inga sammandragningar längre...
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    inga sammandragningar längre...

    Jag har inte haft sd på ett bra tag nu, bara någon enstaka. Nu vill man ju att de ska komma lite, så att de förbereder livmodern och förhoppningsvis gör lite nytta inför den kommande förlossningen...

    Även fast jag haft barnen hemma i snart två veckor så mår jag ganska bra, förutom tröttheten då... Har knappt kunnat vila alls, som jag vande mig vid innan. Lite foglossning spökar och allmänna kramper här och var, lite molvärk men som sagt inga sd som jag fick vid minsta ansträngning förut...

    Känner nån igen sig? Är det vanligt att det drar sig tillbaka på slutet?
  2. 1
    inga sammandragningar längre... Jag har inte haft sd på ett bra tag nu, bara någon enstaka. Nu vill man ju att de ska komma lite, så att de förbereder livmodern och förhoppningsvis gör lite nytta inför den kommande förlossningen...

    Även fast jag haft barnen hemma i snart två veckor så mår jag ganska bra, förutom tröttheten då... Har knappt kunnat vila alls, som jag vande mig vid innan. Lite foglossning spökar och allmänna kramper här och var, lite molvärk men som sagt inga sd som jag fick vid minsta ansträngning förut...

    Känner nån igen sig? Är det vanligt att det drar sig tillbaka på slutet?
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    Japps!

    Jag har ju varit sjukskriven för SD sen v. 28, men nu när det är okay är de mycket färre och inte alls lika onda... *skumt*
    BM sa dock att det inte var helt ovanligt att dte är så! :)
  4. 2
    Japps! Jag har ju varit sjukskriven för SD sen v. 28, men nu när det är okay är de mycket färre och inte alls lika onda... *skumt*
    BM sa dock att det inte var helt ovanligt att dte är så! :)
  5. Medlem sedan
    Oct 2005
    #3

    Ja?

    Samma här. Typ tvärlugnt på den fronten helt plötsligt! Det är ju_nu_jag vill ha dom så jag kan öva på min andning. ;0)
  6. 3
    Ja? Samma här. Typ tvärlugnt på den fronten helt plötsligt! Det är ju_nu_jag vill ha dom så jag kan öva på min andning. ;0)
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4

    mm, skumt var ordet!

    men, men då vet man ju å andra sidan när det är dags på riktigt! =)
  8. 4
    mm, skumt var ordet! men, men då vet man ju å andra sidan när det är dags på riktigt! =)
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5

    ja, verkligen!

    är det inte typiskt?!
  10. 5
    ja, verkligen! är det inte typiskt?!
  11. ~C med Thyra03+ bf 24/7~
    #6

    Samma här!

    Betydligt mindre nu.
  12. 6
    Samma här! Betydligt mindre nu.
  13. Medlem sedan
    Apr 2003
    #7

    När jag

    väntade Yasmine var det precis så.
    Jag hade onda sammandragningar DAGLIGEN sen v. 23 med henne.
    Men i v. 38 - 39 så var det megalugnt i magen. Mådde toppen & blev såå sur för då ville jag ju ha sammandragningar & att allt skulle sätta igång.
    Gick över 8 dagar med henne & hade inte en enda sammandragning fram tills värkarna kom.
    Har hört flera som sagt att det blir så.
  14. 7
    När jag väntade Yasmine var det precis så.
    Jag hade onda sammandragningar DAGLIGEN sen v. 23 med henne.
    Men i v. 38 - 39 så var det megalugnt i magen. Mådde toppen & blev såå sur för då ville jag ju ha sammandragningar & att allt skulle sätta igång.
    Gick över 8 dagar med henne & hade inte en enda sammandragning fram tills värkarna kom.
    Har hört flera som sagt att det blir så.
  15. Medlem sedan
    May 2003
    #8

    ja, när jag tänker efter

    så har det nog varit så med Mio och Melvin oxå, då har värkarna kommit med full styrka direkt istället... (inga förvärkar)
  16. 8
    ja, när jag tänker efter så har det nog varit så med Mio och Melvin oxå, då har värkarna kommit med full styrka direkt istället... (inga förvärkar)

Liknande trådar

  1. Massa sammandragningar men inga onda
    By Nemoo in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 19:53
  2. Nu är det inga bebisar längre..
    By seife in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 07:17
  3. Inga sammandragningar?
    By zukits in forum _0707 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 22:05
  4. Inga sammandragningar
    By Lott@ in forum _0607 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-20, 19:05
  5. Inga sammandragningar alls
    By Anonym in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 08:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar