Pluttens tillkomstdag idag!
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Pluttens tillkomstdag idag!

    Idag är dagen när jag tror min lille älskling blev till. Så mäktigt det känns att tänka på det och titta på honom. Firar det med att lägga in en ny bild på honom i mitt album. Så förvånad ser alltså Jacob ut när han rullat rygg-mage :-) Det har varit dagens favoritövning. Efter att gjort det första gången igår så drog han igåg ordentligt med sisådär en 15 gånger idag. Det är verkligen \"ha, ha, jag har fattat hur amn gör en cool grej!\".

    Var på MVC och satte in en hormonspiral idag. Det gick bra. Lite obehagligt var det väl, men inte värre än ett cellprov. Har förstått att det kan vara betydligt jobbigare än så, så jag hade väl tur. Hoppas nu på att jag har lika god effekt av den som förra gången.

    Kramar till er alla från Stella
  2. 1
    Pluttens tillkomstdag idag! Idag är dagen när jag tror min lille älskling blev till. Så mäktigt det känns att tänka på det och titta på honom. Firar det med att lägga in en ny bild på honom i mitt album. Så förvånad ser alltså Jacob ut när han rullat rygg-mage :-) Det har varit dagens favoritövning. Efter att gjort det första gången igår så drog han igåg ordentligt med sisådär en 15 gånger idag. Det är verkligen \"ha, ha, jag har fattat hur amn gör en cool grej!\".

    Var på MVC och satte in en hormonspiral idag. Det gick bra. Lite obehagligt var det väl, men inte värre än ett cellprov. Har förstått att det kan vara betydligt jobbigare än så, så jag hade väl tur. Hoppas nu på att jag har lika god effekt av den som förra gången.

    Kramar till er alla från Stella
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2

    övermånn för mig

    enligt ul sön enligt mej.. häfftigt det har gått ett helt år . för ett års sen trodde jag inte att jag kunde bli gravid
  4. 2
    övermånn för mig enligt ul sön enligt mej.. häfftigt det har gått ett helt år . för ett års sen trodde jag inte att jag kunde bli gravid
  5. Medlem sedan
    Mar 2006
    #3

    Så söt han är

    Han verkar väldigt stabil och stadig till skillnad från min lilla tjej. Hon vill alltid sitta eller stå för att hon ska vara nöjd men problemet är att hennes kropp inte är tillräckligt stark än för att orka så länge som hon vill.
    Ja förra året vid denna tid hade jag ingen aning om att barn nummer 2 var på väg, satt ju redan med en bebis i mina armar och kunde inte drömma om att det fanns en liten till i min mage.
  6. 3
    Så söt han är Han verkar väldigt stabil och stadig till skillnad från min lilla tjej. Hon vill alltid sitta eller stå för att hon ska vara nöjd men problemet är att hennes kropp inte är tillräckligt stark än för att orka så länge som hon vill.
    Ja förra året vid denna tid hade jag ingen aning om att barn nummer 2 var på väg, satt ju redan med en bebis i mina armar och kunde inte drömma om att det fanns en liten till i min mage.
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4

    Grattis

    på tillverkningdagen!

    Skönt att höra att det gick bra att sätta in spiralen!

    Ha en bra dag!
  8. 4
    Grattis på tillverkningdagen!

    Skönt att höra att det gick bra att sätta in spiralen!

    Ha en bra dag!
  9. Smilla m. Celia & Sander
    #5

    Hej på dig!

    Jag ska också sätta i spiral om några veckor. Skönt att höra att det gick bra. Ha en riktigt härlig sommar!!!!
  10. 5
    Hej på dig! Jag ska också sätta i spiral om några veckor. Skönt att höra att det gick bra. Ha en riktigt härlig sommar!!!!
  11. Medlem sedan
    Nov 2004
    #6

    Häftigt är verkligen rätt ord

    Så overkligt när man tänker på det så. Ryser av välbehag i hela kroppen. Min lille skatt!
  12. 6
    Häftigt är verkligen rätt ord Så overkligt när man tänker på det så. Ryser av välbehag i hela kroppen. Min lille skatt!
  13. Medlem sedan
    Nov 2004
    #7

    Tack!

    Ja, han är jättestadig. Han har inte haft något emot att ligga på mage alls ens från början. Storebror blev förbannad när vi la honom på mage. Att det kan vara så olika!

    Det är stort med de små! Så overkligt och samtidigt så betydelsefullt.
  14. 7
    Tack! Ja, han är jättestadig. Han har inte haft något emot att ligga på mage alls ens från början. Storebror blev förbannad när vi la honom på mage. Att det kan vara så olika!

    Det är stort med de små! Så overkligt och samtidigt så betydelsefullt.
  15. Medlem sedan
    Nov 2004
    #8

    Tack :-)

    Jo, det var skönt att det gick bra. Hade en efter min förra graviditet också och då visste jag inte att det kunde vara problem. Sen dess har jag hört en massa skräckhistorier, så jag var lite mer nervös nu... men allt gick så bra så.

    Kram!
  16. 8
    Tack :-) Jo, det var skönt att det gick bra. Hade en efter min förra graviditet också och då visste jag inte att det kunde vara problem. Sen dess har jag hört en massa skräckhistorier, så jag var lite mer nervös nu... men allt gick så bra så.

    Kram!
  17. Medlem sedan
    Nov 2004
    #9

    Hej, hej!

    Håller tummarna för att det går lika bra för dig som det gick för mig.

    Kram!
  18. 9
    Hej, hej! Håller tummarna för att det går lika bra för dig som det gick för mig.

    Kram!

Liknande trådar

  1. Pluttens lillasyster berättar:
    By Lillflisan här ;) in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-12, 23:33
  2. Räddar vi för många idag sjuka idag?
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 14:18
  3. 1 vecka idag & hade bf idag...
    By malmötösen in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 17:41
  4. Tack för idag, slut för idag
    By sterna in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 15:40
  5. tack för idag. slut för idag....
    By rutansmamma+bf 6/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 13:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar