.. med ömma bröst o allt. Men OM jag nu är i v7 så hade jag ju en väldigt riklig mens nu 19e maj... KAN det vara så att man kan ha mens fast man är gravid???
    Förvirrad och vet inte om jag ska glädjas eller gråta
  3. Fyrklövern
    #2

    ja man kan ha mens

    men ändå vara gravid. vanligtvis brukar mensen vara annorlunda men det är inte helt ovanlgit att man inget vet.
    att du skulle testa positivt i vecka 3 alltså v2+ verkar väldigt tidigt för även ett känsligt test.
    ägget fäster i vecka 2+0 eftersom man räknar första mensdagen som vecka 0+1

    du kan diskutera detta med din barnmorska och ev få tid för ett VUL där ni kollar läget hur långt gången man är.
  4. 2
    ja man kan ha mens men ändå vara gravid. vanligtvis brukar mensen vara annorlunda men det är inte helt ovanlgit att man inget vet.
    att du skulle testa positivt i vecka 3 alltså v2+ verkar väldigt tidigt för även ett känsligt test.
    ägget fäster i vecka 2+0 eftersom man räknar första mensdagen som vecka 0+1

    du kan diskutera detta med din barnmorska och ev få tid för ett VUL där ni kollar läget hur långt gången man är.
  5. Snooozan
    #3

    det som var....

    annorlunda var väl isf att den var väldigt riklig och höll i sig fler dagar än vanligt... iaf i 1 vecka... konstigt.... men tycker också det är konstigt att jag skulle ha blivit gravid förra måndagen... känns tidigt att kunna se det...
  6. 3
    det som var.... annorlunda var väl isf att den var väldigt riklig och höll i sig fler dagar än vanligt... iaf i 1 vecka... konstigt.... men tycker också det är konstigt att jag skulle ha blivit gravid förra måndagen... känns tidigt att kunna se det...
  7. Medlem sedan
    Jun 2001
    #4

    Det kan inte vara så...

    att du fick missfall, men bara 1 av 2 barn...förstår du vad jag menar? Att du blivit gravid med tvillingar men mist den ena.

    Ring din mvc och be att få göra vul så att du vet.
  8. 4
    Det kan inte vara så... att du fick missfall, men bara 1 av 2 barn...förstår du vad jag menar? Att du blivit gravid med tvillingar men mist den ena.

    Ring din mvc och be att få göra vul så att du vet.
  9. Imre v.8
    #5

    Ja, jag har haft så


    med mitt först barn. Blödde som vanlig mens, vid menstid. Förstod inte alls att jag var gravid. Den här gången är jag lite orolig att jag ska göra om detta igen, och komma fel i tid med 4-5 veckor för jag mådde illa och rapade som en tok redan innan den senaste mensen. Så det kan vara så att jag är i v. 12 i stället för v.8. men samtidigt har jag andra tecken på att jag är i v.8 Men jag ska på vul nu i juni och få tiden bekräftad (och få se en levande bebis hoppas jag) Så ja, du kan vara i v.7 också..
  10. 5
    Ja, jag har haft så
    med mitt först barn. Blödde som vanlig mens, vid menstid. Förstod inte alls att jag var gravid. Den här gången är jag lite orolig att jag ska göra om detta igen, och komma fel i tid med 4-5 veckor för jag mådde illa och rapade som en tok redan innan den senaste mensen. Så det kan vara så att jag är i v. 12 i stället för v.8. men samtidigt har jag andra tecken på att jag är i v.8 Men jag ska på vul nu i juni och få tiden bekräftad (och få se en levande bebis hoppas jag) Så ja, du kan vara i v.7 också..

Liknande trådar

  1. Gravid trots mens?
    By lilla mi in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 09:24
  2. Gravid trots mens?
    By Anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-16, 13:02
  3. mens trots gravid? (och mer)
    By Anonym in forum Planera för barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-03, 02:43
  4. Gravid trots mens...
    By kuinna in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 18:40
  5. Gravid trots mens?
    By anonymt namn in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 18:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar