Hur var er tredje förlossning?
Många barn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Hur var er tredje förlossning?

    I vilken vecka kom era tre barn?
    Hur lång tid tog förlossningen?
    Hur var tredje förlossningen jämnfört med de andra?

    Är ju så nyfiken då det börjar närma sig här ;-)
  2. 1
    Hur var er tredje förlossning? I vilken vecka kom era tre barn?
    Hur lång tid tog förlossningen?
    Hur var tredje förlossningen jämnfört med de andra?

    Är ju så nyfiken då det börjar närma sig här ;-)
  3. Medlem sedan
    Oct 1998
    #2

    Alla i vecka 40

    Nummer ett kom på dagen för bf.
    Nummer två och tre kom dagen innan bf.
    Tredje förlossningen var kanon! Jag visste precis hur jag ville stå, göra osv... Så hon kom på ett par timmar. Och vi åkte hem direkt från förlossningen, efter 6 timmar.
  4. 2
    Alla i vecka 40 Nummer ett kom på dagen för bf.
    Nummer två och tre kom dagen innan bf.
    Tredje förlossningen var kanon! Jag visste precis hur jag ville stå, göra osv... Så hon kom på ett par timmar. Och vi åkte hem direkt från förlossningen, efter 6 timmar.
  5. Anna i Seattle
    #3

    Anna svarar

    I vilken vecka kom era tre barn? första kom i vecka 38+1, andra i vecka 39+2 och tredje i vecka 40+1

    Hur lång tid tog förlossningen? Första tog 4 timmar från etablerade värkar (drygt 1 1/2 timme på förlossningen). Andra tog 12 timmar på förlossningen. Då hade jag haft rejäla förvärkar i 24 timmar innan det. Tredje tog 7 1/2 timme från första riktiga värken. Hade förvärkar varje kväll i en vecka. Men när första riktiga värken kom så tog det fart ganska snabbt. Var på förlossningen 3 1/2 timma innan han föddes.

    Hur var tredje förlossningen jämnfört med de andra? Den lättaste. Det gick inte för snabbt (som den första) eller för långsamt (som den andra). Det gick framåt i lagom takt. Här har de ingen lustgas (de andra två är födda i Sverige), men det gick bra utan. Han kom ut på en krystvärk.
  6. 3
    Anna svarar I vilken vecka kom era tre barn? första kom i vecka 38+1, andra i vecka 39+2 och tredje i vecka 40+1

    Hur lång tid tog förlossningen? Första tog 4 timmar från etablerade värkar (drygt 1 1/2 timme på förlossningen). Andra tog 12 timmar på förlossningen. Då hade jag haft rejäla förvärkar i 24 timmar innan det. Tredje tog 7 1/2 timme från första riktiga värken. Hade förvärkar varje kväll i en vecka. Men när första riktiga värken kom så tog det fart ganska snabbt. Var på förlossningen 3 1/2 timma innan han föddes.

    Hur var tredje förlossningen jämnfört med de andra? Den lättaste. Det gick inte för snabbt (som den första) eller för långsamt (som den andra). Det gick framåt i lagom takt. Här har de ingen lustgas (de andra två är födda i Sverige), men det gick bra utan. Han kom ut på en krystvärk.
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4

    såhär:

    Ettan kom i v. 39+6
    Tvåan i v. 40+3
    Trean i v. 41+3

    Första gången tog förlossningen 5,5 timma från första värk. Men det hela startade väl med vattenavgång ett par timmar före det.
    Andra gången tog det även denna gång 5,5 timma från första känning men utan vattenavgång. Istället togs hinnorna precis innan han kom ut.
    Trean föddes på tre timmar från första värk och även då togs hinnorna på slutet.
    Alla tre gångerna har jag gått hemma så länge jag stått ut vilket har lett till paniksnabba körningar till sjukhuset.
    Tredje gången blev det väl lite väl bråttom och jag hann väl få lite lätt panik att vi inte skulle hinna fram, men det gjorde vi precis.
    Har haft turen att ha fått tre bra förlossningar och kan nog inte säga att jag har en favorit. Men ändå får jag nog säga trean. Trots att det gick fort så tyckte jag ändå att jag hade kontroll, kunde ju liksom det där med att föda barn nu.:) Och hellre att jag har det kort men intensivt och jävulskt ont än en lång utdragen förlossning.

    lycka till nu!

    kram
  8. 4
    såhär: Ettan kom i v. 39+6
    Tvåan i v. 40+3
    Trean i v. 41+3

    Första gången tog förlossningen 5,5 timma från första värk. Men det hela startade väl med vattenavgång ett par timmar före det.
    Andra gången tog det även denna gång 5,5 timma från första känning men utan vattenavgång. Istället togs hinnorna precis innan han kom ut.
    Trean föddes på tre timmar från första värk och även då togs hinnorna på slutet.
    Alla tre gångerna har jag gått hemma så länge jag stått ut vilket har lett till paniksnabba körningar till sjukhuset.
    Tredje gången blev det väl lite väl bråttom och jag hann väl få lite lätt panik att vi inte skulle hinna fram, men det gjorde vi precis.
    Har haft turen att ha fått tre bra förlossningar och kan nog inte säga att jag har en favorit. Men ändå får jag nog säga trean. Trots att det gick fort så tyckte jag ändå att jag hade kontroll, kunde ju liksom det där med att föda barn nu.:) Och hellre att jag har det kort men intensivt och jävulskt ont än en lång utdragen förlossning.

    lycka till nu!

    kram
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5

    För mig

    1:an kom i v. 37.6 tog ca.7 timmar från vattnet gick (första tecknet)
    2:an kom i v. 39.3, tog ca. 4 timmar från första värk.
    3:an kom i v. 40+3, tog oxå ca. 4 timmar, men hade förvärkar ett dygn innan.
    Tycker trean var väldigt lik tvåan, förutom förvärkarna då. Sedan slutade den lite mer dramatiskt, fick klippas och bebis hade navelsträngen 3 varv runt halsen och var slö och medtagen.
  10. 5
    För mig 1:an kom i v. 37.6 tog ca.7 timmar från vattnet gick (första tecknet)
    2:an kom i v. 39.3, tog ca. 4 timmar från första värk.
    3:an kom i v. 40+3, tog oxå ca. 4 timmar, men hade förvärkar ett dygn innan.
    Tycker trean var väldigt lik tvåan, förutom förvärkarna då. Sedan slutade den lite mer dramatiskt, fick klippas och bebis hade navelsträngen 3 varv runt halsen och var slö och medtagen.
  11. Medlem sedan
    Sep 1999
    #6

    Kul..

    dina är födda nästan exakt samtidigt som mina, i samma veckor! Mina är födda i v. 37+6, 39+3 och 40+3
  12. 6
    Kul.. dina är födda nästan exakt samtidigt som mina, i samma veckor! Mina är födda i v. 37+6, 39+3 och 40+3
  13. Medlem sedan
    Sep 1999
    #7

    Lite tokigt

    37+6, 39+3 ska det ju stå, inte komma...
  14. 7
    Lite tokigt 37+6, 39+3 ska det ju stå, inte komma...
  15. Medlem sedan
    Sep 2004
    #8

    Alldeles, alldeles UNDERBAR!

    I vilken vecka kom era tre barn?

    **I v 42 (9 dagar över tiden)

    Hur lång tid tog förlossningen?

    **2 timmar efter att vi kommit in till förlossningen föddes lilla Joy.

    Hur var tredje förlossningen jämnfört med de andra?

    **Den var lika underbar som min andra..fast ännu bättre. Alltså, jag har kört en fölossningsmetod som kallas \"Föda barn utan smärta\", med alla mina barn. Mitt första funkade det inte fullt ut, den slutade också dramatiskt på grund av komplikationer. Men med mina två andra visste jag (pga mina förberedande övningar) precis hur jag skulle slappna av och andas i olika lägen, för att hjälpa barnet till världen på bästa sätt. När jag kom in med 3:an till förlossningen var jag öppen till 6 cm. Sen fortskred förlossningsarbetet stadigt framåt och jag hade full kontroll på smärtan hela tiden utan ngn smärtlindring! Så underbart att känna att man verkligen FÖDER sitt barn själv och har kontroll på hela förloppet! :-).


  16. 8
    Alldeles, alldeles UNDERBAR! I vilken vecka kom era tre barn?

    **I v 42 (9 dagar över tiden)

    Hur lång tid tog förlossningen?

    **2 timmar efter att vi kommit in till förlossningen föddes lilla Joy.

    Hur var tredje förlossningen jämnfört med de andra?

    **Den var lika underbar som min andra..fast ännu bättre. Alltså, jag har kört en fölossningsmetod som kallas \"Föda barn utan smärta\", med alla mina barn. Mitt första funkade det inte fullt ut, den slutade också dramatiskt på grund av komplikationer. Men med mina två andra visste jag (pga mina förberedande övningar) precis hur jag skulle slappna av och andas i olika lägen, för att hjälpa barnet till världen på bästa sätt. När jag kom in med 3:an till förlossningen var jag öppen till 6 cm. Sen fortskred förlossningsarbetet stadigt framåt och jag hade full kontroll på smärtan hela tiden utan ngn smärtlindring! Så underbart att känna att man verkligen FÖDER sitt barn själv och har kontroll på hela förloppet! :-).


  17. Medlem sedan
    Jan 2000
    #9

    Hemsk...

    Förlossning 1: v 40+1. Var ca 7,5 timmar på sjukhus, värkar ungefär dubbelt så länge.
    Förlossning 2: v 40+0. Var en kvart på sjukhus, värkar eller nåt liknande i ca 4 timmar innan. Delvis moderkaksavlossning.
    Förlossning 3: v 26+3. Hel moderkaksavlossning och urakut snitt. Så vi stannar nog som 3-barnsfamilj :-)
  18. 9
    Hemsk... Förlossning 1: v 40+1. Var ca 7,5 timmar på sjukhus, värkar ungefär dubbelt så länge.
    Förlossning 2: v 40+0. Var en kvart på sjukhus, värkar eller nåt liknande i ca 4 timmar innan. Delvis moderkaksavlossning.
    Förlossning 3: v 26+3. Hel moderkaksavlossning och urakut snitt. Så vi stannar nog som 3-barnsfamilj :-)
  19. Medlem sedan
    Jun 1998
    #10

    Mina..

    1:a kom v.37 och det tog 6 timmar efter det att vattnet gått till han kom ut.
    2:a kom v.39+2 och kom ut efter 3 timmar.
    3:e kom v.39+4 och då var jag rädd för att det skulle gå jätte fort...men icke!!!Fick gå och vanka på förlossningen i ett par timmar.Åkte in på natten vid 2 och när klockan var 8.30 var jag duktigt trött.Då fick BM nog och tog hål på hinnan och satte in värkstimulerande dropp.Kan lugnt säga att sen satte det fart.Fick ett par otroligt jobbiga värkar och maken ringde på klockan.BM hann inte ens få på sig handskarna så var han ute.Vi var inne på BB i 7 timmar innan han kom,men jag hade värkar från och till i 2 dagar.
  20. 10
    Mina.. 1:a kom v.37 och det tog 6 timmar efter det att vattnet gått till han kom ut.
    2:a kom v.39+2 och kom ut efter 3 timmar.
    3:e kom v.39+4 och då var jag rädd för att det skulle gå jätte fort...men icke!!!Fick gå och vanka på förlossningen i ett par timmar.Åkte in på natten vid 2 och när klockan var 8.30 var jag duktigt trött.Då fick BM nog och tog hål på hinnan och satte in värkstimulerande dropp.Kan lugnt säga att sen satte det fart.Fick ett par otroligt jobbiga värkar och maken ringde på klockan.BM hann inte ens få på sig handskarna så var han ute.Vi var inne på BB i 7 timmar innan han kom,men jag hade värkar från och till i 2 dagar.
  21. Medlem sedan
    Feb 2001
    #11

    Såhär för mig

    I vilken vecka kom era tre barn?
    första i vecka 40+1 andra i vecka 41+3 tredje i vecka 39+6.
    Hur lång tid tog förlossningen?
    första 5 timmar andra 3 timmar tredje 1.5 timma och då menar jag från allra första känningen. så snabba ryck.

    Hur var tredje förlossningen jämnfört med de andra?
    Alldeles på tok för intensiv och snabb. Jag hann knappt med över huvudtaget.
    vattnet gick barnvakt ringdes in på BB och UT kom hon.
    Jag väljer hellre en något långsammare förlossning nästa gång.
  22. 11
    Såhär för mig I vilken vecka kom era tre barn?
    första i vecka 40+1 andra i vecka 41+3 tredje i vecka 39+6.
    Hur lång tid tog förlossningen?
    första 5 timmar andra 3 timmar tredje 1.5 timma och då menar jag från allra första känningen. så snabba ryck.

    Hur var tredje förlossningen jämnfört med de andra?
    Alldeles på tok för intensiv och snabb. Jag hann knappt med över huvudtaget.
    vattnet gick barnvakt ringdes in på BB och UT kom hon.
    Jag väljer hellre en något långsammare förlossning nästa gång.
  23. Medlem sedan
    Nov 2001
    #12

    Har inte haft någon tredje..

    ännu och när den är gjord platsar jag inte här längre.

    Men. Svarar lite om de andra:
    I vilken vecka kom era tre barn?
    1:an o 2:an kom v. 36+0.
    3:an kom v.39+0

    Hur lång tid tog förlossningen?
    Det där beror ju på hur man räknar tycker jag. Men 1:an o 2:an där åkte vi in till kl. 8.00 (efter att ha fått permis över natten) och 13.30 och 13.31 kom de ut. Vi fick vänta lite för det blev ett akutsnitt mellan.
    3:an började jag känna av något dygn innan riktiga värkar kom. Vi åkte in vid 19-20 och hon är född 01.30.

    Hur var tredje förlossningen jämnfört med de andra?
    Ja, det återstår ju att se då. Det kan ju bli lite hursom men jag hoppas dessa två ligger rätt iaf för det vore kul att prova på vaginal tvillingförlossning och se om man klarar det (är förlossningsrädd).
  24. 12
    Har inte haft någon tredje.. ännu och när den är gjord platsar jag inte här längre.

    Men. Svarar lite om de andra:
    I vilken vecka kom era tre barn?
    1:an o 2:an kom v. 36+0.
    3:an kom v.39+0

    Hur lång tid tog förlossningen?
    Det där beror ju på hur man räknar tycker jag. Men 1:an o 2:an där åkte vi in till kl. 8.00 (efter att ha fått permis över natten) och 13.30 och 13.31 kom de ut. Vi fick vänta lite för det blev ett akutsnitt mellan.
    3:an började jag känna av något dygn innan riktiga värkar kom. Vi åkte in vid 19-20 och hon är född 01.30.

    Hur var tredje förlossningen jämnfört med de andra?
    Ja, det återstår ju att se då. Det kan ju bli lite hursom men jag hoppas dessa två ligger rätt iaf för det vore kul att prova på vaginal tvillingförlossning och se om man klarar det (är förlossningsrädd).
  25. Medlem sedan
    Nov 2001
    #13

    Fel nick.

    Trodde visst jag var i ankomstgruppen. Nåja, infot är ju detsamma!
  26. 13
    Fel nick. Trodde visst jag var i ankomstgruppen. Nåja, infot är ju detsamma!
  27. Medlem sedan
    Jan 2003
    #14

    Bara två...

    I vilken vecka kom era tre barn?
    Jag fick mina tvillingar som är tvåa och trea i v 36.
    Hur lång tid tog förlossningen?
    Den gick son hejsan svejsan - precis som första. Från första värken till att sista barnet var ute tog det ca 2 timmar.
    Hur var tredje förlossningen jämnfört med de andra?
    Det gick lite snabbare än första gången trots att det var två. Lite trist att föda i gynställning med tre läkare & två barnmorskor närvarande. Mina förlossnningar är löjligt enkla.
  28. 14
    Bara två... I vilken vecka kom era tre barn?
    Jag fick mina tvillingar som är tvåa och trea i v 36.
    Hur lång tid tog förlossningen?
    Den gick son hejsan svejsan - precis som första. Från första värken till att sista barnet var ute tog det ca 2 timmar.
    Hur var tredje förlossningen jämnfört med de andra?
    Det gick lite snabbare än första gången trots att det var två. Lite trist att föda i gynställning med tre läkare & två barnmorskor närvarande. Mina förlossnningar är löjligt enkla.
  29. Medlem sedan
    Jan 2003
    #15

    Glömde

    att min etta kom i v 39.
  30. 15
    Glömde att min etta kom i v 39.
  31. H med 3
    #16

    Mina svar

    I vilken vecka kom era tre barn?

    - 1:an i v. 39+5, 2:an i v. 38+2 och 3:an i v. 37+2

    Hur lång tid tog förlossningen?

    - En knapp timme från att vattnet gick och värkarna satte igång.

    Hur var tredje förlossningen jämnfört med de andra?

    - Snabbast, lättast och bäst trots att det blev lite chockartat. Vattnet gick kl 23:20 och då hade jag inga värkar. Dottern är född hemma i duschen ca 00:19 så det hela tog en knapp timme. Att det skulle gå så snabbt hade jag aldrig anat men allt gick bra.

    Lycka till!!
  32. 16
    Mina svar I vilken vecka kom era tre barn?

    - 1:an i v. 39+5, 2:an i v. 38+2 och 3:an i v. 37+2

    Hur lång tid tog förlossningen?

    - En knapp timme från att vattnet gick och värkarna satte igång.

    Hur var tredje förlossningen jämnfört med de andra?

    - Snabbast, lättast och bäst trots att det blev lite chockartat. Vattnet gick kl 23:20 och då hade jag inga värkar. Dottern är född hemma i duschen ca 00:19 så det hela tog en knapp timme. Att det skulle gå så snabbt hade jag aldrig anat men allt gick bra.

    Lycka till!!
  33. Medlem sedan
    Jul 2004
    #17

    En triumf! :-)

    Kändes det som iallafall.
    Mina två första förlossningar var jättejobbiga. Chockartade, mycket smärtsamma och avslutades med klipp och sugklocka+ att tvåan inte mådde så bra när han väl kom ut.

    Båda gångerna låg barnet i vidöppet läge, de roterar en liten bit \"för mycket\" vilket gör att det krävs mer plats och att jag fick krystvärkar innan jag var helt öppen.
    Jag var MYCKET rädd inför min tredje förlossning!

    Dessa två barn kom före Bf, 1 vecka resp. 2 veckor.

    Med trean var jag som sagt mycket rädd. När jag dessutom gick över tiden 15 dagar, plus att detta barn blev viktskattat till drygt 5 kg, höll jag på att bryta ihop! Att barnet verkade vara så stort och att jag dessutom räknade med att det skulle ligga i vidöppet även denna gång blev för mycket!

    Jag fick ett kontrakt där jag lovades kejsarsnitt om det skulle visa sig bli samma förlopp. Men det blev det inte! :)

    Från att vi skrevs in till hon föddes tog det 5 timmar. Det gjorde ont, men det kändes mycket mer \"normalt\" Bara krystvärkar 1 timme denna gång och hon kom ut och mådde bra! Fantastiskt!

    Det kändes verkligen som att jag fick revansch för mina tidigare förlossningar :)
    Jag kan t o m beskriva det som en helt underbar upplevelse!

  34. 17
    En triumf! :-) Kändes det som iallafall.
    Mina två första förlossningar var jättejobbiga. Chockartade, mycket smärtsamma och avslutades med klipp och sugklocka+ att tvåan inte mådde så bra när han väl kom ut.

    Båda gångerna låg barnet i vidöppet läge, de roterar en liten bit \"för mycket\" vilket gör att det krävs mer plats och att jag fick krystvärkar innan jag var helt öppen.
    Jag var MYCKET rädd inför min tredje förlossning!

    Dessa två barn kom före Bf, 1 vecka resp. 2 veckor.

    Med trean var jag som sagt mycket rädd. När jag dessutom gick över tiden 15 dagar, plus att detta barn blev viktskattat till drygt 5 kg, höll jag på att bryta ihop! Att barnet verkade vara så stort och att jag dessutom räknade med att det skulle ligga i vidöppet även denna gång blev för mycket!

    Jag fick ett kontrakt där jag lovades kejsarsnitt om det skulle visa sig bli samma förlopp. Men det blev det inte! :)

    Från att vi skrevs in till hon föddes tog det 5 timmar. Det gjorde ont, men det kändes mycket mer \"normalt\" Bara krystvärkar 1 timme denna gång och hon kom ut och mådde bra! Fantastiskt!

    Det kändes verkligen som att jag fick revansch för mina tidigare förlossningar :)
    Jag kan t o m beskriva det som en helt underbar upplevelse!

  35. Medlem sedan
    Jul 2004
    #18

    Ps.

    Hon vägde inga dryga 5 kg. \"Bara\" 4385 g :)
  36. 18
    Ps. Hon vägde inga dryga 5 kg. \"Bara\" 4385 g :)
  37. Medlem sedan
    Sep 2002
    #19

    Min tredje var underbar!!!!

    I vilken vecka kom era tre barn?
    ~1:an 38+5
    2:an 40+0
    3:an 40+6

    Hur lång tid tog förlossningen?
    ~1:a 6 timmar
    2:a 3½ timme
    3:e 7 timmar

    Hur var tredje förlossningen jämnfört med de andra?
    ~Den var mycket lugnare, hade värkar så sällan som var 10:e minut från början till jag var öppen 8 cm. Värkarna var hela tiden hanterbara, kring 7-8 cm tog de i rejält...när jag var öppen 8 cm fick jag en enorm krystvärk somv varade tills han föddes - 2 minuter tog det, han liksom flög ut som skjuten ur en kanon, jag krystade ingenting utan fick uppleva det underbara i att andas ut mitt barn, det var fantastiskt!!!

    Bättre förlossning än så kunde jag inte fått, jag mådde så bra hela tiden och blev så väl omhändertagen.

    Min första förlossning blev jag överrumplad av smärtan, den var inte så jobbig men jag upplevde den som det. Min andra förlossning var en drömupplevelse, jag andades mig igenom värkarna och det gick lagom fort men krystningen blev lite forcerad, fick lite dåligt stöd från bm. Tredje var min bästa!
  38. 19
    Min tredje var underbar!!!! I vilken vecka kom era tre barn?
    ~1:an 38+5
    2:an 40+0
    3:an 40+6

    Hur lång tid tog förlossningen?
    ~1:a 6 timmar
    2:a 3½ timme
    3:e 7 timmar

    Hur var tredje förlossningen jämnfört med de andra?
    ~Den var mycket lugnare, hade värkar så sällan som var 10:e minut från början till jag var öppen 8 cm. Värkarna var hela tiden hanterbara, kring 7-8 cm tog de i rejält...när jag var öppen 8 cm fick jag en enorm krystvärk somv varade tills han föddes - 2 minuter tog det, han liksom flög ut som skjuten ur en kanon, jag krystade ingenting utan fick uppleva det underbara i att andas ut mitt barn, det var fantastiskt!!!

    Bättre förlossning än så kunde jag inte fått, jag mådde så bra hela tiden och blev så väl omhändertagen.

    Min första förlossning blev jag överrumplad av smärtan, den var inte så jobbig men jag upplevde den som det. Min andra förlossning var en drömupplevelse, jag andades mig igenom värkarna och det gick lagom fort men krystningen blev lite forcerad, fick lite dåligt stöd från bm. Tredje var min bästa!
  39. Medlem sedan
    Aug 2000
    #20

    Snabbast av dom alla

    ettan kom i v 40+0
    tvåan i v 40+0
    trean i v 38+2

    Värkar i 6 timmar varav 3 timmar på förlossningen.
    Krystningen var också snabb, 3 minuter.
  40. 20
    Snabbast av dom alla ettan kom i v 40+0
    tvåan i v 40+0
    trean i v 38+2

    Värkar i 6 timmar varav 3 timmar på förlossningen.
    Krystningen var också snabb, 3 minuter.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. En tredje .....
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-06, 11:26
  2. Tredje dagen på tredje veckan
    By -ME- in forum Vikt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 18:49
  3. Tredje man i Just D ?
    By Gryn1 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-09, 21:03
  4. Nu är det tredje...
    By ~JENN~ in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-21, 17:45
  5. Mimmi - om förlossning med tredje
    By Charlotte A in forum Många barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-07, 21:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar