vårtor.......
Barn som yrke
  1. Rikki
    #1

    vårtor.......

    har ett barn i vår barngrupp som har massor av vårtor på fingrar och händer. ska man inte täcka över dessa på något vis. De kan ju smitta både personal och andra barn????
  2. 1
    vårtor....... har ett barn i vår barngrupp som har massor av vårtor på fingrar och händer. ska man inte täcka över dessa på något vis. De kan ju smitta både personal och andra barn????
  3. Norrmamma
    #2

    Spontant...

    ... undrar jag hur de ska täckas över. Handskar...? Pensla hela händerna med nagellack eller vårtborttagning...? Ingetdera känns ju som en lyckad lösning. Spontant känner jag oxå att stackars barn om det ska betraktas som en vandrande smitthärd...

    Här finns en länk om vårtor iaf (där det där med nagellack nämndes):
    http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3324

  4. 2
    Spontant... ... undrar jag hur de ska täckas över. Handskar...? Pensla hela händerna med nagellack eller vårtborttagning...? Ingetdera känns ju som en lyckad lösning. Spontant känner jag oxå att stackars barn om det ska betraktas som en vandrande smitthärd...

    Här finns en länk om vårtor iaf (där det där med nagellack nämndes):
    http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3324

  5. fsk
    #3

    Man ska nog ta det lite lugnt

    Kolla med föräldrarna att de behandlar vårtorna. Ta det sen lungt. Barnet ska inte känna sig utsatt.
  6. 3
    Man ska nog ta det lite lugnt Kolla med föräldrarna att de behandlar vårtorna. Ta det sen lungt. Barnet ska inte känna sig utsatt.
  7. Dansfröken
    #4

    jag

    jobbar som barndansfröken och där dansar barnen barfota, ibland har barn vårtor på fötterna men bara de tvättar föttrena dirkt efter så bruker det inte smitta. Har inte sett/hört någon som fått vårtor på dansen. så det kanske räcker bra om ni tvättar händerna? O kola med föräldrarna hur de behandlar vårtorna.
  8. 4
    jag jobbar som barndansfröken och där dansar barnen barfota, ibland har barn vårtor på fötterna men bara de tvättar föttrena dirkt efter så bruker det inte smitta. Har inte sett/hört någon som fått vårtor på dansen. så det kanske räcker bra om ni tvättar händerna? O kola med föräldrarna hur de behandlar vårtorna.
  9. Mim
    #5

    Min dotter hade massor

    Vi behandlade först hemma med alla möjliga medel man kan köpa på apoteket, vi var också in till läkarstationer i tre omgångar där de skulle frysa bort vårtorna. Det var en väldigt smärtsam behandling och dessvärre hjälpte inte det!
    Vi gav till slut upp och struntade i att göra något alls och under sommaren mellan sexan och sjuan försvann de helt mirakulöst av sig själva. Inte en enda blev kvar och hon hade haft dem sedan trean.

    Nu har vår son vårtor på händerna och jag tänker inte göra något alls med dom. Minns när min dotter grät och händerna värkte och var skinnflådda efter frysning och starka medel...

    Vi andra inom familjen har inte drabbats av vårtor och deras kompisar har inte heller fått några så vitt jag vet. De blir lite socialt märkta ändå under tiden som vårtskrällena florerar men det är inget att göra åt.

  10. 5
    Min dotter hade massor Vi behandlade först hemma med alla möjliga medel man kan köpa på apoteket, vi var också in till läkarstationer i tre omgångar där de skulle frysa bort vårtorna. Det var en väldigt smärtsam behandling och dessvärre hjälpte inte det!
    Vi gav till slut upp och struntade i att göra något alls och under sommaren mellan sexan och sjuan försvann de helt mirakulöst av sig själva. Inte en enda blev kvar och hon hade haft dem sedan trean.

    Nu har vår son vårtor på händerna och jag tänker inte göra något alls med dom. Minns när min dotter grät och händerna värkte och var skinnflådda efter frysning och starka medel...

    Vi andra inom familjen har inte drabbats av vårtor och deras kompisar har inte heller fått några så vitt jag vet. De blir lite socialt märkta ändå under tiden som vårtskrällena florerar men det är inget att göra åt.

Liknande trådar

  1. Vårtor
    By Streli in forum Barnsjukdomar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-27, 20:06
  2. Vårtor
    By huskors in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-20, 18:59
  3. Ngt mot vårtor?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 12:48
  4. Vårtor...
    By GittanA in forum Barnsjukdomar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 14:23
  5. Vårtor?
    By Vickan_R in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 16:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar