om att byta säng...
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    om att byta säng...

    nu när vi flyttar tänkte jag låta Sanna börja sova i spjälis istället för vaggan som börjar bli för liten. men blir det för stor omställning med både nytt hus och ny säng? ska jag låta henne sova i vaggan ett par nätter när vi flyttat? hon ska sova i vårt rum ett tag till hade vi tänkt.
  2. 1
    om att byta säng... nu när vi flyttar tänkte jag låta Sanna börja sova i spjälis istället för vaggan som börjar bli för liten. men blir det för stor omställning med både nytt hus och ny säng? ska jag låta henne sova i vaggan ett par nätter när vi flyttat? hon ska sova i vårt rum ett tag till hade vi tänkt.
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Jag tror

    inte att hon märker så mycket med tanke på att hon ska sova i ert rum. Då blir det ju samma saker som förut, förutom sängen då.

    Kram
  4. 2
    Jag tror inte att hon märker så mycket med tanke på att hon ska sova i ert rum. Då blir det ju samma saker som förut, förutom sängen då.

    Kram
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3

    Det går nog bra

    Det är nog dags nu när hon kan vända sig själv. Tänk vad fort tiden gått! :-)
  6. 3
    Det går nog bra Det är nog dags nu när hon kan vända sig själv. Tänk vad fort tiden gått! :-)
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    min lilla stumpa...

    kan ju inte bara lägga henne i vår säng längre, hon måste ju få kuddar omkring sig och så ju...
  8. 4
    min lilla stumpa... kan ju inte bara lägga henne i vår säng längre, hon måste ju få kuddar omkring sig och så ju...
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5

    Olika barn

    är ju olika känsliga, men jag _tror_ inte att hon kommer att märka av att det är en annan säng iom att det ju ändå är i samma rum som er.

    Nu utgår jag från mina barn, men Victor sover lika bra i vagnen som i spjälisen, i vår säng eller om vi är på landet etc etc, vi varvar hejvilt bland sängarna och det verkar inte spela honom ngn roll:)

    Frågan är om hon ens reflekterar över att det är ett nytt hus; så länge hon får vara med er så kan det nog kvitta var ni bor:)

    När är det dags för flytten föresten? Spännande med nytt hus:)
  10. 5
    Olika barn är ju olika känsliga, men jag _tror_ inte att hon kommer att märka av att det är en annan säng iom att det ju ändå är i samma rum som er.

    Nu utgår jag från mina barn, men Victor sover lika bra i vagnen som i spjälisen, i vår säng eller om vi är på landet etc etc, vi varvar hejvilt bland sängarna och det verkar inte spela honom ngn roll:)

    Frågan är om hon ens reflekterar över att det är ett nytt hus; så länge hon får vara med er så kan det nog kvitta var ni bor:)

    När är det dags för flytten föresten? Spännande med nytt hus:)
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6

    det närmar sig...

    officiell inflyttning är den 8 juli... så här packas det högt och lågt just nu. och imorgon ska vi hjälpa min syster att flytta - det är många lådor just nu! *s* framför allt ska det blir skönt med lite mer plats - vi byter en tvåa på 63m2 till ett radhus på drygt 220...
  12. 6
    det närmar sig... officiell inflyttning är den 8 juli... så här packas det högt och lågt just nu. och imorgon ska vi hjälpa min syster att flytta - det är många lådor just nu! *s* framför allt ska det blir skönt med lite mer plats - vi byter en tvåa på 63m2 till ett radhus på drygt 220...
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7

    Nu vet ju inte jag...

    hur Sanna sover, men vad gäller mina barn har de inte reagerat över sängbyten, vi har bytt säng, sovit borta osv och det har gått bra. Julius har hunnit sova hos sin farmor, sin mormor och i Rom, och hemma hos kompisar då vi varit på fest, han märkte ingenting:-)

    Det är nog mer när de är lite större och har sina rutiner, då kan man vara lite försiktig med förändringar, så man pratar i förväg och förbereder och inte gör för mycket på en gång.

    Det går säkert jättebra! Så spännande att flytta till hus!!!!
  14. 7
    Nu vet ju inte jag... hur Sanna sover, men vad gäller mina barn har de inte reagerat över sängbyten, vi har bytt säng, sovit borta osv och det har gått bra. Julius har hunnit sova hos sin farmor, sin mormor och i Rom, och hemma hos kompisar då vi varit på fest, han märkte ingenting:-)

    Det är nog mer när de är lite större och har sina rutiner, då kan man vara lite försiktig med förändringar, så man pratar i förväg och förbereder och inte gör för mycket på en gång.

    Det går säkert jättebra! Så spännande att flytta till hus!!!!

Liknande trådar

  1. Byta säng?
    By Malinväntarnr2 in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-23, 23:54
  2. byta säng?
    By mammaAngelica in forum Småbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-10-14, 11:40
  3. ang byta säng :D
    By wina in forum _0707 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-17, 10:00
  4. Byta säng!?
    By Helmus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 11:43
  5. Byta säng?
    By k-tvilling in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 20:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar