Picknick tips
_01 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Picknick tips

    På torsdag ska dagis på utflykt och barnen ska ha med sig matsäck.

    Vad brukar ni ta med att äta när ni ska på utflykt?
  2. 1
    Picknick tips På torsdag ska dagis på utflykt och barnen ska ha med sig matsäck.

    Vad brukar ni ta med att äta när ni ska på utflykt?
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2

    Sist Viktor var på picknick...

    ...fick han med sig:

    bananplättar
    köttbullar och prinskorv med tandpetare nerstuckna i dem
    gurkbitar och morotsbitar
    ostbitar (skrattande kon, sådana där mjukostaktiga i små folietårtbitar)
    en dubbelsmörgås delad i 4 bitar så den blev lagom stor att hålla i
    en drickyoghurt
    2 drickor

    Han hade tydligen bjudit vitt och brett för det fanns inte mycket kvar... ;)
  4. 2
    Sist Viktor var på picknick... ...fick han med sig:

    bananplättar
    köttbullar och prinskorv med tandpetare nerstuckna i dem
    gurkbitar och morotsbitar
    ostbitar (skrattande kon, sådana där mjukostaktiga i små folietårtbitar)
    en dubbelsmörgås delad i 4 bitar så den blev lagom stor att hålla i
    en drickyoghurt
    2 drickor

    Han hade tydligen bjudit vitt och brett för det fanns inte mycket kvar... ;)
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3

    Emilia hade sist

    pasta och köttbullar i burk, gurka bredvid i annan burk, morot att gnaga på, äppelbitar, saft i flaska, två bullar och några kakor (de hade skrivit att detta var ok). Jo, och så hade hon två mackor oxå. Allt enligt hennes egna önskemål. Vi brukar ibland ha skinkpastasallad, ibland pannkakor.
  6. 3
    Emilia hade sist pasta och köttbullar i burk, gurka bredvid i annan burk, morot att gnaga på, äppelbitar, saft i flaska, två bullar och några kakor (de hade skrivit att detta var ok). Jo, och så hade hon två mackor oxå. Allt enligt hennes egna önskemål. Vi brukar ibland ha skinkpastasallad, ibland pannkakor.
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4

    hemköps färdiglagade plättar

    riktigt riktigt goda!
    Kostar väl ca 25 kr o räcker gott till 3 barn som är normalätare. Frukt och/elelr ngn grönsak som tillägg samt tex en eller två riskakor som efterrätt /extra mellanmål.

    Päronmer att dricka. Oliver hade föredragit mjölk men det vet ju alla hur käckt det ter sig i sommarvärmen :-)


  8. 4
    hemköps färdiglagade plättar riktigt riktigt goda!
    Kostar väl ca 25 kr o räcker gott till 3 barn som är normalätare. Frukt och/elelr ngn grönsak som tillägg samt tex en eller två riskakor som efterrätt /extra mellanmål.

    Päronmer att dricka. Oliver hade föredragit mjölk men det vet ju alla hur käckt det ter sig i sommarvärmen :-)


  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5

    jesusmaria han var en storätare...

    till honom hade inte hemköps plättar räckt åt 3... kanske 2 barn.
    :-)

  10. 5
    jesusmaria han var en storätare... till honom hade inte hemköps plättar räckt åt 3... kanske 2 barn.
    :-)

  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6

    tillägg

    sylten räcker inte till 3 barn dock!


    jo å när jag var liten så hade vi \"Alltid\"

    risgrynsgrötspudding eller pannkakor.
    Toppen tyckte jag å försökte införa detsamma på Oliver, pannkakor och numer plättar gick hem. pudding = vidrigt. Lol.

    Men han gillar risgrynsgröt så det blir det nog också ngn gång i mattermosen. Men plättarna lovprisar jag... lätt lätt lätt är min melodi. +3-5 morrötter i stavar så är sonen lyckligare än de flesta!:-)

  12. 6
    tillägg sylten räcker inte till 3 barn dock!


    jo å när jag var liten så hade vi \"Alltid\"

    risgrynsgrötspudding eller pannkakor.
    Toppen tyckte jag å försökte införa detsamma på Oliver, pannkakor och numer plättar gick hem. pudding = vidrigt. Lol.

    Men han gillar risgrynsgröt så det blir det nog också ngn gång i mattermosen. Men plättarna lovprisar jag... lätt lätt lätt är min melodi. +3-5 morrötter i stavar så är sonen lyckligare än de flesta!:-)

  13. Medlem sedan
    Feb 2001
    #7

    Lite olika

    beroende på väder o barnet. Men osttortelini med hemgjord pesto, Bananplättar, Pastasallad..alltid grönsaker i hållvänlig storlek..o frukt.
  14. 7
    Lite olika beroende på väder o barnet. Men osttortelini med hemgjord pesto, Bananplättar, Pastasallad..alltid grönsaker i hållvänlig storlek..o frukt.
  15. Medlem sedan
    Feb 2001
    #8

    Vatten att dricka

    men det glömde jag att skriva..brukar ta en citronloka o lägga i frysen ett tag..den blir god även när det blivit lite isigt:)
  16. 8
    Vatten att dricka men det glömde jag att skriva..brukar ta en citronloka o lägga i frysen ett tag..den blir god även när det blivit lite isigt:)
  17. Medlem sedan
    Aug 2000
    #9

    Det är det han inte är...

    ...så jag tänkte att om jag packar ner lite av varje som han gillar så äter han väl nåt i alla fall. Han sa att F och fröken hade smakat av hans matsäck och att han hade gillat den, så något måste han ha ätit. :)
  18. 9
    Det är det han inte är... ...så jag tänkte att om jag packar ner lite av varje som han gillar så äter han väl nåt i alla fall. Han sa att F och fröken hade smakat av hans matsäck och att han hade gillat den, så något måste han ha ätit. :)
  19. Medlem sedan
    Jan 2001
    #10

    :-) phew...okej :-) (imt)

  20. 10
    :-) phew...okej :-) (imt)
  21. Medlem sedan
    Aug 2000
    #11

    Pastasallad blev det..

    Och så lite frukt och ett par smörgåsar, och dricka såklart.

    Tim gillade det :)
  22. 11
    Pastasallad blev det.. Och så lite frukt och ett par smörgåsar, och dricka såklart.

    Tim gillade det :)
  23. Linn m. 3 små
    #12

    Jag brukar steka ihop..

    lite av vad som finns hemma. Typ nåt kött, fisk eller korv tillsammans med lök, morötter, broccoli, majs, ägg eller vad man nu har. Steker allt och häller sen på kokt ris. Blandar ner och kryddar med kryddor och nåt blött, typ fond eller chilisås eller nåt.
    Det är nästan lika gott kallt som varmt och det går att blanda i det som barnen gillar. Med nåt blött i, så blir det inte lika torrt och det blir oxå lättare att få smaken överallt.

    Funkar likabra med typ pastaskruvar oxå men min favvo är nog ändå med ris!
  24. 12
    Jag brukar steka ihop.. lite av vad som finns hemma. Typ nåt kött, fisk eller korv tillsammans med lök, morötter, broccoli, majs, ägg eller vad man nu har. Steker allt och häller sen på kokt ris. Blandar ner och kryddar med kryddor och nåt blött, typ fond eller chilisås eller nåt.
    Det är nästan lika gott kallt som varmt och det går att blanda i det som barnen gillar. Med nåt blött i, så blir det inte lika torrt och det blir oxå lättare att få smaken överallt.

    Funkar likabra med typ pastaskruvar oxå men min favvo är nog ändå med ris!

Liknande trådar

  1. Picknick
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 22:53
  2. picknick-tips tack!
    By Moa m. BellanBus in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 21:02
  3. picknick tips i värmen?
    By aurian in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 13:22
  4. Picknick under tak
    By lite hemlig.... in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-24, 19:04
  5. Picknick tips!
    By aasha in forum _03 Vårbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-05-05, 18:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar