Operationen avklarad
_0310 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2001
    #1

    Operationen avklarad

    Det gick bra men Eowyn hade såklart varit ledsen. Det enda hon tyckte var roligt var att andas i narkosmasken. Vi var på studiebesök på operationsavdelningen igår och då fick hon leka med masken så idag hade det gått så bra så. Droppet däremot drog hon nästan ur så det fick de ta bort.

    En liten rolig grej: Eowyn leker ju nästan jämt att hon är en höna. Så även igår på studiebesöket. När sköterskan glatt säger \"här har vi en flicka som ska opereras\" så fräser Eowyn \"nä KA!\" (dvs: jag är ingen flicka, jag är en höna!) Personalen ställde snällt om och kallade henne för höna resten av besöket.

    Imorse deklarerade Eowyn dock \"nä vauw\" (jag är en häst) vilket är väldigt ovanligt. Ryktet om henne hade ju gått på operation så att när de kom dit hälsade personalen glatt (även en sköterska som inte träffat henne innan) och sade \"hej hönan\" och Eowyn fräser förstås \"nä VAUW!\" Snacka om att vara hard to please. Så fort hon kom hem igen var hon en höna så jag undrar om det där med hästen lite grann var en försvarsmekanism? Att allt det jobbiga skulle hända hästen och inte hönan (hon själv)? Lite roligt var det iallafall tycker jag.
  2. 1
    Operationen avklarad Det gick bra men Eowyn hade såklart varit ledsen. Det enda hon tyckte var roligt var att andas i narkosmasken. Vi var på studiebesök på operationsavdelningen igår och då fick hon leka med masken så idag hade det gått så bra så. Droppet däremot drog hon nästan ur så det fick de ta bort.

    En liten rolig grej: Eowyn leker ju nästan jämt att hon är en höna. Så även igår på studiebesöket. När sköterskan glatt säger \"här har vi en flicka som ska opereras\" så fräser Eowyn \"nä KA!\" (dvs: jag är ingen flicka, jag är en höna!) Personalen ställde snällt om och kallade henne för höna resten av besöket.

    Imorse deklarerade Eowyn dock \"nä vauw\" (jag är en häst) vilket är väldigt ovanligt. Ryktet om henne hade ju gått på operation så att när de kom dit hälsade personalen glatt (även en sköterska som inte träffat henne innan) och sade \"hej hönan\" och Eowyn fräser förstås \"nä VAUW!\" Snacka om att vara hard to please. Så fort hon kom hem igen var hon en höna så jag undrar om det där med hästen lite grann var en försvarsmekanism? Att allt det jobbiga skulle hända hästen och inte hönan (hon själv)? Lite roligt var det iallafall tycker jag.
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Men vad bra!

    Jaa du vad som rör sig ett 2 årings huvud är inte lätt att gräppa *S*

    Hoppas hon repar sig snabbt!

    Skönt att läsa om sjukvårdspersonal som möter barnen på deras nivå :-)
  4. 2
    Men vad bra! Jaa du vad som rör sig ett 2 årings huvud är inte lätt att gräppa *S*

    Hoppas hon repar sig snabbt!

    Skönt att läsa om sjukvårdspersonal som möter barnen på deras nivå :-)
  5. Femman
    #3

    Vad skönt!

    Vilken duktig tjej! KRama henne från oss!
    /Tessan
  6. 3
    Vad skönt! Vilken duktig tjej! KRama henne från oss!
    /Tessan
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Skönt!

    *imt*
  8. 4
    Skönt! *imt*
  9. Anna med Gus
    #5

    Så skönt

    Fnissar åt din story, de tänker så mycket våra små, helt otroligt vilka små personligheter de är redan med all integritet. Härligt att hon gillade narkosmasken, som du kanske läst var den inte lika poppis hos Gus...

    Härligt att operationen är över. Har hon fingret i någon form av bandage nu?

    Kram Anna med Gus
  10. 5
    Så skönt Fnissar åt din story, de tänker så mycket våra små, helt otroligt vilka små personligheter de är redan med all integritet. Härligt att hon gillade narkosmasken, som du kanske läst var den inte lika poppis hos Gus...

    Härligt att operationen är över. Har hon fingret i någon form av bandage nu?

    Kram Anna med Gus
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6

    Hehe

    Bestämd tös, det där *s*. Skönt att allting gick bra :o)
  12. 6
    Hehe Bestämd tös, det där *s*. Skönt att allting gick bra :o)
  13. space
    #7

    jo

    jag tänkte på Gus faktiskt i samband med narkosmasken. Stackars honom, man kan ju verkligen förstå paniken.

    Det här var på Sabbatsberg och de var verkligen bra på att hantera barn tycker jag. Bara det här att man får komma på besök innan operation och visas runt och att sköterskorna verkligen ansträngde sig för att prata direkt med barnen och inte bara köra vuxenprat. Sedan att de fick prova operationsmössan och narkosmasken osv tror jag gör jättemycket för att de ska känna att det är lite mer OK sedan när det händer på riktigt. Det borde vara så överallt!

    Jo, bandage har hon också i tio dagar. Lite hängig var hon idag och ville inte gå till sin farmor vilket hon älskar i vanliga fall. Hon grät ju i en timme efter att hon vaknade upp ur narkosen så det är klart att hon är medtagen. Vi får krama extra på våra \"patienter\" de närmaste dagarna du och jag. Hoppas Gus också snart mår bättre.
  14. 7
    jo jag tänkte på Gus faktiskt i samband med narkosmasken. Stackars honom, man kan ju verkligen förstå paniken.

    Det här var på Sabbatsberg och de var verkligen bra på att hantera barn tycker jag. Bara det här att man får komma på besök innan operation och visas runt och att sköterskorna verkligen ansträngde sig för att prata direkt med barnen och inte bara köra vuxenprat. Sedan att de fick prova operationsmössan och narkosmasken osv tror jag gör jättemycket för att de ska känna att det är lite mer OK sedan när det händer på riktigt. Det borde vara så överallt!

    Jo, bandage har hon också i tio dagar. Lite hängig var hon idag och ville inte gå till sin farmor vilket hon älskar i vanliga fall. Hon grät ju i en timme efter att hon vaknade upp ur narkosen så det är klart att hon är medtagen. Vi får krama extra på våra \"patienter\" de närmaste dagarna du och jag. Hoppas Gus också snart mår bättre.
  15. Medlem sedan
    Apr 2003
    #8

    Vad skönt!

    Härligt att det gick bra!

    Och jag sitter här och ler och imponeras av E\'s sätt att tänka om hönan och hästen! Klart att hon själv inte ska behöva vara med om det läskiga om den starkare hästen kan ta det istället! :-)
  16. 8
    Vad skönt! Härligt att det gick bra!

    Och jag sitter här och ler och imponeras av E\'s sätt att tänka om hönan och hästen! Klart att hon själv inte ska behöva vara med om det läskiga om den starkare hästen kan ta det istället! :-)

Liknande trådar

  1. operationen är avklarad!
    By Mammahaj in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-12, 06:12
  2. Operationen avklarad
    By Fiachra in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 10:28
  3. Operationen avklarad!
    By lundetass in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 12:41
  4. Operationen avklarad!
    By Karin-72 in forum Läpp-, käk- och gomspalt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 21:44
  5. Operationen avklarad
    By Efemeris in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 08:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar