Cykel?
_02 Vårbarn
  1. Sandra m. Liam & Melvin
    #1

    Cykel?

    Ni som har barn som cyklar på 2-hjuling utan stödhjul, vilken tum har dom på cykeln.
    Melvin har nyligen lärt sig att cykla på sin 12 tum utan stöd. Men eftersom han är 1.11cm, så är cykeln väldigt liten. Är det 16 tum man brukar ha sen eller?
    Fast än så länge ramlar han rätt mycket, så det kanske är bra att ha en liten cykel? Kanske är något man ska satsa på till 5-års present? Men räcker 16 då eller är det ännu större man ska ha?
  2. 1
    Cykel? Ni som har barn som cyklar på 2-hjuling utan stödhjul, vilken tum har dom på cykeln.
    Melvin har nyligen lärt sig att cykla på sin 12 tum utan stöd. Men eftersom han är 1.11cm, så är cykeln väldigt liten. Är det 16 tum man brukar ha sen eller?
    Fast än så länge ramlar han rätt mycket, så det kanske är bra att ha en liten cykel? Kanske är något man ska satsa på till 5-års present? Men räcker 16 då eller är det ännu större man ska ha?
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2

    16\"

    Vi köpte en 16\" till Ida. När hon kunde cykla bra samt både stanna och starta ordentligt på 12\" så bytte vi till 16\". Hon är ca 1.07 lång och nu funkar den cykeln bra. Jag tror att det blir svårt att gå från en 12 till 20 direkt.

    MVH Challe
  4. 2
    16\" Vi köpte en 16\" till Ida. När hon kunde cykla bra samt både stanna och starta ordentligt på 12\" så bytte vi till 16\". Hon är ca 1.07 lång och nu funkar den cykeln bra. Jag tror att det blir svårt att gå från en 12 till 20 direkt.

    MVH Challe
  5. Nette m. E o G
    #3

    E har

    en 12\" och kommer få en 16\" nästa sommar. Jag tycker att det är viktigt att de når ner ordentligt, så vi såg ingen anledning att köpa en större i år. Höjde bara upp styret o sadeln. Hon är 108 cm lång.
  6. 3
    E har en 12\" och kommer få en 16\" nästa sommar. Jag tycker att det är viktigt att de når ner ordentligt, så vi såg ingen anledning att köpa en större i år. Höjde bara upp styret o sadeln. Hon är 108 cm lång.
  7. Medlem sedan
    Dec 1999
    #4

    Elise har

    en 12 och en 16 som hon varvar med och oftast väljer hon 16 tums cyklen.Tycker att ni vänta med att köpa en 20 tum. En sån har fille fått nu i sommar och han blir 6 snart.
  8. 4
    Elise har en 12 och en 16 som hon varvar med och oftast väljer hon 16 tums cyklen.Tycker att ni vänta med att köpa en 20 tum. En sån har fille fått nu i sommar och han blir 6 snart.
  9. Sandra m. Liam & Melvin
    #5

    Oki, men....

    blir inte en 16 tum för liten när han är 5 år och kanske närmare 1.20 cm? Man vill ju att dom ska kunna ha cykeln ett tag oxå.
  10. 5
    Oki, men.... blir inte en 16 tum för liten när han är 5 år och kanske närmare 1.20 cm? Man vill ju att dom ska kunna ha cykeln ett tag oxå.
  11. Nette m. E o G
    #6

    Det tror jag inte.

    Mitt måtto är hellre för liten cykel än för stor :-)
  12. 6
    Det tror jag inte. Mitt måtto är hellre för liten cykel än för stor :-)
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7

    jo det tror jag

    hade då satsat på en 18 tums om det finns sån.
    Michelle är nu 6 år och ca 110cm lång och sadeln är höjd till max nu på hennes 16 tums så nästa år när hon kanske är 116-120cm så behöver hon en större
  14. 7
    jo det tror jag hade då satsat på en 18 tums om det finns sån.
    Michelle är nu 6 år och ca 110cm lång och sadeln är höjd till max nu på hennes 16 tums så nästa år när hon kanske är 116-120cm så behöver hon en större

Liknande trådar

  1. Cykel?
    By Uwis in forum _00 Alla barn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-05-08, 13:27
  2. Ny cykel!
    By Katja + tjejerna in forum _00 Alla barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 08:03
  3. cykel
    By ann2 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 15:05
  4. Cykel?
    By Malin med V o V in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 11:41
  5. Cykel
    By Marie_AOA in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 19:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar