Skolavslutning imorgon
_99 Alla barn
  1. Ylva
    #1

    Skolavslutning imorgon

    Imorgon är det då dags för min första skolavslutning som mamma ;-) Hannas klass har avslutningen i kyrkan med efterföljande picknick i gröngräset. Vi har laddat video- och digitalkameran förståss ;-) Hanna har önskat sig en vit klänning, vitt diadem och vita skor och nu återstår bara skorna. Noga det där... Hur har ni det på er skolavslutning?? Är barnen noga med klädvalet?
  2. 1
    Skolavslutning imorgon Imorgon är det då dags för min första skolavslutning som mamma ;-) Hannas klass har avslutningen i kyrkan med efterföljande picknick i gröngräset. Vi har laddat video- och digitalkameran förståss ;-) Hanna har önskat sig en vit klänning, vitt diadem och vita skor och nu återstår bara skorna. Noga det där... Hur har ni det på er skolavslutning?? Är barnen noga med klädvalet?
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    #2

    Japp

    det är viktigt. Agnes hade turkos klänning, vit virkad kofta, vita sandaletter med strassstenar och vitt spetshårband. Vi hade skolavslutning i fredags. Tyvärr jobbade M och jag samtidigt ( tre andra skolavslutningar) så mormor & morfar var med.
  4. 2
    Japp det är viktigt. Agnes hade turkos klänning, vit virkad kofta, vita sandaletter med strassstenar och vitt spetshårband. Vi hade skolavslutning i fredags. Tyvärr jobbade M och jag samtidigt ( tre andra skolavslutningar) så mormor & morfar var med.
  5. LottaO
    #3

    Nja

    Här var det nog mamman som såg till att det blev vit skjorta, slips och blåjeans på grabbsen. På kvällen var vi på restaurang och då hade Elias klätt sig ännu finare :)

    Alla barnen var å fina, finklädda och sjöng så att inte öga var torrt :))
  6. 3
    Nja Här var det nog mamman som såg till att det blev vit skjorta, slips och blåjeans på grabbsen. På kvällen var vi på restaurang och då hade Elias klätt sig ännu finare :)

    Alla barnen var å fina, finklädda och sjöng så att inte öga var torrt :))
  7. Medlem sedan
    Oct 1999
    #4

    Linus

    är bara fin om han har skjorta säger han.....*s*
    men p avslutningen den 9 hade han en v-ringad L&B tshirt & blåjeans. Så fin så.
    Sen hade vi vårat sedvanliga avslutningsfest med barnen. Jag & 4 mammor har poolparty & grillning med barnen varje år på avslutningsdagen. Hade så trevligt så!

    Just nu är han på fotbollskola... sista dagen idag & OJ vilket väder de haft, lite för varmt att ha fotboll 10-16 i 5 dagar i denna hetta.. Det finns ingen skugga ALLS på planerna eller runt om....
    *HETT!*
  8. 4
    Linus är bara fin om han har skjorta säger han.....*s*
    men p avslutningen den 9 hade han en v-ringad L&B tshirt & blåjeans. Så fin så.
    Sen hade vi vårat sedvanliga avslutningsfest med barnen. Jag & 4 mammor har poolparty & grillning med barnen varje år på avslutningsdagen. Hade så trevligt så!

    Just nu är han på fotbollskola... sista dagen idag & OJ vilket väder de haft, lite för varmt att ha fotboll 10-16 i 5 dagar i denna hetta.. Det finns ingen skugga ALLS på planerna eller runt om....
    *HETT!*
  9. LottaO
    #5

    Elias

    går också på fotbollskola, men de har hela veckan 5dgr. Jättekul!
  10. 5
    Elias går också på fotbollskola, men de har hela veckan 5dgr. Jättekul!
  11. Eva m JOhan
    #6

    Skolavslutningen var idag!

    Oj oj oj vilken avslutning. Klasserna o-4 tågade från skolan till kyrkan. Först gick dragspelsmän och därefter ettorna med blomsterkransar i håret och svenska flaggor, efter dem nollorna och sedan de större barnen. Nollorna och ettorna stod längst fram i kyrkan och sjöng. Tal av rektor och präst. Våra små gullungar var hur duktiga som helst! *stolt* Sedan gjorde de samma uppträdande för 5 orna och 6 orna. Klädseln var varierad, en del jätts snygga andra mer som en vanlig dag. Johan hade vita byxor, ljusblå/vit rutig kortärmad skjorta. Efter kyrkan åt vi tårta hemma med mormor. Jag är nu på jobbet och Johan hos mormor.
  12. 6
    Skolavslutningen var idag! Oj oj oj vilken avslutning. Klasserna o-4 tågade från skolan till kyrkan. Först gick dragspelsmän och därefter ettorna med blomsterkransar i håret och svenska flaggor, efter dem nollorna och sedan de större barnen. Nollorna och ettorna stod längst fram i kyrkan och sjöng. Tal av rektor och präst. Våra små gullungar var hur duktiga som helst! *stolt* Sedan gjorde de samma uppträdande för 5 orna och 6 orna. Klädseln var varierad, en del jätts snygga andra mer som en vanlig dag. Johan hade vita byxor, ljusblå/vit rutig kortärmad skjorta. Efter kyrkan åt vi tårta hemma med mormor. Jag är nu på jobbet och Johan hos mormor.
  13. Medlem sedan
    Sep 1999
    #7

    Vi hade igår!

    Linn var sååå snygg i turkos klänning, vit virkad kofta, vita skor och tofsar. Först var det samling i klassrummet med utdelning av alla samlade alster som producerats udner året. Efter det var det ett tåg-lett av niorna med svenska flaggor, runt hela skolbyggnaden där man samlade upp klass efter klass. Tåget slutade i grässluttningen där varje klass satt för sej och gick upp på en scen klass för klass och sjöng. Sen avslutades allt med att vi tillsammans sjöng den blomstertid nu kommer. Då trillade mina tårar nerför kinderna.

    Veckan efter midsommar blir det dagridläger för Linnsan.
  14. 7
    Vi hade igår! Linn var sååå snygg i turkos klänning, vit virkad kofta, vita skor och tofsar. Först var det samling i klassrummet med utdelning av alla samlade alster som producerats udner året. Efter det var det ett tåg-lett av niorna med svenska flaggor, runt hela skolbyggnaden där man samlade upp klass efter klass. Tåget slutade i grässluttningen där varje klass satt för sej och gick upp på en scen klass för klass och sjöng. Sen avslutades allt med att vi tillsammans sjöng den blomstertid nu kommer. Då trillade mina tårar nerför kinderna.

    Veckan efter midsommar blir det dagridläger för Linnsan.
  15. cec
    #8

    Adam hade idag

    Det var i kyrkan och alla klasserna sjöng varsin sång. Adam hade knallgul skjorta och beige byxor. Han var superfin! Jag tycker det är viktigt att barnen är fina vid sådana här tillfällen! Det ska skiljas på vardag och fest!
  16. 8
    Adam hade idag Det var i kyrkan och alla klasserna sjöng varsin sång. Adam hade knallgul skjorta och beige byxor. Han var superfin! Jag tycker det är viktigt att barnen är fina vid sådana här tillfällen! Det ska skiljas på vardag och fest!
  17. Medlem sedan
    Oct 1999
    #9

    Ja de

    har verkligen haft superskojigt!
    Den började i lördags, så de hade åxå 5 dar. 10-16 varje dag. Så de är hiskeligt trött nu......*s*
  18. 9
    Ja de har verkligen haft superskojigt!
    Den började i lördags, så de hade åxå 5 dar. 10-16 varje dag. Så de är hiskeligt trött nu......*s*
  19. Eva-K
    #10

    Inte speciellt men

    jag tyckte himla synd om flickorna i Johans klass som stod och huttrade våldsamt i korta ärmlösa klänningar i +8 och frisk nordvästlig vind, de går en halv km till kyrkan! Herrn själv hade svarta jeans, randig tröja, sommarjacka och toppluva;-) Vi hade hjälpts åt med klädvalet, annars hade det nog blivit joggingdress eller finskjorta eller både och!
    På tal om väder så hade vi +26,6 igår, idag var det upp på hela +8,9 och den där vinden på examensdagen var en mild bris, snacka om omväxling! Har knappt vågat mig ut idag och (törs jag säga det?)vi tog på luvor bägge två när jag o Johan var ute en stund nu ikväll o satte frön.
  20. 10
    Inte speciellt men jag tyckte himla synd om flickorna i Johans klass som stod och huttrade våldsamt i korta ärmlösa klänningar i +8 och frisk nordvästlig vind, de går en halv km till kyrkan! Herrn själv hade svarta jeans, randig tröja, sommarjacka och toppluva;-) Vi hade hjälpts åt med klädvalet, annars hade det nog blivit joggingdress eller finskjorta eller både och!
    På tal om väder så hade vi +26,6 igår, idag var det upp på hela +8,9 och den där vinden på examensdagen var en mild bris, snacka om omväxling! Har knappt vågat mig ut idag och (törs jag säga det?)vi tog på luvor bägge två när jag o Johan var ute en stund nu ikväll o satte frön.
  21. Karin m Henke, Ida, Elina
    #11

    Henke...

    ...hade sin skolavslutning förra veckan. (Denna vecka går han på fritids.) Men då hade han på sig blå byxor från Lego och en vit pikétröja, passar bra med vitt på honom som är lite solbränd och har bruna ögon.
    Det var uppträde av alla klasser på gården i en timmes tid, sen vart det picknick i det gröna.
    På måndag åker vi till Spanien i nästan tre veckor! Men jag känner mig just nu mest stressad av all packningen. Är ensam med barnen denna veckan, för mannen är på tjänsteresa som vanligt. Han kommer hem först fredag kväll.
  22. 11
    Henke... ...hade sin skolavslutning förra veckan. (Denna vecka går han på fritids.) Men då hade han på sig blå byxor från Lego och en vit pikétröja, passar bra med vitt på honom som är lite solbränd och har bruna ögon.
    Det var uppträde av alla klasser på gården i en timmes tid, sen vart det picknick i det gröna.
    På måndag åker vi till Spanien i nästan tre veckor! Men jag känner mig just nu mest stressad av all packningen. Är ensam med barnen denna veckan, för mannen är på tjänsteresa som vanligt. Han kommer hem först fredag kväll.
  23. LiZ.
    #12

    Vad mysigt det later...

    ..med skolavslutningar! Här är det inte dags förrän 14 juli och jag vet faktiskt inte hur det gar till! Igar slog grav.hormonerna till och jag började grata för att vara barn inte kommer att sjunga \"Den blomstertid..\" ! ;-D Men de sjunger säkert nagot pa tyska i alla fall. Idag fick vi schemat för i höst. Albin börjar 2:an och de kommer ha 4 timmar mer i veckan(och de har redan langa dagar..till 15.20 fyra dagar, en ledig em/vecka) för de börjar med engelska och slöjd. Spännande.

    Ha det bra!
    Linda
  24. 12
    Vad mysigt det later... ..med skolavslutningar! Här är det inte dags förrän 14 juli och jag vet faktiskt inte hur det gar till! Igar slog grav.hormonerna till och jag började grata för att vara barn inte kommer att sjunga \"Den blomstertid..\" ! ;-D Men de sjunger säkert nagot pa tyska i alla fall. Idag fick vi schemat för i höst. Albin börjar 2:an och de kommer ha 4 timmar mer i veckan(och de har redan langa dagar..till 15.20 fyra dagar, en ledig em/vecka) för de börjar med engelska och slöjd. Spännande.

    Ha det bra!
    Linda
  25. Medlem sedan
    May 1999
    #13

    Noah åxå!

    Noah hade premiär ifjor på sin fotbollsskola, en riktig fotbollskille!

    Så Noah har bokat upp sig på två veckor fotbollsskola i år, med start nästa vecka. I år har de gjort det lite annorlunda jämfört med ifjor, de tar helgen emellan som paus och så kör de avslutningen efter att ha vilat under helgen. Inte helt fel faktiskt tror jag!
  26. 13
    Noah åxå! Noah hade premiär ifjor på sin fotbollsskola, en riktig fotbollskille!

    Så Noah har bokat upp sig på två veckor fotbollsskola i år, med start nästa vecka. I år har de gjort det lite annorlunda jämfört med ifjor, de tar helgen emellan som paus och så kör de avslutningen efter att ha vilat under helgen. Inte helt fel faktiskt tror jag!
  27. Medlem sedan
    May 1999
    #14

    På fredag här!

    Just det; avslutningskläder!!! Har inte haft en tanke på det ännu...!

    Bra, nu fick jag en påminnelse!!! :O)
  28. 14
    På fredag här! Just det; avslutningskläder!!! Har inte haft en tanke på det ännu...!

    Bra, nu fick jag en påminnelse!!! :O)
  29. Medlem sedan
    Apr 1999
    #15

    Ja- och nej.

    Ingeborg har blivit så cool på sista tiden; hon vägrar allt som är ljuvt och rosa. (Hon säger att hon är allergisk mot rosa) Men samtidigt vill hon vara fin; de hade avslutningsuppvisning idag på kvällen med sång och diktläsning i klassrummet och picknick efteråt (avslutning i kyrkan i morgon fm) och då hade hon en hellång grön kjol och en rutig blus och pappa hade tjatat sig till att få göra flätor - hon sade surt att hon helst hade velat ha sina Zlatan-kläder ;-)
  30. 15
    Ja- och nej. Ingeborg har blivit så cool på sista tiden; hon vägrar allt som är ljuvt och rosa. (Hon säger att hon är allergisk mot rosa) Men samtidigt vill hon vara fin; de hade avslutningsuppvisning idag på kvällen med sång och diktläsning i klassrummet och picknick efteråt (avslutning i kyrkan i morgon fm) och då hade hon en hellång grön kjol och en rutig blus och pappa hade tjatat sig till att få göra flätor - hon sade surt att hon helst hade velat ha sina Zlatan-kläder ;-)
  31. Medlem sedan
    Mar 2002
    #16

    Igår...

    ...hade Gita skolavslutning. Klädd i vit, nyinköpt klänning och rosa \"rosettskor\". Sååå fin!
    Först var vi i kyrkan och sedan blev det glass och jordgubbar i klassrummet.
    Nu väntar ett låååångt sommarlov!
  32. 16
    Igår... ...hade Gita skolavslutning. Klädd i vit, nyinköpt klänning och rosa \"rosettskor\". Sååå fin!
    Först var vi i kyrkan och sedan blev det glass och jordgubbar i klassrummet.
    Nu väntar ett låååångt sommarlov!
  33. Medlem sedan
    Jun 2005
    #17

    Inga-Lill och Mårten!

    Hej på er!

    Snart bär det iväg till Öland! Oj vad vi längtar! Vi är där under v26. Vi åker dit på midsommardagen och hem lördagen därpå. Vad har ni för er då? Finns det nån chans att träffas?
    /Carina
  34. 17
    Inga-Lill och Mårten! Hej på er!

    Snart bär det iväg till Öland! Oj vad vi längtar! Vi är där under v26. Vi åker dit på midsommardagen och hem lördagen därpå. Vad har ni för er då? Finns det nån chans att träffas?
    /Carina
  35. Medlem sedan
    Aug 1998
    #18

    Gärna!

    Vi har semester men åker till Bohuslän i början av veckan, ska på SPA på Smögen, fick det i födelsedagspresent av Mårten & Agnes:). Kan inte du och Mårten komma överens om dag, tid och plats under veckan som kommer? Själv är jag på körläger men de är hemma. Mårtens mobil 070-6296935.
  36. 18
    Gärna! Vi har semester men åker till Bohuslän i början av veckan, ska på SPA på Smögen, fick det i födelsedagspresent av Mårten & Agnes:). Kan inte du och Mårten komma överens om dag, tid och plats under veckan som kommer? Själv är jag på körläger men de är hemma. Mårtens mobil 070-6296935.
  37. Medlem sedan
    Aug 1998
    #19

    Exakt

    samma färger och typ av kläder som Agnes hade, turkos klänning, virkad vit kofta ,vita skor och vitt spetshårband:)
  38. 19
    Exakt samma färger och typ av kläder som Agnes hade, turkos klänning, virkad vit kofta ,vita skor och vitt spetshårband:)

Liknande trådar

  1. Skolavslutning
    By mago in forum Tonåringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-06-06, 18:07
  2. Skolavslutning imorgon
    By Piamed4 in forum _99/00 Vinterbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 15:42
  3. Skolavslutning.
    By honest in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-06-08, 22:23
  4. skolavslutning ju
    By Malin IGAF in forum Småbarn
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 08:25
  5. Skolavslutning
    By Saftmaja in forum Känsliga snack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 18:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar