Talgkörtlar
Kropp & hälsa
  1. bläääk
    #1

    Talgkörtlar

    Är det några härinne som har en talgkörtel någonstans på kroppen? Jagt har en på ryggen som ser ut som ett litet svart hål och när man klämmer så kommer det ruskiga äckligheter! Min man klämmer den med jämna mellanrum. Kan man operera bort en sån?
  2. 1
    Talgkörtlar Är det några härinne som har en talgkörtel någonstans på kroppen? Jagt har en på ryggen som ser ut som ett litet svart hål och när man klämmer så kommer det ruskiga äckligheter! Min man klämmer den med jämna mellanrum. Kan man operera bort en sån?
  3. pormaskpolisen
    #2

    Är det inte

    en stor pormask då?
  4. 2
    Är det inte en stor pormask då?
  5. Anonym
    #3

    Brukar vara

    talgkörtel när det är så, lucktar jätte äckligt, min pappa har flera sånna på ryggen....bläää
  6. 3
    Brukar vara talgkörtel när det är så, lucktar jätte äckligt, min pappa har flera sånna på ryggen....bläää
  7. bläääk
    #4

    näe

    den fylls liksom på hela tiden och jag har haft den i många år. Skulle vilja ta bort den.
  8. 4
    näe den fylls liksom på hela tiden och jag har haft den i många år. Skulle vilja ta bort den.
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5

    Aterom!

    Är just en talgkörtel som fylls på hela tiden och går utmärkt att ta bort i lokalanestesi. På mitt jobb ser vi dem när de är härligt inflammerade och det kommer massor av var ur dem när man öppnar men de går självklart att ta bort i lugnt skede på VC el. kirmott.
  10. 5
    Aterom! Är just en talgkörtel som fylls på hela tiden och går utmärkt att ta bort i lokalanestesi. På mitt jobb ser vi dem när de är härligt inflammerade och det kommer massor av var ur dem när man öppnar men de går självklart att ta bort i lugnt skede på VC el. kirmott.
  11. urk
    #6

    Snarlikt..

    Tycker att det låter som det jag lider av i ansiktet.. På näsan framförallt.. Jag har jättestora, och därför också ytterst synliga svarta pormaskar på hela näsan. Känner mig jätteäcklig, klämmer allt så gott jag kan med jämna mellanrum och det kommer upp en massa smet som har en viss otrevlig lukt. Men de försvinner aldrig, utan finns där jämt. Jag vet inte hur jag ska få bort dem, tvättar ansiktet med L\'oréal:s Pure Zone Deep Action Exfoliating Gel Wash morgon och kväll, använder jag inte något som innehåller nåt skrubbaktigt så blir näsan helt knottrig, med skrubb är den \"bara\" lite skrovlig.. Lider fortfarande av både större och mindre finnar vid 24-års ålder, så jag har väl en problemhy oavsett. Nån som vet hur man ska få bukt på ett sånt här problem? Har lidit av det i över tio år nu, och finns det en möljlighet att lindra det hela är jag ytterst angelägen!
  12. 6
    Snarlikt.. Tycker att det låter som det jag lider av i ansiktet.. På näsan framförallt.. Jag har jättestora, och därför också ytterst synliga svarta pormaskar på hela näsan. Känner mig jätteäcklig, klämmer allt så gott jag kan med jämna mellanrum och det kommer upp en massa smet som har en viss otrevlig lukt. Men de försvinner aldrig, utan finns där jämt. Jag vet inte hur jag ska få bort dem, tvättar ansiktet med L\'oréal:s Pure Zone Deep Action Exfoliating Gel Wash morgon och kväll, använder jag inte något som innehåller nåt skrubbaktigt så blir näsan helt knottrig, med skrubb är den \"bara\" lite skrovlig.. Lider fortfarande av både större och mindre finnar vid 24-års ålder, så jag har väl en problemhy oavsett. Nån som vet hur man ska få bukt på ett sånt här problem? Har lidit av det i över tio år nu, och finns det en möljlighet att lindra det hela är jag ytterst angelägen!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar