Enkät - Sidan 3
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #41

    Missa bara inte

    Tagetes erecta ´Vanilla´, den är underbar, säger jag som hatar tagetes. Den är 40 cm och har stora dubbla cremevita blommor!
  2. 41
    Missa bara inte Tagetes erecta ´Vanilla´, den är underbar, säger jag som hatar tagetes. Den är 40 cm och har stora dubbla cremevita blommor!
  3. Nette m. E o G
    #42

    Såg den faktiskt härom dagen

    och, ok jag erkänner, den var acceptabel åtminstone ;-)
  4. 42
    Såg den faktiskt härom dagen och, ok jag erkänner, den var acceptabel åtminstone ;-)
  5. Nette m. E o G
    #43

    Men jag kom på en sak

    Jag har faktiskt planterat 12 tagetes i år! Men det var i blomlådan på vägen (farthinder) och det var bara för att de var så billiga o lättskötta ;-) Fina är de då inte!
  6. 43
    Men jag kom på en sak Jag har faktiskt planterat 12 tagetes i år! Men det var i blomlådan på vägen (farthinder) och det var bara för att de var så billiga o lättskötta ;-) Fina är de då inte!
  7. Marmelad
    #44

    Ja..

    ...men även den vackraste plantering kan ju ha mer eller mindre vackra blommor i sig :-)
  8. 44
    Ja.. ...men även den vackraste plantering kan ju ha mer eller mindre vackra blommor i sig :-)
  9. Medlem sedan
    Apr 2000
    #45

    Jag har nog den fulaste

    trädgården...för jag har allt det ni förkastar ;)

    Men så tycker jag inte att någon växt är fulare än någon annan om man bara ser på den med rätt ögon.

    Men berberis luktar fruktansvärt illa. Dessutom sticks den så hemskt ;)

    http://git.tradgardsblogg.se/albums/git/
  10. 45
    Jag har nog den fulaste trädgården...för jag har allt det ni förkastar ;)

    Men så tycker jag inte att någon växt är fulare än någon annan om man bara ser på den med rätt ögon.

    Men berberis luktar fruktansvärt illa. Dessutom sticks den så hemskt ;)

    http://git.tradgardsblogg.se/albums/git/
  11. Marmelad
    #46

    Som sagt..

    ...så kan man ju till och med lära sig att gilla en del växter, som jag och kärleksörten t.ex. *S*

    Själv har jag förutom den förhatliga funkian både thujor (som jag INTE får ta bort för maken som gillar dem), rhododendron, bergenia och kärleksört. Och på landet har jag ölandstok *S*
  12. 46
    Som sagt.. ...så kan man ju till och med lära sig att gilla en del växter, som jag och kärleksörten t.ex. *S*

    Själv har jag förutom den förhatliga funkian både thujor (som jag INTE får ta bort för maken som gillar dem), rhododendron, bergenia och kärleksört. Och på landet har jag ölandstok *S*
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #47

    inte en perenn...

    men det absolut fulaste jag vet är vanlig tagetes... Jag kan ev. stå ut med dem man kan käka... men dessa fyllda gul-oranga tantblommor går BORT!
  14. 47
    inte en perenn... men det absolut fulaste jag vet är vanlig tagetes... Jag kan ev. stå ut med dem man kan käka... men dessa fyllda gul-oranga tantblommor går BORT!
  15. Medlem sedan
    Sep 2003
    #48

    oj såg inte att tagetes redan skriv

    -its längre upp. Sorry.
  16. 48
    oj såg inte att tagetes redan skriv -its längre upp. Sorry.
  17. Marmelad
    #49

    Jag tror..

    ..att den stackars tagetesen är överlägsen vinnare här *S*
  18. 49
    Jag tror.. ..att den stackars tagetesen är överlägsen vinnare här *S*
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #50

    Tveklöst LUPIN

    Lupiner är ogräs! Bort med dem från trädgården.
  20. 50
    Tveklöst LUPIN Lupiner är ogräs! Bort med dem från trädgården.
  21. Medlem sedan
    Apr 1999
    #51

    Men, åh!

    Funkior som är så otroligt fina! Det är en sån växt som jag bara inte kan vara utan. Men fulast... Jag kommer faktiskt inte på det, antagligen är det så jobbigt att ens tänka på den så jag har förträngt vilken det kan vara.

    Men jag erkänner att jag har väldigt svårt för en blå blomma som heter något i stil med bergvallmo, eller är jag helt ute och cyklar nu? Annars ogillar jag gula blommor. Och svärmors stygga jättebegonior... *ryser*
  22. 51
    Men, åh! Funkior som är så otroligt fina! Det är en sån växt som jag bara inte kan vara utan. Men fulast... Jag kommer faktiskt inte på det, antagligen är det så jobbigt att ens tänka på den så jag har förträngt vilken det kan vara.

    Men jag erkänner att jag har väldigt svårt för en blå blomma som heter något i stil med bergvallmo, eller är jag helt ute och cyklar nu? Annars ogillar jag gula blommor. Och svärmors stygga jättebegonior... *ryser*
  23. Medlem sedan
    Apr 1999
    #52

    Exakt!

    Smaken är som baken. Vi har också rött hus och jag tycker inte alls att det passar med gult!
  24. 52
    Exakt! Smaken är som baken. Vi har också rött hus och jag tycker inte alls att det passar med gult!
  25. Medlem sedan
    Apr 2002
    #53

    Haha

    jag har en häck av tujor *spelar skräckmusik* :-) Inte vi som planterat, men jag tycker det är skönt med en tät, lättskött häck mot grannarna, som en grön vägg, de skulle kännas lite väl nära annars.
  26. 53
    Haha jag har en häck av tujor *spelar skräckmusik* :-) Inte vi som planterat, men jag tycker det är skönt med en tät, lättskött häck mot grannarna, som en grön vägg, de skulle kännas lite väl nära annars.
  27. Medlem sedan
    Apr 2002
    #54

    Det har jag

    och det är verkligen bra! En liten bok har jag och gör ett avsnitt varje år. (är ju bara på mitt andra år än så länge, men så har jag tänkt göra iaf) Jag skriver upp vilket datum jag gör saker, man glömmer ju attans fort annars, ritar skisser över existerande och tänkta rabatter och annat i trädgården.
  28. 54
    Det har jag och det är verkligen bra! En liten bok har jag och gör ett avsnitt varje år. (är ju bara på mitt andra år än så länge, men så har jag tänkt göra iaf) Jag skriver upp vilket datum jag gör saker, man glömmer ju attans fort annars, ritar skisser över existerande och tänkta rabatter och annat i trädgården.
  29. Medlem sedan
    Apr 2002
    #55

    Håller med!

    Det finns iofs sorter som går an lite grann för de ser ut som andra blommor. Men såna där standardtagetes som alla affärer säljer flakvis av nu är verkligen fula.
  30. 55
    Håller med! Det finns iofs sorter som går an lite grann för de ser ut som andra blommor. Men såna där standardtagetes som alla affärer säljer flakvis av nu är verkligen fula.
  31. Medlem sedan
    Apr 2002
    #56

    Nej, de som är så fina!

    Särskilt vita är jättefina, tycker jag! Så olika smaken kan vara :-)
  32. 56
    Nej, de som är så fina! Särskilt vita är jättefina, tycker jag! Så olika smaken kan vara :-)
  33. Marmelad
    #57

    Det låter...

    ..jättekul! Ska nog också försöka få ändan ur och göra något sådant!
  34. 57
    Det låter... ..jättekul! Ska nog också försöka få ändan ur och göra något sådant!
  35. Marmelad
    #58

    Är du galen människa? *S*

    Tycker de är jättefina! Vi har verkligen slitit som sjutton på landet för att få såna i trädgården men de verkar inte alls trivas tyvärr :-)
  36. 58
    Är du galen människa? *S* Tycker de är jättefina! Vi har verkligen slitit som sjutton på landet för att få såna i trädgården men de verkar inte alls trivas tyvärr :-)
  37. Marmelad
    #59

    Jo..

    ...jag tror jag vet vilken blomma du menar, blå bergvallmo? Den var jättepoppis för några år sen, alla skulle ha den.

    Det verkar bara vara jag som inte gillar funkior *S*
  38. 59
    Jo.. ...jag tror jag vet vilken blomma du menar, blå bergvallmo? Den var jättepoppis för några år sen, alla skulle ha den.

    Det verkar bara vara jag som inte gillar funkior *S*
  39. Medlem sedan
    Apr 2002
    #60

    Jag kan inte komma på nån

    *funderar* allt kan nog vara lite fint på rätt ställe. Rhododendron t ex, en kompis har en _jättestor_ och den är fin, som ett träd. En granne har en i en mycket ovanlig färg, stora blommor med lite rött i, den är också fin. Fast jag generellt inte gillar rhododendron nåt vidare. Jag gillar inte såna där typiska, kliniska 70-talsträdgårdar med golfgreen-gräsmattor och vintergrönt.
  40. 60
    Jag kan inte komma på nån *funderar* allt kan nog vara lite fint på rätt ställe. Rhododendron t ex, en kompis har en _jättestor_ och den är fin, som ett träd. En granne har en i en mycket ovanlig färg, stora blommor med lite rött i, den är också fin. Fast jag generellt inte gillar rhododendron nåt vidare. Jag gillar inte såna där typiska, kliniska 70-talsträdgårdar med golfgreen-gräsmattor och vintergrönt.
Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Liknande trådar

  1. Jag gör en enkät nu på studs...Ego enkät
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-10-15, 20:56
  2. Enkät
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 18:50
  3. Lånad enkät: Liten enkät om ettåringarna
    By seife in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 11:52
  4. OT-Enkät!
    By anomympgavämne in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 16:41
  5. enkät
    By Erika.m.3gullungar in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 16:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar