Nu har lillan kommit
_01 Vårbarn
  1. Anja m2+ lillan 5/6-06
    #1

    Nu har lillan kommit

    för ett tag sen, livet har varit i kaos sen hon kom den 5 juni, inlagd på Neo pga fostervatten, dålig återhämtning, den 8 juni fick vi reda på att hon hade ett större hjärtfel som måste opereras i lund när hon är ca 4 månader, om hon mår bra tills dess. Jag har istort sett inte lämnat sjukhuset, och har nu idag äntligen fått komma hem med henne.(hon har inte fått något namn än) Det känns nervöst, men man får ta och lära sig leva med det... och jag ska tillbaka nästa vecka för en koll om hon mår bra bara för att vi ska känna oss trygga i situationen. 2 ggr per dag måste vi även ge henne medicin.

    Stora kramar till er alla !!
  2. 1
    Nu har lillan kommit för ett tag sen, livet har varit i kaos sen hon kom den 5 juni, inlagd på Neo pga fostervatten, dålig återhämtning, den 8 juni fick vi reda på att hon hade ett större hjärtfel som måste opereras i lund när hon är ca 4 månader, om hon mår bra tills dess. Jag har istort sett inte lämnat sjukhuset, och har nu idag äntligen fått komma hem med henne.(hon har inte fått något namn än) Det känns nervöst, men man får ta och lära sig leva med det... och jag ska tillbaka nästa vecka för en koll om hon mår bra bara för att vi ska känna oss trygga i situationen. 2 ggr per dag måste vi även ge henne medicin.

    Stora kramar till er alla !!
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2

    Grattis!

    Stort grattis till tjejen! Och oj vad jobbigt med all oro, jag kan inte ens föreställa mig känslan. Stora kramar till er!
  4. 2
    Grattis! Stort grattis till tjejen! Och oj vad jobbigt med all oro, jag kan inte ens föreställa mig känslan. Stora kramar till er!
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3

    Grattis till lillasyster!

    Vilken tuff start ni fått med tösen, åh vad jobbigt. Hoppas allt ordnar upp sig för er och att ni snart kan börja vardagen hemma. Lycka till med allt!

    PS Vad ska lilltjejen heta? DS
  6. 3
    Grattis till lillasyster! Vilken tuff start ni fått med tösen, åh vad jobbigt. Hoppas allt ordnar upp sig för er och att ni snart kan börja vardagen hemma. Lycka till med allt!

    PS Vad ska lilltjejen heta? DS
  7. Anonym
    #4

    Stora kramar

    och grattis till lillasyster. Ta vara på varje minut med detta lilla underverk så håller vi tummar och tår för att alls skall gå bra.
  8. 4
    Stora kramar och grattis till lillasyster. Ta vara på varje minut med detta lilla underverk så håller vi tummar och tår för att alls skall gå bra.
  9. Medlem sedan
    Sep 2000
    #5

    Härligt gumman

    skönt att vara hemma nu, hoppas att allt gått bra och att det blir lungt framöver. Väntar med spänning på namnet.

    Sköt nu om er och ta det lungt, grattis igen till er alla.

    *Kram* från en med ond bak och snurrigt huvud
  10. 5
    Härligt gumman skönt att vara hemma nu, hoppas att allt gått bra och att det blir lungt framöver. Väntar med spänning på namnet.

    Sköt nu om er och ta det lungt, grattis igen till er alla.

    *Kram* från en med ond bak och snurrigt huvud
  11. AnDante & Meja
    #6

    Grattis!

    Till lillejejen! Men vilken tuff start! Hoppas hon håller sig frisk nu fram till op. Usch avundas er inte Anja! Men du ska se att allt kommer att gå jättebra! Vad säger Samuel och Tove då?

    Kramis
  12. 6
    Grattis! Till lillejejen! Men vilken tuff start! Hoppas hon håller sig frisk nu fram till op. Usch avundas er inte Anja! Men du ska se att allt kommer att gå jättebra! Vad säger Samuel och Tove då?

    Kramis
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7

    Åh vad skönt!

    Jag efterlyste dig inne på ankomst juni, det var ju ett tag man hörde av dig! Jag håller tummarna för operationen och skickar en bamsestor grattiskram!
  14. 7
    Åh vad skönt! Jag efterlyste dig inne på ankomst juni, det var ju ett tag man hörde av dig! Jag håller tummarna för operationen och skickar en bamsestor grattiskram!
  15. Annica m Carl o Gustav
    #8

    Grattis till lilltjejen!

    Jobbigt och oroligt förstås med lilla hjärtat - hoppas att allt går bra och att det är en rutinop som hon behöver göra! Du vet väl att det finns ett snack för hjärtebarnen oxå om du orkar med det så kan det säkert finnas bra stöd där. Har själv några i min närhet med barn med hjärtfel bl a min extrabrors pojke (Espergrens syndrom + hål mellan kamrarna), han gjorde en op för någon månad sedan och en arbetskamrats dotter som har ett mkt ovanligt hjärtfel. Det kan vara tufft men för många går det ju jättebra.
    Styrkekramar kommer här!
  16. 8
    Grattis till lilltjejen! Jobbigt och oroligt förstås med lilla hjärtat - hoppas att allt går bra och att det är en rutinop som hon behöver göra! Du vet väl att det finns ett snack för hjärtebarnen oxå om du orkar med det så kan det säkert finnas bra stöd där. Har själv några i min närhet med barn med hjärtfel bl a min extrabrors pojke (Espergrens syndrom + hål mellan kamrarna), han gjorde en op för någon månad sedan och en arbetskamrats dotter som har ett mkt ovanligt hjärtfel. Det kan vara tufft men för många går det ju jättebra.
    Styrkekramar kommer här!
  17. Linda m Agosa o bröder
    #9

    Grattis till lillan!

    Och en stor kram till dig. Hoppas att allt går bra och att ni snabbt kommer in i det nya rutinerna.
    Många kramar
  18. 9
    Grattis till lillan! Och en stor kram till dig. Hoppas att allt går bra och att ni snabbt kommer in i det nya rutinerna.
    Många kramar
  19. Medlem sedan
    Nov 2000
    #10

    Grattis till lillasyster!!!

    Förstår att ni har haft fullt upp... Ingen stress, namnet kommer när det kommer. Tror Erik var typ 16 dagar när vi hade bestämt oss. :o)
    Lycka till med allt!!!

    Kram och ork!

    Ann
  20. 10
    Grattis till lillasyster!!! Förstår att ni har haft fullt upp... Ingen stress, namnet kommer när det kommer. Tror Erik var typ 16 dagar när vi hade bestämt oss. :o)
    Lycka till med allt!!!

    Kram och ork!

    Ann
  21. Medlem sedan
    Jan 2002
    #11

    Stort grattis till lillasyster!

    Först och främst, GRATTIS till lilltjejen! Och vi håller tummar och tår för att hon kommer att få må bra och att operationen går bra, förstår att livet måste ha varit kaotiskt med en sådan start...

    KRAM!
  22. 11
    Stort grattis till lillasyster! Först och främst, GRATTIS till lilltjejen! Och vi håller tummar och tår för att hon kommer att få må bra och att operationen går bra, förstår att livet måste ha varit kaotiskt med en sådan start...

    KRAM!
  23. Anonym
    #12

    Grattis ...

    till tjejen....
    Hoppas att allt går bra och att ni har tid att bara sitta ner o njuta av lill tjejen....

  24. 12
    Grattis ... till tjejen....
    Hoppas att allt går bra och att ni har tid att bara sitta ner o njuta av lill tjejen....

  25. Marie m. Ebba & Ludvig
    #13

    Grattis till lillasyster

    Vad skönt att hon äntligen är här. Jag hoppas att allt går bra, tänker på er!

    kram!
  26. 13
    Grattis till lillasyster Vad skönt att hon äntligen är här. Jag hoppas att allt går bra, tänker på er!

    kram!
  27. Anja m2+ tjej 5/6
    #14

    Hej

    och tack för ditt grattis och kramar !!
  28. 14
    Hej och tack för ditt grattis och kramar !!
  29. Anja m2+ tjej 5/6
    #15

    Vi

    jobbar på ett namn, är nere på 2 olika förslag. Hoppas vi kommer överens snart..då får ni veta !

  30. 15
    Vi jobbar på ett namn, är nere på 2 olika förslag. Hoppas vi kommer överens snart..då får ni veta !

  31. Anja m2+ tjej 5/6
    #16

    Det

    gör jag verkligen, nu när jag fått hem henne, just nu känner jag mig lite tryggare..
  32. 16
    Det gör jag verkligen, nu när jag fått hem henne, just nu känner jag mig lite tryggare..
  33. Anja m2+ tjej 5/6
    #17

    Tack

    åter igen, har du tittat på bilden ?

    Kram

    Anja
  34. 17
    Tack åter igen, har du tittat på bilden ?

    Kram

    Anja
  35. Anja m2+ tjej 5/6
    #18

    Tack

    för ditt grattis, det är en tuff start, hoppas också att hon förblir frisk. Tove är helt salig, Samuel har svårt att komma nära ibland, men de är två stolta stora syskon :)
  36. 18
    Tack för ditt grattis, det är en tuff start, hoppas också att hon förblir frisk. Tove är helt salig, Samuel har svårt att komma nära ibland, men de är två stolta stora syskon :)
  37. Anja m2+ tjej 5/6
    #19

    Hej

    jag har inte haft tillgång till dator, och tiden har mest kretsat kring att vara henne nära på sjukhuset och amma framför allt den sista veckan. !
    Tack för att du tänkt på mig !!

    Kram
  38. 19
    Hej jag har inte haft tillgång till dator, och tiden har mest kretsat kring att vara henne nära på sjukhuset och amma framför allt den sista veckan. !
    Tack för att du tänkt på mig !!

    Kram
  39. Anja m2+ tjej 5/6
    #20

    Tack

    för gratulationen, jag har hittat hjärtebarns snacket, men det verkar ganska lungt där inne. De har sagt att prognosen är god, så hoppas att det går bra sen !

    Kram
  40. 20
    Tack för gratulationen, jag har hittat hjärtebarns snacket, men det verkar ganska lungt där inne. De har sagt att prognosen är god, så hoppas att det går bra sen !

    Kram
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Lillan har kommit, mha igångsättning
    By GerInteUpp in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-04-25, 15:56
  2. Lillan!
    By ejjvi in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 15:05
  3. Lillan har kommit och vi är hemma!
    By TheOneAndOnly in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 17:22
  4. lillan ska få en
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 17:29
  5. Nu har lillan kommit
    By Ida & Toria in forum Hem & fritid
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 18:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar