Vad kan han ha reagerat mot??
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Vad kan han ha reagerat mot??

    Gav Hugo smakportion av Banangröten från Semper förra veckan. Men han blev allseles röd i delar av ansiktet och fick vita prickar i det röda. Det var mest på kinderna och lite över näsan och i pannan. Testade en gång till dagen efter för att se om det verkligen var gröten han blev sån av och dt blev likadant då. Nu vågar jag inte ge honom nått förrän jag pratat med Bvc.
    Men vad kan han ha regerat mot? Nån med erfarenhet av sånt här?? Jag har det då inte.
    Banan tror jag inte det är då han har fått sugit på vanlig banan och inte fått nån reaktion då. Annars så är det ju mjölkpulver, mjölk och tre olika oljor i den gröten (palm, solros och......raps tror jag).

    Nästa gröt jag köper blir nog ren havregröt. Såg dessutom att Banangröten var hemskt söt *ryser*.
  2. 1
    Vad kan han ha reagerat mot?? Gav Hugo smakportion av Banangröten från Semper förra veckan. Men han blev allseles röd i delar av ansiktet och fick vita prickar i det röda. Det var mest på kinderna och lite över näsan och i pannan. Testade en gång till dagen efter för att se om det verkligen var gröten han blev sån av och dt blev likadant då. Nu vågar jag inte ge honom nått förrän jag pratat med Bvc.
    Men vad kan han ha regerat mot? Nån med erfarenhet av sånt här?? Jag har det då inte.
    Banan tror jag inte det är då han har fått sugit på vanlig banan och inte fått nån reaktion då. Annars så är det ju mjölkpulver, mjölk och tre olika oljor i den gröten (palm, solros och......raps tror jag).

    Nästa gröt jag köper blir nog ren havregröt. Såg dessutom att Banangröten var hemskt söt *ryser*.
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    gluten?

    fast jag vet inte ens om det är gluten i den... annars kanske det är mjölken?
  4. 2
    gluten? fast jag vet inte ens om det är gluten i den... annars kanske det är mjölken?
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Troligtvis mjölken...

    inte för att jag är nån expert men så tycker jag många som har mjölkallergiska barn har reagerat.

    Hör efter inne på allergi-snacket, där finns det folk som har jättebra koll!
  6. 3
    Troligtvis mjölken... inte för att jag är nån expert men så tycker jag många som har mjölkallergiska barn har reagerat.

    Hör efter inne på allergi-snacket, där finns det folk som har jättebra koll!
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4

    Kanske...

    ...bara en reaktion av att ha fått mat på huden?

    Mina barn har när de precis börjat med mat blivit ganska röda när de fått den i ansiktet. Du kanske kan prova att tvätta av med vatten efteråt och ta någon fet salva och se om det lägger sig. Eller kanske ta lite fet salva innan du matar och se om det skyddar.

    Hoppas det inte är någon allergi -det är ju så himla trist!
  8. 4
    Kanske... ...bara en reaktion av att ha fått mat på huden?

    Mina barn har när de precis börjat med mat blivit ganska röda när de fått den i ansiktet. Du kanske kan prova att tvätta av med vatten efteråt och ta någon fet salva och se om det lägger sig. Eller kanske ta lite fet salva innan du matar och se om det skyddar.

    Hoppas det inte är någon allergi -det är ju så himla trist!

Liknande trådar

  1. hur hade ni reagerat?
    By eva_n m linnea&elin in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-11-23, 22:56
  2. Hur hade ni reagerat?
    By Anonym in forum Pappasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-23, 20:22
  3. För dig/er som reagerat
    By m00n in forum Sex & erotik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 16:47
  4. Hur har era män reagerat?
    By Meggie in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 14:51
  5. Hur har ni reagerat?
    By Anonym in forum Pappasnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 01:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar