Arnika essens....
Kropp & hälsa
  1. Ann@
    #1

    Arnika essens....

    Har försökt läsa lite hur man kan använda Arnika essens (Weledas) men hittar ingen information. Bipacksedeln är tyvärr borta. Är det någon här som brukar använda det?
    Till vad? I vilken form/mängd osv???

    Tack på förhand!
  2. 1
    Arnika essens.... Har försökt läsa lite hur man kan använda Arnika essens (Weledas) men hittar ingen information. Bipacksedeln är tyvärr borta. Är det någon här som brukar använda det?
    Till vad? I vilken form/mängd osv???

    Tack på förhand!
  3. Camelia
    #2

    Jag brukar

    Göra omslag med arnika - dränker in en kompress med essensen och har runt ett klämt finger/stukad fot etc och sedan gasbinda och sover med. På blåmärken kör jag med salvan istället.
  4. 2
    Jag brukar Göra omslag med arnika - dränker in en kompress med essensen och har runt ett klämt finger/stukad fot etc och sedan gasbinda och sover med. På blåmärken kör jag med salvan istället.
  5. Miamaria
    #3

    alla blåmärken

    och den typen av skador där det inte är öppna sår behandlas med arnica i mitt hem! Stulkade anklar, mörbultade knän, ja du fattar...
  6. 3
    alla blåmärken och den typen av skador där det inte är öppna sår behandlas med arnica i mitt hem! Stulkade anklar, mörbultade knän, ja du fattar...
  7. Medlem sedan
    Sep 2000
    #4

    1:10

    enligt doseing, men jag kör ibland rent elelr späder annorlunda beroende på var och hur länge det skall appliceras på stället. Idag så ramlade jag av hästen i galopp och slog i baken rejält. Hemma blandade jag 1:5 och låg två timmar i sängen med omslag på skinkorna. Inga blmärken eller antydningar till blodutgjutning heller och det kunde läkren inte heller se. Mer om dagens händelse i dagboken på min familjehemsida. Länk finns i min info.

    För två veckor sedan skallade dottern mig på vänster öga och jag baddade ren arnikaessens mot skadan i 10 minuter. Ingen svullnad eller blåtira dök upp men jag var ganska öm en vecka efter det om jag tröck på stället.

    Vad det används till kan du läsa på min hälsohemsida som finns länkad till i min info.
  8. 4
    1:10 enligt doseing, men jag kör ibland rent elelr späder annorlunda beroende på var och hur länge det skall appliceras på stället. Idag så ramlade jag av hästen i galopp och slog i baken rejält. Hemma blandade jag 1:5 och låg två timmar i sängen med omslag på skinkorna. Inga blmärken eller antydningar till blodutgjutning heller och det kunde läkren inte heller se. Mer om dagens händelse i dagboken på min familjehemsida. Länk finns i min info.

    För två veckor sedan skallade dottern mig på vänster öga och jag baddade ren arnikaessens mot skadan i 10 minuter. Ingen svullnad eller blåtira dök upp men jag var ganska öm en vecka efter det om jag tröck på stället.

    Vad det används till kan du läsa på min hälsohemsida som finns länkad till i min info.

Liknande trådar

  1. essens?
    By ~Trixie~ in forum Mat & dryck
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2017-09-25, 16:15
  2. Hur mkt essens ska jag ta?
    By ~Trixie~ in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-01, 21:34
  3. Punch essens??
    By Jenny_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-02-10, 12:52
  4. Arnika
    By Ann&Lovisa Erik Alva in forum _01 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-10, 20:15
  5. Ang arnika för växtvärk...
    By sienna in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 20:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar