IG, G, VG och MVG på engelska?
Ordet är fritt
  1. Carita
    #1

    IG, G, VG och MVG på engelska?

    Ska man översätta Godkänd med Approved el Passed? Och hur översätter man de andra begreppen?
  2. 1
    IG, G, VG och MVG på engelska? Ska man översätta Godkänd med Approved el Passed? Och hur översätter man de andra begreppen?
  3. Medlem sedan
    Mar 2005
    #2

    Hmm

    Vi hade Pass with distinction (eller Pass with honors), Pass, Fail. Fail är ju helt klart IG. G är Pass. VG skulle jag översätta med Pass with distinction. Sen vet jag faktiskt inte men kanske Pass with honors för MVG? Jag ser här att Skolverket verkar översätta MVG med Pass with special distinction. http://www.skolverket.se/sb/d/374/a/1267;jsessionid=DF0FDDC76D8CFC 6FB75B860D2DE22540

    Som sagt, jag har hört både distinction och honors men det kanske är bäst att följa det som skolverket har skrivit.

    När jag gick i grundskolan hade vi A, B, C, D, F och där var endast F underkänt.

    Jaja, hoppas att det löser sig för dig :)
  4. 2
    Hmm Vi hade Pass with distinction (eller Pass with honors), Pass, Fail. Fail är ju helt klart IG. G är Pass. VG skulle jag översätta med Pass with distinction. Sen vet jag faktiskt inte men kanske Pass with honors för MVG? Jag ser här att Skolverket verkar översätta MVG med Pass with special distinction. http://www.skolverket.se/sb/d/374/a/1267;jsessionid=DF0FDDC76D8CFC 6FB75B860D2DE22540

    Som sagt, jag har hört både distinction och honors men det kanske är bäst att följa det som skolverket har skrivit.

    När jag gick i grundskolan hade vi A, B, C, D, F och där var endast F underkänt.

    Jaja, hoppas att det löser sig för dig :)
  5. Carita
    #3

    Tack för svaret

    Betygsstegen är ju olika i olika länder, så det är svårt att veta vad som motsvarar vad. Men nu vet jag iaf vad det heter.
  6. 3
    Tack för svaret Betygsstegen är ju olika i olika länder, så det är svårt att veta vad som motsvarar vad. Men nu vet jag iaf vad det heter.

Liknande trådar

  1. Kan ni engelska?
    By bridgetj in forum Ordet är fritt
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 19:32
  2. Nån som är bra på engelska?
    By Guldis-Linnea in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 10:16
  3. Engelska...
    By Mimis in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 20:03
  4. Nån som är bra på engelska?
    By Snuffy in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 19:40
  5. cd och DVD på engelska
    By Ann med 2 barn in forum Föräldraskap
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-12, 09:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar