Vilken bilstol?
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    Vilken bilstol?

    Vi ska köpa en bilstol nu i dagarna och funderar på vilken.
    Vi är mycket inne på Britax freeway, de rekomenderade den på babyproffsen, samt att det är specialpris på den nu denna månad.

    Vilken bilstol har ni/tänker ni välja?
    Har hört både ris o ros om Aktas cosmic?

    Ris -ros på britax freeway?
    Ris-ros på Akta cosmic?
  2. 1
    Vilken bilstol? Vi ska köpa en bilstol nu i dagarna och funderar på vilken.
    Vi är mycket inne på Britax freeway, de rekomenderade den på babyproffsen, samt att det är specialpris på den nu denna månad.

    Vilken bilstol har ni/tänker ni välja?
    Har hört både ris o ros om Aktas cosmic?

    Ris -ros på britax freeway?
    Ris-ros på Akta cosmic?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Vill oxå veta!

    Har funderat på samma sak. Vilken stol skall man köpa? Kan ju även nämna att vi har extremt lite utrymme i baksätet, framsätena kommer så långt bak.
  4. 2
    Vill oxå veta! Har funderat på samma sak. Vilken stol skall man köpa? Kan ju även nämna att vi har extremt lite utrymme i baksätet, framsätena kommer så långt bak.
  5. ambra
    #3

    Vi har

    en Britax freeway i en Audi A4 Avant. Det var den enda stolen som passade någorlunda bra bak i den bilen.
    Moa sitter jättebra i Britaxen...ombonat och skönt.
    När vi köpte stolen fick vi två tillbehör med på köpet.
  6. 3
    Vi har en Britax freeway i en Audi A4 Avant. Det var den enda stolen som passade någorlunda bra bak i den bilen.
    Moa sitter jättebra i Britaxen...ombonat och skönt.
    När vi köpte stolen fick vi två tillbehör med på köpet.
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4

    Vi har en cosmics!

    Den är efter storasyster så det är inte med det nya huvudskyddet.
    Annars har jag varit nöjd.
    Har dock hört att om man måste flytta den från bil till bil så är Britax mycket smidigare.
  8. 4
    Vi har en cosmics! Den är efter storasyster så det är inte med det nya huvudskyddet.
    Annars har jag varit nöjd.
    Har dock hört att om man måste flytta den från bil till bil så är Britax mycket smidigare.
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5

    Har haft Britax...

    ...freeway till mina 2 tjejer och vi har trivts jättebra med den. Inte minst har den varit bekväm för barnen och smidig för oss. Är inne på att skaffa en till Willle också. Den enda nackdelen som jag kan komma på är att de växer ur den vid typ 4 år, men å andra sidan så kompletterade vi med bältesstol då.
  10. 5
    Har haft Britax... ...freeway till mina 2 tjejer och vi har trivts jättebra med den. Inte minst har den varit bekväm för barnen och smidig för oss. Är inne på att skaffa en till Willle också. Den enda nackdelen som jag kan komma på är att de växer ur den vid typ 4 år, men å andra sidan så kompletterade vi med bältesstol då.
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6

    I senaste Vi Föräldrar

    har de gjort ett test på några bilstolar, något \"tuffare\" test n de vanliga testerna där alla marknades bilar får godkänt.


    Acta Cosmic XTP och Acta Duo XTP får bara betyget \"diskvalificerad\" i krocksäkerhet eftersom fästen brast och stolen slungades ur sätet... i användarvänlighet får de 2,6 resp 2,3.

    BeSafe izi Kid och Brio Zento fick högst betyg av de testade stolarna i krocksäkerhet 4 resp 2,7. Användarvänlighet 2,9 resp 3,4.
  12. 6
    I senaste Vi Föräldrar har de gjort ett test på några bilstolar, något \"tuffare\" test n de vanliga testerna där alla marknades bilar får godkänt.


    Acta Cosmic XTP och Acta Duo XTP får bara betyget \"diskvalificerad\" i krocksäkerhet eftersom fästen brast och stolen slungades ur sätet... i användarvänlighet får de 2,6 resp 2,3.

    BeSafe izi Kid och Brio Zento fick högst betyg av de testade stolarna i krocksäkerhet 4 resp 2,7. Användarvänlighet 2,9 resp 3,4.
  13. Medlem sedan
    Sep 2001
    #7

    BeSafe izi Kid

    Vi köpte en BeSafe izi Kid och tycker den funkar bra.
    Vi har den i baksätet eftersom vi inte har hunnit koppla ur airbagen i framsätet än, och det är på gränsen att den får plats där bak.
  14. 7
    BeSafe izi Kid Vi köpte en BeSafe izi Kid och tycker den funkar bra.
    Vi har den i baksätet eftersom vi inte har hunnit koppla ur airbagen i framsätet än, och det är på gränsen att den får plats där bak.
  15. Medlem sedan
    Jul 2005
    #8

    Be safe izi kids

    köpte vi för tre veckor sedan. Lilleman har åkt ca 250 mil i den och gråtit totalt 10 min :) Faktum är att den är kanonbra hittills. Dessutom bäst i test, i tre olika test.
    De andra har jag ingen erfarenhet av.
  16. 8
    Be safe izi kids köpte vi för tre veckor sedan. Lilleman har åkt ca 250 mil i den och gråtit totalt 10 min :) Faktum är att den är kanonbra hittills. Dessutom bäst i test, i tre olika test.
    De andra har jag ingen erfarenhet av.
  17. Sanna+Sander03Leah05
    #9

    Acta Cosmic

    har vi till båda barnen.
    Tycker den funkar bra, det enda negativa är den där tyglappen som sitter bakom spännet för den tappar vi överallt...konstigt nog har vi hittat den alla gånger än så länge...
  18. 9
    Acta Cosmic har vi till båda barnen.
    Tycker den funkar bra, det enda negativa är den där tyglappen som sitter bakom spännet för den tappar vi överallt...konstigt nog har vi hittat den alla gånger än så länge...
  19. Medlem sedan
    Apr 2003
    #10

    Vi också!

    Den är nu helt försvunnen sen ca 1 år tillbaka.....
  20. 10
    Vi också! Den är nu helt försvunnen sen ca 1 år tillbaka.....
  21. Medlem sedan
    Apr 2003
    #11

    Cosmic

    Vi köpte den -03 till sonen & är supernöjda. Det är den äldre modellen utan stödben & \"huvudkudde\".

    Kan inte säga något negativ så här på en gång....
  22. 11
    Cosmic Vi köpte den -03 till sonen & är supernöjda. Det är den äldre modellen utan stödben & \"huvudkudde\".

    Kan inte säga något negativ så här på en gång....
  23. Medlem sedan
    Nov 2002
    #12

    Vi har Britax Freeway...

    3 stycken för att vara exakt :) Och alla bak i bilen :)
    Jag tycker de är kanonbra, som någon sa så känns det som att de kommer växa ur dem kanske lite snabbare än en del andra stolar men än så länge så sitter alla tre som prinsessor (Lovis hälsar att hon minsann sitter som en drottning ;)).
  24. 12
    Vi har Britax Freeway... 3 stycken för att vara exakt :) Och alla bak i bilen :)
    Jag tycker de är kanonbra, som någon sa så känns det som att de kommer växa ur dem kanske lite snabbare än en del andra stolar men än så länge så sitter alla tre som prinsessor (Lovis hälsar att hon minsann sitter som en drottning ;)).
  25. Medlem sedan
    Aug 2001
    #13

    britax freeway

    har vi till August och är nöjda!
    + bekväm
    + kan placeras både i fram- och baksätet (en del stolar tar för mycket plats i baksätet
    + ombonad

    - krångligt spänne, i alla fall jämfört med Isabelles babyskydd (Graco)

    Isabelle får bra plats i sitt babyskydd, så vi byter inte än , troligen inte förrän runt 1-årsdagen - hon är så liten, men när vi byter får hon Augusts freeway och Augst får en vndbar, kanske en two-way???
  26. 13
    britax freeway har vi till August och är nöjda!
    + bekväm
    + kan placeras både i fram- och baksätet (en del stolar tar för mycket plats i baksätet
    + ombonad

    - krångligt spänne, i alla fall jämfört med Isabelles babyskydd (Graco)

    Isabelle får bra plats i sitt babyskydd, så vi byter inte än , troligen inte förrän runt 1-årsdagen - hon är så liten, men när vi byter får hon Augusts freeway och Augst får en vndbar, kanske en two-way???

Liknande trådar

  1. Vilken bilstol har ni?
    By -Majsan- in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-02-03, 19:19
  2. vilken bilstol???
    By Sarasmamma in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-27, 13:35
  3. Vilken bilstol
    By Jajja m A&A in forum _0606 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 08:35
  4. Vilken bilstol har ni?
    By Brittis & Rasmuz in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 12:23
  5. Vilken bilstol...
    By Frågvis in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 21:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar