Hundra år sen
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2001
    #1

    Hundra år sen

    Hej, nu är det säkert hundra år sedan jag hade tid att Aff-a senast. Eller i alla fall en tre-fyra månader. Det tar tid att ha en bebis har jag märkt. :)

    Abbe växer och frodas. För snart två veckor sedan lärde han sig att ställa sig upp och nu är han riktigt säker. Han har även lärt sig att sätta sig ner igen istället för att falla som en fura, vilket vi alla uppskattar.

    Han är grymt snabb på att krypa, om man blinkar till är han plötsligt i nästa rum eller på väg att äta något roligt som kattmat eller toaborste. Men han vägrar resolut att lära sig sitta utan stöd, han har väl inte tid med det när det finns så mycket att utforska.

    Vi jobbar 50% var, Abbes far och jag, och det är helt suveränt. Jag är inget hemmafrumaterial och blir smått hispig av att vara föräldraledig hela tiden, men halva tiden är det kul. Och samma tycker maken.

    Apropå diskussionen nedan: Vi ammar fortfarande helt och Abbe äter oftast lite mat varje gång som vi äter. Han tycker nog mest det är en kul lek än så länge, för så snart han blir hungrig är det bara amning som duger.

    Ha det gott, allihopa!
  2. 1
    Hundra år sen Hej, nu är det säkert hundra år sedan jag hade tid att Aff-a senast. Eller i alla fall en tre-fyra månader. Det tar tid att ha en bebis har jag märkt. :)

    Abbe växer och frodas. För snart två veckor sedan lärde han sig att ställa sig upp och nu är han riktigt säker. Han har även lärt sig att sätta sig ner igen istället för att falla som en fura, vilket vi alla uppskattar.

    Han är grymt snabb på att krypa, om man blinkar till är han plötsligt i nästa rum eller på väg att äta något roligt som kattmat eller toaborste. Men han vägrar resolut att lära sig sitta utan stöd, han har väl inte tid med det när det finns så mycket att utforska.

    Vi jobbar 50% var, Abbes far och jag, och det är helt suveränt. Jag är inget hemmafrumaterial och blir smått hispig av att vara föräldraledig hela tiden, men halva tiden är det kul. Och samma tycker maken.

    Apropå diskussionen nedan: Vi ammar fortfarande helt och Abbe äter oftast lite mat varje gång som vi äter. Han tycker nog mest det är en kul lek än så länge, för så snart han blir hungrig är det bara amning som duger.

    Ha det gott, allihopa!
  3. Medlem sedan
    Oct 1999
    #2

    Kul att höra av dig:0)

    Låter som att det är full rulle hemma hos er ju:0)
  4. 2
    Kul att höra av dig:0) Låter som att det är full rulle hemma hos er ju:0)

Liknande trådar

  1. hundra år sen.
    By Pyron in forum _0312 Decemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-17, 09:08
  2. Vikt under hundra!
    By livid in forum Kroppsideal
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-20, 20:06
  3. Hundra år sen
    By -a-k- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 11:51
  4. Idag hundra!
    By Virriga Vimsa in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-23, 16:52
  5. Hundra år sen sist!
    By Embers in forum _0905 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 09:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar