atopiskt eksem...
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    atopiskt eksem...

    eller spädbarnseksem som det även kallas,har Astrid fått...även hannah blossade det upp på vid 2-3 månaders ålder.
    Astrid har på bägge kinderna, i hårbotten, insidan av underarmarna och baktill på smalbenen, bakom öronen...hade lite på magen också härom dagen men inte just i dag.

    När Hannah fick sin eksem fick vi remiss för att göra ett pricktest som visade på att hennes eksem förvärrades av ägg...på tisdag ska vi till bvc så jag ska ta upp det med bvc sköterskan att jag önskar remiss för pricktest på Astrid också.

    Kanske inte undra på att Astrid varit extra kinkig sista dagarna...denna eksem brukar ju klia rätt så bra, lillskruttan!

    var i väg och inhandlade en mild kortisonsalva i dag + extra mjukgörande...ska smörja om kvällarna tills på tisdag har jag tänkt.

    Fler barn med spädbarnseksem?
  2. 1
    atopiskt eksem... eller spädbarnseksem som det även kallas,har Astrid fått...även hannah blossade det upp på vid 2-3 månaders ålder.
    Astrid har på bägge kinderna, i hårbotten, insidan av underarmarna och baktill på smalbenen, bakom öronen...hade lite på magen också härom dagen men inte just i dag.

    När Hannah fick sin eksem fick vi remiss för att göra ett pricktest som visade på att hennes eksem förvärrades av ägg...på tisdag ska vi till bvc så jag ska ta upp det med bvc sköterskan att jag önskar remiss för pricktest på Astrid också.

    Kanske inte undra på att Astrid varit extra kinkig sista dagarna...denna eksem brukar ju klia rätt så bra, lillskruttan!

    var i väg och inhandlade en mild kortisonsalva i dag + extra mjukgörande...ska smörja om kvällarna tills på tisdag har jag tänkt.

    Fler barn med spädbarnseksem?
  3. Medlem sedan
    Mar 2006
    #2

    Ja

    Båda mina flickor har mer eller mindre eksem, men mest torr hud. vi smörjer med Mini derm varje dag och det har fungerat bra och håller allt under kontroll. Har dock inte kommit fram till att det skulle vara någon överkänslighet av något slag.
  4. 2
    Ja Båda mina flickor har mer eller mindre eksem, men mest torr hud. vi smörjer med Mini derm varje dag och det har fungerat bra och håller allt under kontroll. Har dock inte kommit fram till att det skulle vara någon överkänslighet av något slag.
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3

    jobbigt

    med eksem. har själv haft det med Gustav verkar slippa det tack o lov.
    Hoppas att det går snabbt med pricktestet!!

    kram
  6. 3
    jobbigt med eksem. har själv haft det med Gustav verkar slippa det tack o lov.
    Hoppas att det går snabbt med pricktestet!!

    kram
  7. Smilla
    #4

    ja,

    celia hade det när hon var bebis. jag smörjde henne med en jättefet salva jag köpte på apoteket (börjar på R men har glömt namnet nu) varje dag. Och så köpte jag en specialolja på apoteket för barn med torr hud. Sen var det ju bara bomullskläder som gällde.... Hon växte ur det vid ca 2 års ålder.
  8. 4
    ja, celia hade det när hon var bebis. jag smörjde henne med en jättefet salva jag köpte på apoteket (börjar på R men har glömt namnet nu) varje dag. Och så köpte jag en specialolja på apoteket för barn med torr hud. Sen var det ju bara bomullskläder som gällde.... Hon växte ur det vid ca 2 års ålder.

Liknande trådar

  1. Atopiskt eksem, BVCbesök
    By karinko in forum _0607 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-09-27, 09:09
  2. Atopiskt eksem
    By kam-79 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 13:21
  3. Atopiskt eksem?!
    By Veris mamma in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 09:57
  4. Atopiskt eksem,
    By Dromedaren in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 23:19
  5. Atopiskt eksem
    By Carina in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 08:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar