Matfråga, hur gör ni?
_05 Vårbarn
  1. Sicali
    #1

    Matfråga, hur gör ni?

    Min skvätt är ganska precis ett år och fram till nu har han fått:

    Välling vid 06.00
    Gröt vid 09.00
    Välling vid 12.00
    middag vid 15
    och välling innan läggdags vid 18.30...
    Ja tiderna är ju lite ungefärliga som ni säkert förstår, nån halvtimmes rubbning hit eller dit...

    Nu känner jag att det är hög tid att byta ut vällingmålet mitt på dagen till nåt annat, men vad?
    Vill inte att han äter riktig middag två ggr men nån form av mellanmål ska det ju vara...
    Hur äter era små i samma ålder och har ni tips på enkla lättlagade mellanmål?
  2. 1
    Matfråga, hur gör ni? Min skvätt är ganska precis ett år och fram till nu har han fått:

    Välling vid 06.00
    Gröt vid 09.00
    Välling vid 12.00
    middag vid 15
    och välling innan läggdags vid 18.30...
    Ja tiderna är ju lite ungefärliga som ni säkert förstår, nån halvtimmes rubbning hit eller dit...

    Nu känner jag att det är hög tid att byta ut vällingmålet mitt på dagen till nåt annat, men vad?
    Vill inte att han äter riktig middag två ggr men nån form av mellanmål ska det ju vara...
    Hur äter era små i samma ålder och har ni tips på enkla lättlagade mellanmål?
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2

    Ofta

    Äter vi ;)
    Vi äter frukost vid 9-10 någon gång.
    Någon frukt om vi är sugna innan nap time.
    Lunch runt 1-2.
    Snacks (frukt/yoghurt/cereal/sandwich) runt 3-4.
    Dinner äter vi vid 5-7 lite beroende på värmen och dagsformen. Om det blir tidig dinner äter vi ett snack till innan sovdags vid 9 tiden.
    Passar både lill-T, 6 åriga M och gravida mig =)
  4. 2
    Ofta Äter vi ;)
    Vi äter frukost vid 9-10 någon gång.
    Någon frukt om vi är sugna innan nap time.
    Lunch runt 1-2.
    Snacks (frukt/yoghurt/cereal/sandwich) runt 3-4.
    Dinner äter vi vid 5-7 lite beroende på värmen och dagsformen. Om det blir tidig dinner äter vi ett snack till innan sovdags vid 9 tiden.
    Passar både lill-T, 6 åriga M och gravida mig =)
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3

    Leos dagar

    06 frukost, gröt eller macka med lite välling till

    09 får han ibland en fruktbit om han behöver energi

    11 Lunch

    14 Mellis (frukt, macka, yoghurt med tinade bär... olika från dag till dag)

    17 tiden middag

    19 natt välling

    Jag tror inte det är fel att ge honom fler måltider istället för välling.

  6. 3
    Leos dagar 06 frukost, gröt eller macka med lite välling till

    09 får han ibland en fruktbit om han behöver energi

    11 Lunch

    14 Mellis (frukt, macka, yoghurt med tinade bär... olika från dag till dag)

    17 tiden middag

    19 natt välling

    Jag tror inte det är fel att ge honom fler måltider istället för välling.

  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4

    Liten fråga

    tillbaka, varför vill du inte att han ska äta riktig mat mer än en gång?

    Mina barn äter så här:

    07-08 frukost, gröt, yoghurt el smörgås
    10.30-11.30 lunch
    13.30-14.30 mellanmål, yoghurt,smörgås eller frukt, ofta välling istället till M om han ska sova
    17 kvällsmat
    19 välling

    Ibland blir det ett mellanmål mellan lunch och frukost och lite senare lunch, ifall vi är ute på något.
  8. 4
    Liten fråga tillbaka, varför vill du inte att han ska äta riktig mat mer än en gång?

    Mina barn äter så här:

    07-08 frukost, gröt, yoghurt el smörgås
    10.30-11.30 lunch
    13.30-14.30 mellanmål, yoghurt,smörgås eller frukt, ofta välling istället till M om han ska sova
    17 kvällsmat
    19 välling

    Ibland blir det ett mellanmål mellan lunch och frukost och lite senare lunch, ifall vi är ute på något.
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    Bör de inte ha två lagade mål?

    Jag trodde barn mådde bra av två lagade mål MAT per dag plus ett par mellisar.

    Eskil äter såhär:
    Vid åttatiden - Ammar
    Vid niotiden - frukost, gröt eller yoghurt
    Vid tiotrettio - Ammar och somnar
    Vid tolvtiden - lunch, lagad mat
    Vid femtontiden - frukt och amma
    Vid artontiden - middag, lagad mat
    Vid nittontrettio - gröt
    Vid tjugotiden - amma och somna
    Det förekommer fler amningar då och då men dessa är \"mer regelbundna\"

    På natten ammar han när han vill.

    /mie
  10. 5
    Bör de inte ha två lagade mål? Jag trodde barn mådde bra av två lagade mål MAT per dag plus ett par mellisar.

    Eskil äter såhär:
    Vid åttatiden - Ammar
    Vid niotiden - frukost, gröt eller yoghurt
    Vid tiotrettio - Ammar och somnar
    Vid tolvtiden - lunch, lagad mat
    Vid femtontiden - frukt och amma
    Vid artontiden - middag, lagad mat
    Vid nittontrettio - gröt
    Vid tjugotiden - amma och somna
    Det förekommer fler amningar då och då men dessa är \"mer regelbundna\"

    På natten ammar han när han vill.

    /mie
  11. Medlem sedan
    Sep 2003
    #6

    Såhär gör vi

    Lovisa äter ungefär såhär:

    07.00 Välling och frukostmacka
    10.30-11.00 Lunch, lagad mat
    Somnar därefter och sover nån timme.
    14.30 Fika (eller mellanmål om man vill kalla det det) Macka, frukt, hemlagad risifrutti/mannafrutti, eller vad vi annars kan hitta på...
    18.00 Middag, lagad mat
    19-19.30 Kvällsvälling

    Jag tror faktiskt att det rekommenderas att barn ska äta två lagade mål mat om dagen! Tror att din lillkille skulle må jättebra av att äta lagad mat till lunch istället för bara välling (blir han inte hungrig fort?). Det låter som en massa välling/gröt tycker jag istället för rejäl mat :-)

    Kram
  12. 6
    Såhär gör vi Lovisa äter ungefär såhär:

    07.00 Välling och frukostmacka
    10.30-11.00 Lunch, lagad mat
    Somnar därefter och sover nån timme.
    14.30 Fika (eller mellanmål om man vill kalla det det) Macka, frukt, hemlagad risifrutti/mannafrutti, eller vad vi annars kan hitta på...
    18.00 Middag, lagad mat
    19-19.30 Kvällsvälling

    Jag tror faktiskt att det rekommenderas att barn ska äta två lagade mål mat om dagen! Tror att din lillkille skulle må jättebra av att äta lagad mat till lunch istället för bara välling (blir han inte hungrig fort?). Det låter som en massa välling/gröt tycker jag istället för rejäl mat :-)

    Kram
  13. Sicali
    #7

    Jo

    Anledningen är att jag så gott det går vill vänja honom vid hur vi själva äter och vi äter ju inte stadig middag två ggr om dagen, för mig känns det helt fel och konstigt.
    Han följer sin kurva perfekt så han får inte för lite mat, välling morgon och kväll är mysigt och bra för magen.
  14. 7
    Jo Anledningen är att jag så gott det går vill vänja honom vid hur vi själva äter och vi äter ju inte stadig middag två ggr om dagen, för mig känns det helt fel och konstigt.
    Han följer sin kurva perfekt så han får inte för lite mat, välling morgon och kväll är mysigt och bra för magen.
  15. Sicali
    #8

    Jo

    Vill absolut inte byta ut kvälls och morgonvällingen mot måltider och den på dagen ska bytas ut mot ett mellanmål, inte en stadig middag.
  16. 8
    Jo Vill absolut inte byta ut kvälls och morgonvällingen mot måltider och den på dagen ska bytas ut mot ett mellanmål, inte en stadig middag.
  17. Sicali
    #9

    Olika barn

    Min son mår alldeles utmärkt med bara en stadig middag om dagen och regelbundna tider. Vad jag har hört från bvc och tandläkare så bör de inte över året äta mer än fem ggr.
    Barn är också väldigt olika, DITT barn kanske behöver och mår bra av två stadiga middagar om dagen, min son är inte lika stor i maten och är mätt och belåten med en. Det är bara jag som känner att han borde få nån typ av mellanmål istället för välling mitt på dagen.
  18. 9
    Olika barn Min son mår alldeles utmärkt med bara en stadig middag om dagen och regelbundna tider. Vad jag har hört från bvc och tandläkare så bör de inte över året äta mer än fem ggr.
    Barn är också väldigt olika, DITT barn kanske behöver och mår bra av två stadiga middagar om dagen, min son är inte lika stor i maten och är mätt och belåten med en. Det är bara jag som känner att han borde få nån typ av mellanmål istället för välling mitt på dagen.
  19. Sicali
    #10

    Nej

    Nej, han mår utmärkt och följer sin kurva perfekt... Bvc rekomenderar att barn runt ett år äter ungefär fem ggr om dagen, fördelat med jämna mellanrum... Eftersom vi inte själva äter två lagade mål så lär vi heller inte lillen att göra det, för oss känns det totalt bakvänt att äta middag två ggr.

    Det jag mest ville ha var tips på lättlagade mellanmål men det känns som jag mest fått kritik.
    Inte så roligt alls.
    Känns ledsamt.
  20. 10
    Nej Nej, han mår utmärkt och följer sin kurva perfekt... Bvc rekomenderar att barn runt ett år äter ungefär fem ggr om dagen, fördelat med jämna mellanrum... Eftersom vi inte själva äter två lagade mål så lär vi heller inte lillen att göra det, för oss känns det totalt bakvänt att äta middag två ggr.

    Det jag mest ville ha var tips på lättlagade mellanmål men det känns som jag mest fått kritik.
    Inte så roligt alls.
    Känns ledsamt.
  21. Medlem sedan
    Sep 2003
    #11

    Förmodligen

    är de flesta mest undrande (som jag) varför ni inte ger pojken två lagade mål mat istället för fyra (!) välling/grötmål. Vi äter inte middag två gånger om dagen, utan lunch mitt på dagen och middag på kvällen. Lunchen är lite lättare, men ändå lagad mat. Vad äter ni själva mitt på dagen om ni inte äter lunch?

    Lovisa äter fem gånger om dagen, så där håller jag helt och hållet med dig! Om inte annat så tar tänderna stryk av en massa småätande men det var ju inte det saken gällde.

    Om du nu vill ge din son något annat mitt på dagen (och jag struntar i om du kallar det lunch eller mellanmål eller natt-snacks ;-)) så föreslår jag till exempel hemlagad havregrynsgröt, frukt och smörgås. Det kanske känns mer som ett riktigt mål än ett vällingmål? jag brukar laga mannagrynsgröt till mina ungar, kyla ner den och blanda med en liten skvätt vispad grädde och servera skivad banan till. Smarrigt!
  22. 11
    Förmodligen är de flesta mest undrande (som jag) varför ni inte ger pojken två lagade mål mat istället för fyra (!) välling/grötmål. Vi äter inte middag två gånger om dagen, utan lunch mitt på dagen och middag på kvällen. Lunchen är lite lättare, men ändå lagad mat. Vad äter ni själva mitt på dagen om ni inte äter lunch?

    Lovisa äter fem gånger om dagen, så där håller jag helt och hållet med dig! Om inte annat så tar tänderna stryk av en massa småätande men det var ju inte det saken gällde.

    Om du nu vill ge din son något annat mitt på dagen (och jag struntar i om du kallar det lunch eller mellanmål eller natt-snacks ;-)) så föreslår jag till exempel hemlagad havregrynsgröt, frukt och smörgås. Det kanske känns mer som ett riktigt mål än ett vällingmål? jag brukar laga mannagrynsgröt till mina ungar, kyla ner den och blanda med en liten skvätt vispad grädde och servera skivad banan till. Smarrigt!
  23. Sicali
    #12

    Precis

    Precis, det var mest såna tips jag ville ha...
    Nu känns det mest som att folk genast anser att jag inte ger honom tillräckligt med mat och det känns hemskt rent ut sagt...
  24. 12
    Precis Precis, det var mest såna tips jag ville ha...
    Nu känns det mest som att folk genast anser att jag inte ger honom tillräckligt med mat och det känns hemskt rent ut sagt...
  25. Sara
    #13

    Menade absolut inte

    att kritisera dig, undrade bara vad skälet var. Jag förstår dig, vi (mannen och jag) äter själva bara ett lagat mål mat om dagen när vi är hemma. Barnen däremot äter bättre om de får lagad mat och därför blir det så.

    Jag följer absolut inte bvc\'s råd till punkt och pricka, men rekommendationen är att barn över åtta mån ska äta två lagade mål mat om dagen och inte mer än tre välling/grötmål per dygn. Min dotter var långt över året innan hon åt två lagade mål mat, eftersom hon helt enkelt inte gillade mat. Bvc klagade, men jag hade även mycket kontakt med en barnläkare och hon höll med mig. Bätte att hon fick gröt på kvällen, så hon fick i sif lite mer än att truga i mat som hon inte gillade. Idag äter hon allt nästan.

    Mina förslag på mellanmål tänkte jag att du fick genom min matlista. Har själv lite svårt att hitta på mellanmål, då sonen är allergisk. Nutramigen är därför ett bra val för honom, så länge han vill äta det.
  26. 13
    Menade absolut inte att kritisera dig, undrade bara vad skälet var. Jag förstår dig, vi (mannen och jag) äter själva bara ett lagat mål mat om dagen när vi är hemma. Barnen däremot äter bättre om de får lagad mat och därför blir det så.

    Jag följer absolut inte bvc\'s råd till punkt och pricka, men rekommendationen är att barn över åtta mån ska äta två lagade mål mat om dagen och inte mer än tre välling/grötmål per dygn. Min dotter var långt över året innan hon åt två lagade mål mat, eftersom hon helt enkelt inte gillade mat. Bvc klagade, men jag hade även mycket kontakt med en barnläkare och hon höll med mig. Bätte att hon fick gröt på kvällen, så hon fick i sif lite mer än att truga i mat som hon inte gillade. Idag äter hon allt nästan.

    Mina förslag på mellanmål tänkte jag att du fick genom min matlista. Har själv lite svårt att hitta på mellanmål, då sonen är allergisk. Nutramigen är därför ett bra val för honom, så länge han vill äta det.
  27. Medlem sedan
    Jan 2002
    #14

    Två lagade mål mat

    tycker jag verkligen du ska ge din son. Välling som lunch känns inte ultimat när det finns lagad mat att tillgå? Även om DU/NI inte äter lunch, behöver ju ditt barn lagad mat två gånger per dag. De blir ju mer och mer aktiva och förbränner klart mer än vi vuxna gör (såvida man inte tränar och sånt), dessutom är det väl bra att vänja in honom med lagad lunch då detta kommer följa honom genom förskola/dagmamma och skolan upp genom ALLA år?

    Lättlagade mellanmål här hemma är turkisk yoghurt, banan, smörgås med mjölk och frukt i alla former.

    Min dotter äter välling till frukost och kvällsmål, däremellan lagad lunch och middag, och sedan mellanmål som ovan.
  28. 14
    Två lagade mål mat tycker jag verkligen du ska ge din son. Välling som lunch känns inte ultimat när det finns lagad mat att tillgå? Även om DU/NI inte äter lunch, behöver ju ditt barn lagad mat två gånger per dag. De blir ju mer och mer aktiva och förbränner klart mer än vi vuxna gör (såvida man inte tränar och sånt), dessutom är det väl bra att vänja in honom med lagad lunch då detta kommer följa honom genom förskola/dagmamma och skolan upp genom ALLA år?

    Lättlagade mellanmål här hemma är turkisk yoghurt, banan, smörgås med mjölk och frukt i alla former.

    Min dotter äter välling till frukost och kvällsmål, däremellan lagad lunch och middag, och sedan mellanmål som ovan.
  29. Sicali
    #15

    Nej inte ditt

    Nej, ditt lät inte som kritik... Det var mest att alla samtidigt ifrågasatte det främst som inte kändes så kul...

    Det är ju inte så att han får för lite mat, precis som din lilla är han inte tokig i mat, blir fort mätt och dessutom i den här värmen skulle jag nog inte få honom att äta två lagade mål mat.
    Främst kände jag att så länge han följer sin kurva och är nöjd och glad så är det ok.
    Men jag håller med om att tre vällingmål var i mesta laget, därför var jag nyfiken på vad ni andra gav.

    Själva äter jag och min sambo frukost vid ca nio och sedan äter vi inte igen fören vid tre då också lillen får sitt middagsmål.
  30. 15
    Nej inte ditt Nej, ditt lät inte som kritik... Det var mest att alla samtidigt ifrågasatte det främst som inte kändes så kul...

    Det är ju inte så att han får för lite mat, precis som din lilla är han inte tokig i mat, blir fort mätt och dessutom i den här värmen skulle jag nog inte få honom att äta två lagade mål mat.
    Främst kände jag att så länge han följer sin kurva och är nöjd och glad så är det ok.
    Men jag håller med om att tre vällingmål var i mesta laget, därför var jag nyfiken på vad ni andra gav.

    Själva äter jag och min sambo frukost vid ca nio och sedan äter vi inte igen fören vid tre då också lillen får sitt middagsmål.
  31. Sicali
    #16

    Jag bad inte om kritik!

    Missade du på något vis att jag bad om tips för att BYTA UT VÄLLINGMÅLET? Detta för att jag REDAN VET att han bör ha något annat än välling mitt på dagen.
    Jag anser inte att han behöver lagad mat mitt på dagen, han är ingen storätare och jag tycker det är bra med välling tidig morgon, sedan gröt, sedan mellanmål, sedan middag och därefter välling.

    Min fråga gällde inte om jag gör rätt elelr fel med maten, den gällde enbart olika sorters mellanmål.
    Det är det enda du behöver svara på, annars behöver du inte svara alls.
  32. 16
    Jag bad inte om kritik! Missade du på något vis att jag bad om tips för att BYTA UT VÄLLINGMÅLET? Detta för att jag REDAN VET att han bör ha något annat än välling mitt på dagen.
    Jag anser inte att han behöver lagad mat mitt på dagen, han är ingen storätare och jag tycker det är bra med välling tidig morgon, sedan gröt, sedan mellanmål, sedan middag och därefter välling.

    Min fråga gällde inte om jag gör rätt elelr fel med maten, den gällde enbart olika sorters mellanmål.
    Det är det enda du behöver svara på, annars behöver du inte svara alls.
  33. Sicali
    #17

    Sammanfattning!!

    Alltså, för att klargöra. Jag HAR förstått vid det här laget att den allmänna åsikten är att jag gör fel som inte ger honom två lagade mål mat.
    Själv anser varken jag eller vårt Bvc att han mår dåligt eller är miss skött på något vis så det vore snällt om ni ville lämna den biten och istället komma med förslag på mellanmål, som frågan handlade om.
    Jag har redan fått många jättebra tips men fler tas tacksamt emot.
  34. 17
    Sammanfattning!! Alltså, för att klargöra. Jag HAR förstått vid det här laget att den allmänna åsikten är att jag gör fel som inte ger honom två lagade mål mat.
    Själv anser varken jag eller vårt Bvc att han mår dåligt eller är miss skött på något vis så det vore snällt om ni ville lämna den biten och istället komma med förslag på mellanmål, som frågan handlade om.
    Jag har redan fått många jättebra tips men fler tas tacksamt emot.
  35. Medlem sedan
    Jan 2002
    #18

    Det är helt upp till dig

    om du vill tolka mitt svar som kritik.

    Jag tycker dessvärre att du har fel när _DU_anser att han inte behöver någon lagad mat mitt på dagen. Dels går det ju emot allt man vet om kosthållning överlag och du gör ju dig själv och honom en björntjänst då du själv skriver att han inte är en storätare.

    Du skriver i ett forum och lägger du då ett inlägg, får du räkna med olika sorters svar, och kanske inte ha alla taggar utåt när du läser svaren. Du bad om råd att BYTA UT VÄLLINGMÅLET. Mitt svar blev då: byt ut det mot ett lagat mål mat till, och sedan mellanmål bestående av frukt, smörgås, yoghurt eller liknande.
  36. 18
    Det är helt upp till dig om du vill tolka mitt svar som kritik.

    Jag tycker dessvärre att du har fel när _DU_anser att han inte behöver någon lagad mat mitt på dagen. Dels går det ju emot allt man vet om kosthållning överlag och du gör ju dig själv och honom en björntjänst då du själv skriver att han inte är en storätare.

    Du skriver i ett forum och lägger du då ett inlägg, får du räkna med olika sorters svar, och kanske inte ha alla taggar utåt när du läser svaren. Du bad om råd att BYTA UT VÄLLINGMÅLET. Mitt svar blev då: byt ut det mot ett lagat mål mat till, och sedan mellanmål bestående av frukt, smörgås, yoghurt eller liknande.
  37. Sicali
    #19

    Du uttrycker dig medvetet sårande

    Och jag skrev också att jag inte ville ge honom riktig middag två ggr... Men du kanske bara läste en del av inlägget, uppenbarligen gjorde du det.
    Jag har inte taggarna utåt men svar som ditt gör mig väldigt ledsen, du skriver med en medvetet sårande anklagande ton som jag inte förstår meningen med.


    Jag OCH Bvc (missade du det med kanske??) anser att han mår bra, följer sin kurva och är allmänt pigg och glad. Oavsett vad du tycker så tänker jag inte trycka i honom lagad mat två ggr bara för att det ska vara så.
  38. 19
    Du uttrycker dig medvetet sårande Och jag skrev också att jag inte ville ge honom riktig middag två ggr... Men du kanske bara läste en del av inlägget, uppenbarligen gjorde du det.
    Jag har inte taggarna utåt men svar som ditt gör mig väldigt ledsen, du skriver med en medvetet sårande anklagande ton som jag inte förstår meningen med.


    Jag OCH Bvc (missade du det med kanske??) anser att han mår bra, följer sin kurva och är allmänt pigg och glad. Oavsett vad du tycker så tänker jag inte trycka i honom lagad mat två ggr bara för att det ska vara så.
  39. Medlem sedan
    Nov 2001
    #20

    Klaras dag

    ca kl7 ammas
    kl 8-9 gröt
    ca 11.30-12 \"lättare lunch\", kanske blodpudding eller plocka av korv&potatis, om burk äter hon max ½, Klara äter lite mindre _mat_ till lunch men jag vill ändå ge mat(hon var ca 10 mån när hon började få 2 lagade mål)
    ca 14.30-15 Frukt, el yoghurt, smörgåsrån
    17.30 Middag hela familjen, hon äter samma som oss el 2/3 av en burk.
    20.30 gröt
    ammas sen till sömns

    om du nu vill byta ut vällingmålet kan du ju ge turkisk yoghurt tex
  40. 20
    Klaras dag ca kl7 ammas
    kl 8-9 gröt
    ca 11.30-12 \"lättare lunch\", kanske blodpudding eller plocka av korv&potatis, om burk äter hon max ½, Klara äter lite mindre _mat_ till lunch men jag vill ändå ge mat(hon var ca 10 mån när hon började få 2 lagade mål)
    ca 14.30-15 Frukt, el yoghurt, smörgåsrån
    17.30 Middag hela familjen, hon äter samma som oss el 2/3 av en burk.
    20.30 gröt
    ammas sen till sömns

    om du nu vill byta ut vällingmålet kan du ju ge turkisk yoghurt tex
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Kul matfråga
    By GamlaBerta in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-05, 20:48
  2. matfråga..
    By Busluren in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 13:54
  3. Matfråga
    By Christine, 6barnsmor in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 13:11
  4. Matfråga
    By mamma till D & A in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 20:07
  5. Matfråga
    By Ronya med 3 in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 22:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar