3års kontroll på BVC?
_03 Sommarbarn
  1. Jenny m juni-03a
    #1

    3års kontroll på BVC?

    Hej! Jag undrar om ni vet om det görs BVC-kontroller på 3åringar? Vi var där rätt tätt under sonens första år, men flyttade sedan utomlands ett år och sedan vi kom tillbaka så tar övriga livet över. Men så kom jag att tänka på att han kanske borde \"kollas\" i allmänna termer, hur är det med vaccinationer etc. Jag misstänker inte alls något fel, jag bara undrar.

    Vi bor förresten i Stockholms län, det kanske är olika i olika landsändar.

    Tack, Jenny
  2. 1
    3års kontroll på BVC? Hej! Jag undrar om ni vet om det görs BVC-kontroller på 3åringar? Vi var där rätt tätt under sonens första år, men flyttade sedan utomlands ett år och sedan vi kom tillbaka så tar övriga livet över. Men så kom jag att tänka på att han kanske borde \"kollas\" i allmänna termer, hur är det med vaccinationer etc. Jag misstänker inte alls något fel, jag bara undrar.

    Vi bor förresten i Stockholms län, det kanske är olika i olika landsändar.

    Tack, Jenny
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2

    tom olika på olika BVC tror jag?

    Dvs vissa verkar ha 2,5 årskontroll & andra (de flesta) 3år (däremot inte både och vad jag vet) så svaret borde väl bli ja, man gör en treårskontroll :-)
    De kollar typ längs, vikt & viss talutveckling o dyl. (tror jag vi har int varit där än :)
  4. 2
    tom olika på olika BVC tror jag? Dvs vissa verkar ha 2,5 årskontroll & andra (de flesta) 3år (däremot inte både och vad jag vet) så svaret borde väl bli ja, man gör en treårskontroll :-)
    De kollar typ längs, vikt & viss talutveckling o dyl. (tror jag vi har int varit där än :)
  5. Sessan m A-03 & L-04
    #3

    Vi har ingen

    Här görs en kontroll först vid 4 år. Tror vi hade en kontroll vid 2 år, då kollades talet, annars var det enbart längd och vikt.
  6. 3
    Vi har ingen Här görs en kontroll först vid 4 år. Tror vi hade en kontroll vid 2 år, då kollades talet, annars var det enbart längd och vikt.
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4

    I Uppsala

    har vi treårskoll, man kolla vikt och längd och så språkutveckling. Fick hem frågor att svara på om språket och sen kommer jag ihåg från Emilia att de fick titta på bilder och prata utifrån dem, och så var det lite motoriskt oxå, som hopp och spring.
  8. 4
    I Uppsala har vi treårskoll, man kolla vikt och längd och så språkutveckling. Fick hem frågor att svara på om språket och sen kommer jag ihåg från Emilia att de fick titta på bilder och prata utifrån dem, och så var det lite motoriskt oxå, som hopp och spring.
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5

    2 1/2 år

    var Viggo på sin senaste kontroll, minns inte om han fick spruta men jag tror nästan det..Bor i kronoberg.
  10. 5
    2 1/2 år var Viggo på sin senaste kontroll, minns inte om han fick spruta men jag tror nästan det..Bor i kronoberg.
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6

    Vi har just varit!

    Vi bor i Ö-vik.

    Det var jättekul, tyckte Elias med!
    De kollade språkutveklingen och finmotoriken, och samspel i lek.
    Dessutom vikt och längd.
  12. 6
    Vi har just varit! Vi bor i Ö-vik.

    Det var jättekul, tyckte Elias med!
    De kollade språkutveklingen och finmotoriken, och samspel i lek.
    Dessutom vikt och längd.

Liknande trådar

  1. Akutavslut på 3års kalas
    By x-tjejen in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 21:58
  2. 3års koll idag..
    By kajsa m O-04 & W-06 in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 21:04
  3. Lyckat 3års kalas:-)
    By 2 barns mamma in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 23:48
  4. 3års läkarbesök i morgon -
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 09:49
  5. vad kollar de på 3års kollen?
    By Mia in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-07, 16:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar