Vad ska ni ge för 3-årspresenter!?
_0307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Vad ska ni ge för 3-årspresenter!?

    Det vore roligt att se vad ni andra tänkte ge för födelsedagspresenter i år!

    Valter ska få lite böcker (Loranga, Masaring & Dartanjang, Samlingsvolym med \"Jamen Benny\" och \"Nämen Benny\" och så blir det nog någon bok med vår favorit Julia Donaldson, LillGruffalon kanske).
    Sedan ska han nog få en springcykel också, vi får se.

    Vi ska önska oss \"Småsagor\" på CD för Valter gillar att lyssna på dem innan han somnar och i bilen (och vi börjar tröttna på de han har ;))

    Sedan vet jag inget mer men det blir kanske någon mer liten sak!

    /mie
  2. 1
    Vad ska ni ge för 3-årspresenter!? Det vore roligt att se vad ni andra tänkte ge för födelsedagspresenter i år!

    Valter ska få lite böcker (Loranga, Masaring & Dartanjang, Samlingsvolym med \"Jamen Benny\" och \"Nämen Benny\" och så blir det nog någon bok med vår favorit Julia Donaldson, LillGruffalon kanske).
    Sedan ska han nog få en springcykel också, vi får se.

    Vi ska önska oss \"Småsagor\" på CD för Valter gillar att lyssna på dem innan han somnar och i bilen (och vi börjar tröttna på de han har ;))

    Sedan vet jag inget mer men det blir kanske någon mer liten sak!

    /mie
  3. Cissi med Gustav bf 11/10
    #2

    Vet inte riktigt

    Men kanske grejer till lekstugan, en farm med traktorer och djur och böcker. I år har vi ingen given present som de två senaste.
  4. 2
    Vet inte riktigt Men kanske grejer till lekstugan, en farm med traktorer och djur och böcker. I år har vi ingen given present som de två senaste.
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3

    Jaadu,

    det har jag också frågat mig... *ler*
    Jag måste nog fara och kolla till en leksaksaffär inne i stan, gå runt och titta på utbudet lite. För visst skulle jag kunna köpa ett gulligt lakanset och kläder och sånt, men jag vill att hon skall få nån leksak, nån sak, som hon blir sprudlande glad över. Jag har helt idetorka, måste som sagt fara och titta lite...
  6. 3
    Jaadu, det har jag också frågat mig... *ler*
    Jag måste nog fara och kolla till en leksaksaffär inne i stan, gå runt och titta på utbudet lite. För visst skulle jag kunna köpa ett gulligt lakanset och kläder och sånt, men jag vill att hon skall få nån leksak, nån sak, som hon blir sprudlande glad över. Jag har helt idetorka, måste som sagt fara och titta lite...
  7. Medlem sedan
    Jul 2004
    #4

    Klara har kikat ut en synth

    i en leksaksaffär här i stan -med mikrofon och liten pall till! Hemsk tycker jag men hon älskar den :-)

    Sen gillar hon att klä ut sig så något skoj till det kanske och lite böcker.

    Detta blir det från hela familjen!
  8. 4
    Klara har kikat ut en synth i en leksaksaffär här i stan -med mikrofon och liten pall till! Hemsk tycker jag men hon älskar den :-)

    Sen gillar hon att klä ut sig så något skoj till det kanske och lite böcker.

    Detta blir det från hela familjen!
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5

    Leo fick...

    Hej..Länge sedan jag gjorde ngt inlägg här( ni kanske inte kommer ihåg mig) men jag har följt med här slaviskt ändå;-)..
    Han fick ett fotbollsmål köpt på Silva i Skärholmen,149 kr.Han är verkligen helt fotbollstokig;-)
    Sen fick han en bok som handlar om bilar,flygplan,grävmaskiner mm o i den boken kunde man lyfta på flikar för att se vad fordonet gjorde,om den transporterade människor eller ngt annat.Den var mycket uppskattad.Sen fick han lite kläder,för han har växt ur precis allt han har.
    Tycker att de är fortfarande så små att man behöver inte köpa en hel affär för att de ska bli nöjda,man får passa på så länge man kan komma undan med relativt billiga presenter för sen ska de väl båda ha dator,tv-spel mm;-)
    Hoppas ni får en bra dag!
    Kram Camilla med Leo
  10. 5
    Leo fick... Hej..Länge sedan jag gjorde ngt inlägg här( ni kanske inte kommer ihåg mig) men jag har följt med här slaviskt ändå;-)..
    Han fick ett fotbollsmål köpt på Silva i Skärholmen,149 kr.Han är verkligen helt fotbollstokig;-)
    Sen fick han en bok som handlar om bilar,flygplan,grävmaskiner mm o i den boken kunde man lyfta på flikar för att se vad fordonet gjorde,om den transporterade människor eller ngt annat.Den var mycket uppskattad.Sen fick han lite kläder,för han har växt ur precis allt han har.
    Tycker att de är fortfarande så små att man behöver inte köpa en hel affär för att de ska bli nöjda,man får passa på så länge man kan komma undan med relativt billiga presenter för sen ska de väl båda ha dator,tv-spel mm;-)
    Hoppas ni får en bra dag!
    Kram Camilla med Leo
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    Men hej!!

    Klart vi (iag jag) minns dig! Hur är det med er?

    Jag kommer att tänka på dig varenda gång jag går in i skaferiet här för där står en plastburk som är din. Du hade med nån god kaka i den till en fika för en sisådär 100 år sedan!

    Roligt att se dig här igen, hoppas allt är bra!

    /mie
  12. 6
    Men hej!! Klart vi (iag jag) minns dig! Hur är det med er?

    Jag kommer att tänka på dig varenda gång jag går in i skaferiet här för där står en plastburk som är din. Du hade med nån god kaka i den till en fika för en sisådär 100 år sedan!

    Roligt att se dig här igen, hoppas allt är bra!

    /mie
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7

    Klart

    att vi kommer ihåg dej:)
    Härligt att höra från er!
    Madde är oxå fotbollstokig, kan de bero på brorsorna;)
    Stor kram
  14. 7
    Klart att vi kommer ihåg dej:)
    Härligt att höra från er!
    Madde är oxå fotbollstokig, kan de bero på brorsorna;)
    Stor kram
  15. Medlem sedan
    Feb 2003
    #8

    Jaa

    det är den stora frågan, har inte kommit på något givet ännu.
    Får kolla runt lite, och se om någon här kanske kommerm med någon bra ide:)
  16. 8
    Jaa det är den stora frågan, har inte kommit på något givet ännu.
    Får kolla runt lite, och se om någon här kanske kommerm med någon bra ide:)
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9

    Med risk för att bli..

    utdömd som helt galen så ska jag köpa studsmatta modell mindre (ca 1-1.5 m i diameter) till min hopptokiga dotter... förhoppningsvis kan hon bli av med lite överskottsenergi på det sättet och det känns lite säkrare med en studsmatta som är ca 15 cm över golvet än sängar och soffor... Sen är jag sugen på målarstaffli också. ska kanske kika lite på ikea...
    hoppas ni hittar på nått kul.
    kram E (som är helt shoppingtokig och bjuder på hus och ska och titta på bilar och allting!!!)
  18. 9
    Med risk för att bli.. utdömd som helt galen så ska jag köpa studsmatta modell mindre (ca 1-1.5 m i diameter) till min hopptokiga dotter... förhoppningsvis kan hon bli av med lite överskottsenergi på det sättet och det känns lite säkrare med en studsmatta som är ca 15 cm över golvet än sängar och soffor... Sen är jag sugen på målarstaffli också. ska kanske kika lite på ikea...
    hoppas ni hittar på nått kul.
    kram E (som är helt shoppingtokig och bjuder på hus och ska och titta på bilar och allting!!!)
  19. Medlem sedan
    Aug 2003
    #10

    Idag börjar

    Den Vilda Jakten på Strykjärnet - Noel önskar sig nämligen mer än nånting annat ett strykjärn (och parmesan och korv), så jag har tänkt kolla ifall jag kunde hitta ett sånt i nån butik. Annars får han pengar på ett fondkonto av oss, vi skall fira födelsedagen i Finland så vi ids inte släpa med oss paket och grejs som vi sen ska släpa tillbaks.
  20. 10
    Idag börjar Den Vilda Jakten på Strykjärnet - Noel önskar sig nämligen mer än nånting annat ett strykjärn (och parmesan och korv), så jag har tänkt kolla ifall jag kunde hitta ett sånt i nån butik. Annars får han pengar på ett fondkonto av oss, vi skall fira födelsedagen i Finland så vi ids inte släpa med oss paket och grejs som vi sen ska släpa tillbaks.
  21. Medlem sedan
    Feb 2003
    #11

    Men alltså

    Madde bara älskar att hoppa på vår stora studsmatta, och hon blir så statisk så håret står rakt upp, jättesött!
    Jag är alltid med när hon är uppe på den o hoppar, men hon fixar de hur bra som helst.
    Så klart Thea blir glad för en studsmatta.
    Kram
  22. 11
    Men alltså Madde bara älskar att hoppa på vår stora studsmatta, och hon blir så statisk så håret står rakt upp, jättesött!
    Jag är alltid med när hon är uppe på den o hoppar, men hon fixar de hur bra som helst.
    Så klart Thea blir glad för en studsmatta.
    Kram
  23. Medlem sedan
    Feb 2003
    #12

    Fniss

    huslig ,duktig grabb du har;)
    Maddes ständiga svar om man frågar vad hon vill ha är: en tröja med en haj på...
  24. 12
    Fniss huslig ,duktig grabb du har;)
    Maddes ständiga svar om man frågar vad hon vill ha är: en tröja med en haj på...
  25. Medlem sedan
    Apr 2002
    #13

    Inte så mycket

    Av oss kommer hon att få några böcker (Bu och Bä på sjön + ngn fler) samt ett set med tallrikar och bestick från IKEA som hon ska ha i lekstugan.

    När bebisen är född kommer hon att få en babydocka med en hel hög tillbehör. Vill att hon ska kunna göra samma sak med dockan som jag gör med bebisen :)

    Av släkten har hon (= vi) önskat möbler till hennes rum och en skottkärra.
  26. 13
    Inte så mycket Av oss kommer hon att få några böcker (Bu och Bä på sjön + ngn fler) samt ett set med tallrikar och bestick från IKEA som hon ska ha i lekstugan.

    När bebisen är född kommer hon att få en babydocka med en hel hög tillbehör. Vill att hon ska kunna göra samma sak med dockan som jag gör med bebisen :)

    Av släkten har hon (= vi) önskat möbler till hennes rum och en skottkärra.
  27. Eva m Hampus+ bf 14/11
    #14

    Det funderar jag också på

    Hampus är helt galen i studsmattor och liknande. Vi var nyligen på ett tre-årskalas på ett \"lekland\" och då tillbringade han två timmar i en hoppborg - fick tvinga ut en genomsvettig kille när det var dags att gå hem.
  28. 14
    Det funderar jag också på Hampus är helt galen i studsmattor och liknande. Vi var nyligen på ett tre-årskalas på ett \"lekland\" och då tillbringade han två timmar i en hoppborg - fick tvinga ut en genomsvettig kille när det var dags att gå hem.
  29. Medlem sedan
    Oct 2002
    #15

    Meja ska få

    nån bok, ett par spel (lotto och memory), ett pussel och nån film tror jag. Av andra har vi önskat oss pengar, kläder, En docka som kan kissa(inför blöjavvänjningen, bilar, trädgårdsmöbler av trä och lite annat. Får se vad hon får sedan.
  30. 15
    Meja ska få nån bok, ett par spel (lotto och memory), ett pussel och nån film tror jag. Av andra har vi önskat oss pengar, kläder, En docka som kan kissa(inför blöjavvänjningen, bilar, trädgårdsmöbler av trä och lite annat. Får se vad hon får sedan.
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16

    En rosa cykel

    tvåhjuling med barnsadel för dockan och rosa cykelkorg ska Sofia få:). Sofia blir galen varje gång hon ser den cykeln i vår affär och provar den jämt så den ska hon få och hon verkar kunna cykla bra på den med (med stödhjul). Sedan ska hon få en jättefin Pippidocka och en träbarnstol till dockor att ha vid matbordet. En rosa fin spargris ska hon få med och antagligen lite annat också. Vill köpa en spis med, (mickispisen med vask) men vi får se om vi orkar släpa med den hem från Sverige.
  32. 16
    En rosa cykel tvåhjuling med barnsadel för dockan och rosa cykelkorg ska Sofia få:). Sofia blir galen varje gång hon ser den cykeln i vår affär och provar den jämt så den ska hon få och hon verkar kunna cykla bra på den med (med stödhjul). Sedan ska hon få en jättefin Pippidocka och en träbarnstol till dockor att ha vid matbordet. En rosa fin spargris ska hon få med och antagligen lite annat också. Vill köpa en spis med, (mickispisen med vask) men vi får se om vi orkar släpa med den hem från Sverige.
  33. Linda m. Linus v37
    #17

    Vet ej riktigt...

    .. men i kommer kanske önska/köpa dessa saker
    -Barbapappasparbössa
    -Lite kläder
    -Böcker

    det var väl typ allt. Väldigt ospecifierat och ludigt jag vet, men vi har inte riktigt funderat på detta än. Men vi har ju lite mer tid på oss eftersom Linus fyller i augusti!
  34. 17
    Vet ej riktigt... .. men i kommer kanske önska/köpa dessa saker
    -Barbapappasparbössa
    -Lite kläder
    -Böcker

    det var väl typ allt. Väldigt ospecifierat och ludigt jag vet, men vi har inte riktigt funderat på detta än. Men vi har ju lite mer tid på oss eftersom Linus fyller i augusti!
  35. Medlem sedan
    Apr 2002
    #18

    Olivia har en

    liten studsmatta och det är en av hennes favoritleksaker! Hon hoppar väldigt förståndigt och ännu har det inte hänt någon olycka.
  36. 18
    Olivia har en liten studsmatta och det är en av hennes favoritleksaker! Hon hoppar väldigt förståndigt och ännu har det inte hänt någon olycka.
  37. magnolia
    #19

    Men berätta mer!

    Vilka hus budar du på!? Jag är ju såååå nyfiken så du MÅSTE berätta! Jag tittar ju själv hela tiden, men Sunnersta är ju hopplöst. Jag ORKAR inte renovera så mycket som man måste göra med alla hus som är ute till fösäljning just nu. Hur bor folk egentligen??
  38. 19
    Men berätta mer! Vilka hus budar du på!? Jag är ju såååå nyfiken så du MÅSTE berätta! Jag tittar ju själv hela tiden, men Sunnersta är ju hopplöst. Jag ORKAR inte renovera så mycket som man måste göra med alla hus som är ute till fösäljning just nu. Hur bor folk egentligen??
  39. magnolia
    #20

    En sån har Freddan!

    Och han ÄLSKAR sin hajtröja! ; )
  40. 20
    En sån har Freddan! Och han ÄLSKAR sin hajtröja! ; )
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. 3-årspresenter?
    By Little_sister in forum _0706 Junibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-05-29, 20:13
  2. 2-årspresenter!!!???
    By S-mamman in forum _0806 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-16, 06:06
  3. 18-årspresenter
    By cogito in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-25, 09:18
  4. 1-årspresenter?
    By Rubina in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 20:52
  5. 50 +60-årspresenter ?
    By Lollo in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 16:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar