Barnvagnsfunderingar... (långt)
_0611 Novemberbarn
  1. Fuchsia*2 bf 27/10
    #1

    Barnvagnsfunderingar... (långt)

    Igår åkte vi till Eskilstuna för att titta på barnvagnar. Dags att börja så man hinner fundera på vad vi egentligen vill ha för något... Tjejen på Babyproffsen var ju ingen direkt säljare. Men däremot tjejen på Barnens Hus. Hon frågade vad vi visste, inte mycket. Så då berättade hon allt vi behövde veta.

    Emmaljunga och Brio hade vändbara handtag, låter smidigt, men det var ju inget vi prioriterade på förra vagnen och vi har i och för sig klarat oss hittills utan. Men visst vore det bra.

    Brio var smalast och tar minst plats i bilen, vi som ska ha in en hund.

    Minst över huvud taget var babyproffsens egen vagn. Den blev väldigt liten och smidig ihopvikt. Min man blev eld och lågor och började åter igen se V70 framför sig. Nackdelen med den var att man inte har barnen mot sig. Utan allt framåtvända. Jag som haft dottern mot mig i alla tider, för att vi går och pratar och sjunger jämnt. Och så är hon också väldigt duktig med språket nu. En annan fördel med denna vad att det gick att ha en syskonsits på, då skulle ju dottern slippa stå på ståbräda jämt. Långpromenader bli ju helt plötsligt möjliga... :) Den hade också svängbara hjul fram, så man slipper trycka ner bakändan i svängarna.

    Sedan så det som hon på BH kallade Rolls Roysen. Teutonias vagn. Svängbara hjul fram (de har ju bara Brio och Emmalj. att jämföra med). Barnen ligger mot mig, men inget svängbart handtag som B och Em.

    Ojojoj! Alla vagnar har ju sina fördelar. Det jag fastnat mest för är svängbart handtag, svängbara hjul, syskonsits och barnen mot mig. Är väldigt sugen på syskonsits. Men jag vet inte om jag kan kompromissa med att ha barnen ifrån mig redan från födseln... SUCK!
  2. 1
    Barnvagnsfunderingar... (långt) Igår åkte vi till Eskilstuna för att titta på barnvagnar. Dags att börja så man hinner fundera på vad vi egentligen vill ha för något... Tjejen på Babyproffsen var ju ingen direkt säljare. Men däremot tjejen på Barnens Hus. Hon frågade vad vi visste, inte mycket. Så då berättade hon allt vi behövde veta.

    Emmaljunga och Brio hade vändbara handtag, låter smidigt, men det var ju inget vi prioriterade på förra vagnen och vi har i och för sig klarat oss hittills utan. Men visst vore det bra.

    Brio var smalast och tar minst plats i bilen, vi som ska ha in en hund.

    Minst över huvud taget var babyproffsens egen vagn. Den blev väldigt liten och smidig ihopvikt. Min man blev eld och lågor och började åter igen se V70 framför sig. Nackdelen med den var att man inte har barnen mot sig. Utan allt framåtvända. Jag som haft dottern mot mig i alla tider, för att vi går och pratar och sjunger jämnt. Och så är hon också väldigt duktig med språket nu. En annan fördel med denna vad att det gick att ha en syskonsits på, då skulle ju dottern slippa stå på ståbräda jämt. Långpromenader bli ju helt plötsligt möjliga... :) Den hade också svängbara hjul fram, så man slipper trycka ner bakändan i svängarna.

    Sedan så det som hon på BH kallade Rolls Roysen. Teutonias vagn. Svängbara hjul fram (de har ju bara Brio och Emmalj. att jämföra med). Barnen ligger mot mig, men inget svängbart handtag som B och Em.

    Ojojoj! Alla vagnar har ju sina fördelar. Det jag fastnat mest för är svängbart handtag, svängbara hjul, syskonsits och barnen mot mig. Är väldigt sugen på syskonsits. Men jag vet inte om jag kan kompromissa med att ha barnen ifrån mig redan från födseln... SUCK!
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2

    jag har valt teutonia...

    en mistral (= pytteliten ihopfäld) kombivagn med lufthjul och lift istället för liggdel. Jag förstår att tvíllingvagn måste vara ännu svårare att hitta någon man verkligen vill ha. Hoppas du hittar någon bra iaf :)
  4. 2
    jag har valt teutonia... en mistral (= pytteliten ihopfäld) kombivagn med lufthjul och lift istället för liggdel. Jag förstår att tvíllingvagn måste vara ännu svårare att hitta någon man verkligen vill ha. Hoppas du hittar någon bra iaf :)
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    Teutonias..

    gillade jag också! *suck* dyr var den också..

    Babyproffsens har jag hört bra om förutom litet lastutrymme (och lastutrymme behövs med twins!)

    Inglesinas gillar jag. På den går det att vända insatsena från och mot en + det borde verkligen fungera med syskonsits där. Dock inget svängbart handtag, men inte särskilt knepigt eller tungt att ändra på.
    Den går även att göra så barnen sitter efter varandra när de blir större och då är vagnen inte bredare än en enkelvagn!
    Den finns flera ex av på blocket (= inte lika dyrt).
    Tror tom jag såg en -05 där med svängbara hjul.. kan inte lova men...

    Hade det inte blivit twins denna gång hade jag nog köpt en Phil & Teds syskonvagn. Sååå cool!!
  6. 3
    Teutonias.. gillade jag också! *suck* dyr var den också..

    Babyproffsens har jag hört bra om förutom litet lastutrymme (och lastutrymme behövs med twins!)

    Inglesinas gillar jag. På den går det att vända insatsena från och mot en + det borde verkligen fungera med syskonsits där. Dock inget svängbart handtag, men inte särskilt knepigt eller tungt att ändra på.
    Den går även att göra så barnen sitter efter varandra när de blir större och då är vagnen inte bredare än en enkelvagn!
    Den finns flera ex av på blocket (= inte lika dyrt).
    Tror tom jag såg en -05 där med svängbara hjul.. kan inte lova men...

    Hade det inte blivit twins denna gång hade jag nog köpt en Phil & Teds syskonvagn. Sååå cool!!
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4

    lägger till att jag beställer...

    min vagn från tyskland. MYCKET billigare ;)
  8. 4
    lägger till att jag beställer... min vagn från tyskland. MYCKET billigare ;)
  9. Fuchsia*2 bf 27/10
    #5

    Min underbara man!

    Har också hittat vagnen i Tyskland. Teutonias tvillingvagn är nästan 3000 kr billigare!!!! Kanske det blir den ändå!

    Var ska du köpa din vagn i Tyskland?
  10. 5
    Min underbara man! Har också hittat vagnen i Tyskland. Teutonias tvillingvagn är nästan 3000 kr billigare!!!! Kanske det blir den ändå!

    Var ska du köpa din vagn i Tyskland?
  11. Fuchsia*2 bf 27/10
    #6

    Var handlar du?

    De affärer vi har runt omkring oss har inte någon av de vagnar du pratar om. De har Brio, Emmaljunga, Teutonia och Babyproffsens egen.

    När jag tänker efter tror jag att jag såg Urban Jungle hos den dåliga försäljaren, men det var inget hon ens nämnde och jag glömde fråga...
  12. 6
    Var handlar du? De affärer vi har runt omkring oss har inte någon av de vagnar du pratar om. De har Brio, Emmaljunga, Teutonia och Babyproffsens egen.

    När jag tänker efter tror jag att jag såg Urban Jungle hos den dåliga försäljaren, men det var inget hon ens nämnde och jag glömde fråga...
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7

    *s* på blocket..

    där hittar jag massor av billiga vagnar!

    Jag var faktiskt på barnens hus här i Ösd. De hade inte teutonian inne (mfl vagnar de inte hade). Men kunde förklara bra och hade broschyrer på de flesta.

    Phil & Teds provåkte min minsta och ville inte kliva ner!
  14. 7
    *s* på blocket.. där hittar jag massor av billiga vagnar!

    Jag var faktiskt på barnens hus här i Ösd. De hade inte teutonian inne (mfl vagnar de inte hade). Men kunde förklara bra och hade broschyrer på de flesta.

    Phil & Teds provåkte min minsta och ville inte kliva ner!
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8

    Vad kostar..

    frakt mm? Lite nyfiken.
    Vi beställde från Italien sist men då via bonti i sthlm.
  16. 8
    Vad kostar.. frakt mm? Lite nyfiken.
    Vi beställde från Italien sist men då via bonti i sthlm.
  17. AngeliQ
    #9

    Singelvagns funderingar & beslut

    Jag hade vissa krav jag inte kunde bortse från.
    1: Lättstyrd som jag har ett handikapp
    2: Inte minihjul för jag har mamma i norrland med snö
    3: Barnet ska kunna sitta mot mig

    Med dessa tre saker fast i sinnet gick jag till de olika affärerna som fanns i stan (bor Gbg så det är en del) och fick samma svar av alla. Det finns tre vagnar att titta på.
    1: Carena som är ett billighetsmärke, en stum vagn som jag läste instruktionerna till där står att den ENDAST ska ses som sommarvagn då plasten inte håller för kyla = BORT!
    2: Quinny Fashion/Freestyle (minns inte namnet) Helt ok vagn, hade riktiga fjädrar som kunde samla skit men ändå gillade vagnen. Nu i våras slutade dock Brio vara generalagent för dom så dom säljs nästan inte längre (bara en butik) för dom andra säger att dom är rädd att det blir problem om saker går sönder och det inte finns stabil generalagent = BORT!
    3: Teutonia Spirit S3. Helkär i vagnen tyvärr dyrast men så blir det. Var först helt inne på att ha en mjuklift just för att det under senvåren skulle bli trångt i en hårdlift om jag besökte norrland och krävde mer kläder på Plupp. Men nu har jag tänkt om och kommer ta en duovagn som det är exakt samma pris. På det sättet tror jag öka vagnens andrahandsvärde SAMT att den blir lättare under perioden den används som liggvagn och att Plupp får större och därmed bekvämare liggyta.

    Mina tankar men det kanske kan reda ut lite för någon annan...
  18. 9
    Singelvagns funderingar & beslut Jag hade vissa krav jag inte kunde bortse från.
    1: Lättstyrd som jag har ett handikapp
    2: Inte minihjul för jag har mamma i norrland med snö
    3: Barnet ska kunna sitta mot mig

    Med dessa tre saker fast i sinnet gick jag till de olika affärerna som fanns i stan (bor Gbg så det är en del) och fick samma svar av alla. Det finns tre vagnar att titta på.
    1: Carena som är ett billighetsmärke, en stum vagn som jag läste instruktionerna till där står att den ENDAST ska ses som sommarvagn då plasten inte håller för kyla = BORT!
    2: Quinny Fashion/Freestyle (minns inte namnet) Helt ok vagn, hade riktiga fjädrar som kunde samla skit men ändå gillade vagnen. Nu i våras slutade dock Brio vara generalagent för dom så dom säljs nästan inte längre (bara en butik) för dom andra säger att dom är rädd att det blir problem om saker går sönder och det inte finns stabil generalagent = BORT!
    3: Teutonia Spirit S3. Helkär i vagnen tyvärr dyrast men så blir det. Var först helt inne på att ha en mjuklift just för att det under senvåren skulle bli trångt i en hårdlift om jag besökte norrland och krävde mer kläder på Plupp. Men nu har jag tänkt om och kommer ta en duovagn som det är exakt samma pris. På det sättet tror jag öka vagnens andrahandsvärde SAMT att den blir lättare under perioden den används som liggvagn och att Plupp får större och därmed bekvämare liggyta.

    Mina tankar men det kanske kan reda ut lite för någon annan...
  19. Medlem sedan
    Apr 2002
    #10

    frakten är gratis

    från ping-pong när man beställer för över 300 euro. Min vagn kostar komplett 489 så det blir alltså fraktfritt.
  20. 10
    frakten är gratis från ping-pong när man beställer för över 300 euro. Min vagn kostar komplett 489 så det blir alltså fraktfritt.
  21. Medlem sedan
    Apr 2002
    #11

    visst är det otroligt...

    att det kan vara sån skillnad på priserna. Jag beställer min från ping-pong.
  22. 11
    visst är det otroligt... att det kan vara sån skillnad på priserna. Jag beställer min från ping-pong.
  23. Medlem sedan
    Mar 1999
    #12

    Jag har beställt

    en Teutonia Spirit S3 med mjuklift till. Har haft 8-10 (lite prylgalen :-) ) vagnar till mina andra barn och Teutonia har varit överlägset bäst tycker jag.

    Hoppas denna ska vara så bra som jag tror!
  24. 12
    Jag har beställt en Teutonia Spirit S3 med mjuklift till. Har haft 8-10 (lite prylgalen :-) ) vagnar till mina andra barn och Teutonia har varit överlägset bäst tycker jag.

    Hoppas denna ska vara så bra som jag tror!
  25. Fuchsia*2 bf 27/10
    #13

    Frakt

    För oss skulle frakten kosta 130:- helt överkomligt tycker jag.
  26. 13
    Frakt För oss skulle frakten kosta 130:- helt överkomligt tycker jag.
  27. Fuchsia*2 bf 27/10
    #14

    Nu har jag tittat

    på Ping-Pong också. \"min\" vagn kostar 10 euro mer där, men å andra sidan slipper jag frakten på 14 euro, så då blir ju vagnen 4 euro billigare på Ping.pong! ;)
  28. 14
    Nu har jag tittat på Ping-Pong också. \"min\" vagn kostar 10 euro mer där, men å andra sidan slipper jag frakten på 14 euro, så då blir ju vagnen 4 euro billigare på Ping.pong! ;)
  29. Fuchsia*2 bf 27/10
    #15

    Jo

    jag kollar också både blocket och tradera, men jag vill ju gärna se och känna på vagnen i verkligheten också. Annars vet jag itne riktigt vad jag köper.
  30. 15
    Jo jag kollar också både blocket och tradera, men jag vill ju gärna se och känna på vagnen i verkligheten också. Annars vet jag itne riktigt vad jag köper.
  31. Medlem sedan
    Mar 2006
    #16

    Vars går man in då

    Alltså vars på internet???
    Är det en knorr nizza?
    Funderar på en sån..vad kostar den om man beställer direkt från Tyskland?
    Kram
  32. 16
    Vars går man in då Alltså vars på internet???
    Är det en knorr nizza?
    Funderar på en sån..vad kostar den om man beställer direkt från Tyskland?
    Kram
  33. Medlem sedan
    Apr 2002
    #17

    här beställer jag:

    www.pingpong-online.com

    dom har rätt mycket, info om beställningar finns på svenska
  34. 17
    här beställer jag: www.pingpong-online.com

    dom har rätt mycket, info om beställningar finns på svenska
  35. Medlem sedan
    Mar 2006
    #18

    vad

    beställde ni för vagn?
    Vad blev det för svenskt pris med frakt?
    Tack för tips :)
  36. 18
    vad beställde ni för vagn?
    Vad blev det för svenskt pris med frakt?
    Tack för tips :)
  37. Medlem sedan
    Apr 2002
    #19

    Jag beställde en mistral...

    i färgen 2615 (typ svart, grå och grön) med lufthjul 41
    och mjuklift och hjulskydd. Det totala priset efter rabatter blev 3900 kronor med frakt :)
  38. 19
    Jag beställde en mistral... i färgen 2615 (typ svart, grå och grön) med lufthjul 41
    och mjuklift och hjulskydd. Det totala priset efter rabatter blev 3900 kronor med frakt :)
  39. Fuchsia*2 bf 27/10
    #20

    Jag

    tyckte liftarna inte var så billiga. Om man nu inte måste ha deras egen så kan man köpa en mjuklift på Babyproffsen för cirka en hundring.
  40. 20
    Jag tyckte liftarna inte var så billiga. Om man nu inte måste ha deras egen så kan man köpa en mjuklift på Babyproffsen för cirka en hundring.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Barnvagnsfunderingar
    By ciska in forum _1006 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-20, 21:18
  2. Barnvagnsfunderingar
    By ciska in forum Gravidsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-20, 21:05
  3. Barnvagnsfunderingar
    By Veronica in forum _1005 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-14, 12:33
  4. Tidiga barnvagnsfunderingar
    By Spirella in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 19:20
  5. Mer barnvagnsfunderingar...
    By Annam.4 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 11:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar