Namn?
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2004
    #1

    Namn?

    Har ni några klara förslag? Spikade namn?
    Det känns som vår stackars son eller dotter kommer att bli namnlös. *s* Vi har så svårt att komma överens. Alltså, egentligen gillar vi väl ganska mkt samma typ av namn, men vi har liksom inte hittat nåt vi båda fastnat för än. Och vi har försökt. Som tur är har vi tid på oss, och bebisen får säkert \"heta\" just Bebisen ett tag.
  2. 1
    Namn? Har ni några klara förslag? Spikade namn?
    Det känns som vår stackars son eller dotter kommer att bli namnlös. *s* Vi har så svårt att komma överens. Alltså, egentligen gillar vi väl ganska mkt samma typ av namn, men vi har liksom inte hittat nåt vi båda fastnat för än. Och vi har försökt. Som tur är har vi tid på oss, och bebisen får säkert \"heta\" just Bebisen ett tag.
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2

    Ludvig är spikat här!*imt*

    ,
  4. 2
    Ludvig är spikat här!*imt* ,
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3

    Nelly hette

    ju Skruttis (även på sjukhuset när vi var inlagda där ett tag) i _över_ tre månader.

    Så det är helt lugnt!

    namn har vi en hel radda både tjej o kill vill mest se när bebis kommer ut vad den ser ut som så det inte blir som förra gångne när vi var helt överrens om att det skulle bli en Tindra om det blev en tjej o det absolut inte var en Tindra som kom ut.

    Fast Nelly e stenhård på att blir det en kille så är det _bara_ Melvin som är ok.
  6. 3
    Nelly hette ju Skruttis (även på sjukhuset när vi var inlagda där ett tag) i _över_ tre månader.

    Så det är helt lugnt!

    namn har vi en hel radda både tjej o kill vill mest se när bebis kommer ut vad den ser ut som så det inte blir som förra gångne när vi var helt överrens om att det skulle bli en Tindra om det blev en tjej o det absolut inte var en Tindra som kom ut.

    Fast Nelly e stenhård på att blir det en kille så är det _bara_ Melvin som är ok.
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4

    men om han inte

    ser ut som en Ludvig när han kommer ut då?
  8. 4
    men om han inte ser ut som en Ludvig när han kommer ut då?
  9. Medlem sedan
    Jul 2004
    #5

    Ottilia & Ludvig! =)

    Fint! Det är lite lättare med pojknamn för oss faktiskt, där är vi iaf i närheten av att komma överens. Får hoppas på en pojke med andra ord! *s*
  10. 5
    Ottilia & Ludvig! =) Fint! Det är lite lättare med pojknamn för oss faktiskt, där är vi iaf i närheten av att komma överens. Får hoppas på en pojke med andra ord! *s*
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6

    Nejmen...

    vet du? Jag tyckte Ottilia var mer en Elsa, som hon heter i mellannamn, fast allra mest var hon en Ida när hon kom, som bonusen heter i mellannamn. Men hon har växt in i namnet, vi var så himla överens om Ottilia långt innan hon bosatte sig i min mage, så hon fick ta o bli en Ottilia helt enkelt. O det har hon blivit.;)
  12. 6
    Nejmen... vet du? Jag tyckte Ottilia var mer en Elsa, som hon heter i mellannamn, fast allra mest var hon en Ida när hon kom, som bonusen heter i mellannamn. Men hon har växt in i namnet, vi var så himla överens om Ottilia långt innan hon bosatte sig i min mage, så hon fick ta o bli en Ottilia helt enkelt. O det har hon blivit.;)
  13. Medlem sedan
    Feb 2004
    #7

    vi har nog

    faktiskt kommit fram till ett namn som vi båda gillar.
  14. 7
    vi har nog faktiskt kommit fram till ett namn som vi båda gillar.
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8

    Inte helt bestämt

    Maken tycker att barn växer in i sina namn och säger jag får välja (även om han har en viss veto-rätt), men jag har lite svårt att bestämma mig. Just nu lutar det mot Adam eller Filip, om UL har visat fel och det trots allt är en tjej så blir det iallafall Maja. Men det blir nog någon vecka eller två som lillebror.

    Frågade sonen (2 år) som tyckte lillebror skulle heta Piip - vet inte riktigt vad han fått det ifrån, men där lägger jag in min veto ;-))
  16. 8
    Inte helt bestämt Maken tycker att barn växer in i sina namn och säger jag får välja (även om han har en viss veto-rätt), men jag har lite svårt att bestämma mig. Just nu lutar det mot Adam eller Filip, om UL har visat fel och det trots allt är en tjej så blir det iallafall Maja. Men det blir nog någon vecka eller två som lillebror.

    Frågade sonen (2 år) som tyckte lillebror skulle heta Piip - vet inte riktigt vad han fått det ifrån, men där lägger jag in min veto ;-))
  17. Medlem sedan
    Apr 2002
    #9

    jag tror oxå

    att det är så att de växer ihop med namnet... Men ändå vi hade så himla svårt för att få till att Nelly skulle vara en Tindra. :-)
  18. 9
    jag tror oxå att det är så att de växer ihop med namnet... Men ändå vi hade så himla svårt för att få till att Nelly skulle vara en Tindra. :-)
  19. Medlem sedan
    Jul 2004
    #10

    Det är precis sånt jag tänker på!

    Att jag inte vet hur bebisen ser ut, och tänk om h*n inte passar till nåt av namnet vi tänkt ut. Det gäller med andra ord att ha många förslag.

    Min kompis 3-åring vill att jag ska få en pojke och att han ska heta Filippa. =) Vad säger Nelly om flicknamn då?
  20. 10
    Det är precis sånt jag tänker på! Att jag inte vet hur bebisen ser ut, och tänk om h*n inte passar till nåt av namnet vi tänkt ut. Det gäller med andra ord att ha många förslag.

    Min kompis 3-åring vill att jag ska få en pojke och att han ska heta Filippa. =) Vad säger Nelly om flicknamn då?
  21. Medlem sedan
    Jul 2003
    #11

    Nej, om det är helt fel?

    Vad gör vi då? Det kanske verkligen inte är en Ludvig. Ottilia hade absolut potens att bli en Ottilia ju...
  22. 11
    Nej, om det är helt fel? Vad gör vi då? Det kanske verkligen inte är en Ludvig. Ottilia hade absolut potens att bli en Ottilia ju...
  23. Medlem sedan
    Apr 2002
    #12

    vi har oxå

    Maya med på listan. (fast med andra stavningen)
  24. 12
    vi har oxå Maya med på listan. (fast med andra stavningen)
  25. Medlem sedan
    Jul 2003
    #13

    Tack!*imt*

    -
  26. 13
    Tack!*imt* -
  27. Medlem sedan
    Apr 2002
    #14

    då väntar ni

    tills ni kommer på ett passande namn :-)
  28. 14
    då väntar ni tills ni kommer på ett passande namn :-)
  29. Medlem sedan
    Jul 2003
    #15

    Zack..

    ...tänkte vi att han ska heta. Men vi får se. Vi har ändrat oss förr ;-)
  30. 15
    Zack.. ...tänkte vi att han ska heta. Men vi får se. Vi har ändrat oss förr ;-)
  31. Medlem sedan
    Apr 2002
    #16

    flicknamn är lättare

    där tycker hon att dessa är möjliga.

    Maya
    Moa
    Nova
    Thea
    Embla (gillar inte jag men Leo o Nelly gör det)

    Igår kom Leo hem o sa Ella? komiska är att jag sa det för x antal månader sedan å då sågade han det. Nu kommer han inte ens ihåg att jag sagt det.

    Vad tycker ni? Är Nelly & Ella för lika namn? eller?
  32. 16
    flicknamn är lättare där tycker hon att dessa är möjliga.

    Maya
    Moa
    Nova
    Thea
    Embla (gillar inte jag men Leo o Nelly gör det)

    Igår kom Leo hem o sa Ella? komiska är att jag sa det för x antal månader sedan å då sågade han det. Nu kommer han inte ens ihåg att jag sagt det.

    Vad tycker ni? Är Nelly & Ella för lika namn? eller?
  33. Medlem sedan
    Apr 2002
    #17

    det är Coolt!

    det gillar jag. Men inte Leo.
  34. 17
    det är Coolt! det gillar jag. Men inte Leo.
  35. Medlem sedan
    Jul 2004
    #18

    Din son heter Julian va?

    Det är ett av pojknamnsförslagen som vi båda gillar. Så det finns hopp för oss också!
  36. 18
    Din son heter Julian va? Det är ett av pojknamnsförslagen som vi båda gillar. Så det finns hopp för oss också!
  37. Medlem sedan
    Jul 2004
    #19

    Piip är snyggt! *s*

    Men det känns lite mer gångbart med Adam eller Filip. =) Varför inser inte min sambo att JAG ska välja, och att han kan få ha lite (men inte mkt) veto?
  38. 19
    Piip är snyggt! *s* Men det känns lite mer gångbart med Adam eller Filip. =) Varför inser inte min sambo att JAG ska välja, och att han kan få ha lite (men inte mkt) veto?
  39. Medlem sedan
    Jul 2004
    #20

    Jag har sagt Jack, men

    namnet sågades av sambon. Så Zach tycker jag absolut är fint. =)
  40. 20
    Jag har sagt Jack, men namnet sågades av sambon. Så Zach tycker jag absolut är fint. =)
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Apprepå namn, jag bytte ju namn när jag
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-07-17, 21:20
  2. Namn åt lillebror. 5 namn kvar på listan
    By hhkj in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 10:00
  3. Andra namn, gamla namn
    By Alizzy in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 18:33
  4. Syrrans andra namn som första namn?
    By ansa71 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 08:23
  5. Vad tycker ni om dessa namn?(udda namn?)
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 19:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar