Konstanta sammandragningar
_0610 Oktoberbarn
  1. Morran m. tre + v.22
    #1

    Konstanta sammandragningar

    Så fort jag rör mig så blir magen stenhård och jag får en tyngdkänsla neråt. Sitter jag och tar det lungt går det över men rör jag mig igen typ gå från soffan till köket så är magen stenhård.
    Ska det vara så här?
  2. 1
    Konstanta sammandragningar Så fort jag rör mig så blir magen stenhård och jag får en tyngdkänsla neråt. Sitter jag och tar det lungt går det över men rör jag mig igen typ gå från soffan till köket så är magen stenhård.
    Ska det vara så här?
  3. MiaMaria
    #2

    Precis så

    får jag! Har fått vila flera dagar på raken för det har känts så obehagligt! Har tre barn och ingen annan gång har jag haft så här i magen. Så det är nytt för mig med!
  4. 2
    Precis så får jag! Har fått vila flera dagar på raken för det har känts så obehagligt! Har tre barn och ingen annan gång har jag haft så här i magen. Så det är nytt för mig med!
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3

    Låter som lite väl mycket tycker

    jag, menar inte att skrämma upp dig men jag tycker nog att du ska ringa och fråga i alla fall. Vila och ta det lugnt så är det säkert ingen fara, men kanske värt att kolla upp?
    Jag får sammandragningar några gånger under dagen, men mest så att jag känner att magen blir stenhård i ett par minuter, och sedan släpper det. Blir varken mer eller mindre av att jag rör mig eller lyfter. (Däremot släppte jag golvmoppandet för några minuter när sammandragningarna kom just när jag höll på med det. Bra ursäkt för att få ta mig en glass...)
  6. 3
    Låter som lite väl mycket tycker jag, menar inte att skrämma upp dig men jag tycker nog att du ska ringa och fråga i alla fall. Vila och ta det lugnt så är det säkert ingen fara, men kanske värt att kolla upp?
    Jag får sammandragningar några gånger under dagen, men mest så att jag känner att magen blir stenhård i ett par minuter, och sedan släpper det. Blir varken mer eller mindre av att jag rör mig eller lyfter. (Däremot släppte jag golvmoppandet för några minuter när sammandragningarna kom just när jag höll på med det. Bra ursäkt för att få ta mig en glass...)
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4

    så har jag haft alla gånger

    jag har det tom mindre nu än de två första gångerna men visst kommer det redan. Speciellt sista veckan när jg har börjat att jobba på bb och man ibland småstressar lite granna...

    En del har helt enkelt en lättretad livmoder...

    *kram*
    jenny
  8. 4
    så har jag haft alla gånger jag har det tom mindre nu än de två första gångerna men visst kommer det redan. Speciellt sista veckan när jg har börjat att jobba på bb och man ibland småstressar lite granna...

    En del har helt enkelt en lättretad livmoder...

    *kram*
    jenny
  9. Medlem sedan
    Sep 2001
    #5

    Ja. Kaffe kan vara skurken...

    och fick till slut sjukskrivning för att inte ränna runt så mycket på jobbet. Har inget stillasittande jobb direkt. Blev bättre av att ta det lugnt. Dessutom märkte jag att kaffe var en bov i dramat. Koffeinet gör att livmodern blir mer lättretad och benägen att dra ihop sig. När jag slutade dricka kaffe helt blev det mycket mindre sammandragningar.
  10. 5
    Ja. Kaffe kan vara skurken... och fick till slut sjukskrivning för att inte ränna runt så mycket på jobbet. Har inget stillasittande jobb direkt. Blev bättre av att ta det lugnt. Dessutom märkte jag att kaffe var en bov i dramat. Koffeinet gör att livmodern blir mer lättretad och benägen att dra ihop sig. När jag slutade dricka kaffe helt blev det mycket mindre sammandragningar.
  11. Nandi bf 25/9
    #6

    Kolla upp det!

    Jag har haft lite lika + mensvärk. Hade avfärdat allt som växtvärk.. sdr vanligt när man väntar tredje osv.. Kollade upp det förra torsdagen. Tappen var förkortad och påverkad och jag beodrades vila plus att jag fick bricanyl utskrivet. Bättre att kolla en gång för mycket iaf. Jag väntar helst med att föda länge än!
    N :)
  12. 6
    Kolla upp det! Jag har haft lite lika + mensvärk. Hade avfärdat allt som växtvärk.. sdr vanligt när man väntar tredje osv.. Kollade upp det förra torsdagen. Tappen var förkortad och påverkad och jag beodrades vila plus att jag fick bricanyl utskrivet. Bättre att kolla en gång för mycket iaf. Jag väntar helst med att föda länge än!
    N :)

Liknande trådar

  1. Det konstanta fikat..?
    By Claudden in forum _0307 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 15:53
  2. Denna konstanta oron!
    By anonymt namn in forum _0707 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-18, 17:07
  3. Konstanta tröttheten..
    By -Emla- in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 20:43
  4. detta konstanta illamående
    By N med minibebben in forum _0706 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 19:37
  5. Konstanta sammandragningar?
    By Ingeli in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 15:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar