Lycka är att...
Diabetes
  1. LoL
    #1

    Lycka är att...

    ... se när någonting förbättras! Efter en tid med mycken sjukdom och missförstånd på dagis (kommunikationssvårigheter ang. portionstorlekar) och ett dåligt hba1c-värde (8,1) har det ÄNTLIGEN börjat vända! hba1c nere på 7,2, en enorm lättnad att känna att det går på rätt håll.

    Vår underbara diabetessköterska försåg oss med en kylväska till insulinet och mätaren också, vi har haft lite bekymmer eftersom AC-n i bilen gått sönder *puh* och jag har inte vågat åka på längre turer... Haha =) Nu kan vi till och med åka till stranden en hel dag utan att bekymra oss för insulinet!
  2. 1
    Lycka är att... ... se när någonting förbättras! Efter en tid med mycken sjukdom och missförstånd på dagis (kommunikationssvårigheter ang. portionstorlekar) och ett dåligt hba1c-värde (8,1) har det ÄNTLIGEN börjat vända! hba1c nere på 7,2, en enorm lättnad att känna att det går på rätt håll.

    Vår underbara diabetessköterska försåg oss med en kylväska till insulinet och mätaren också, vi har haft lite bekymmer eftersom AC-n i bilen gått sönder *puh* och jag har inte vågat åka på längre turer... Haha =) Nu kan vi till och med åka till stranden en hel dag utan att bekymra oss för insulinet!
  3. morran64
    #2

    är det verkligen ett problem...

    Blir så ledsen när jag läser ditt inlägg - menar du att du som vuxen inte själv kan fixa en kylväska för ditt barns insulin utan diabetessköterskan ska ordna detta? Vi får så mycket gratis som diabetiker och det tycker jag inte att vi ska ta för evigt. Får du grovt bröd och frukt av sköterska oxå??? Själv är jag lycklig över att min underbara dotter mår bra och alltid gör sitt allra bästa med sin diabetes.
  4. 2
    är det verkligen ett problem... Blir så ledsen när jag läser ditt inlägg - menar du att du som vuxen inte själv kan fixa en kylväska för ditt barns insulin utan diabetessköterskan ska ordna detta? Vi får så mycket gratis som diabetiker och det tycker jag inte att vi ska ta för evigt. Får du grovt bröd och frukt av sköterska oxå??? Själv är jag lycklig över att min underbara dotter mår bra och alltid gör sitt allra bästa med sin diabetes.
  5. LoL
    #3

    Vad tråkigt att du blir ledsen...

    ... och vad tråkigt att du tror att jag inte bryr mig om min son. Och vad tråkigt med människor med din attityd.

    Anledningen att vi fick väskan var att vi letat efter en riktigt bra väska som höll både mätare och insulin och jag frågade henne efter tips på bra produkter. Och eftersom hon hade en sån så ville hon att vi skulle ha den. Gör det mig till mindre vuxen?
  6. 3
    Vad tråkigt att du blir ledsen... ... och vad tråkigt att du tror att jag inte bryr mig om min son. Och vad tråkigt med människor med din attityd.

    Anledningen att vi fick väskan var att vi letat efter en riktigt bra väska som höll både mätare och insulin och jag frågade henne efter tips på bra produkter. Och eftersom hon hade en sån så ville hon att vi skulle ha den. Gör det mig till mindre vuxen?

Liknande trådar

  1. Lycka!
    By *Lottiz* in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-24, 09:59
  2. Lo är här!!! *Lycka*
    By QueenOfNight in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-05-24, 17:28
  3. LYCKA !!!!!!!!!
    By Norrlands-mamma in forum Autismspektrum
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 14:27
  4. *lycka*
    By leoleo in forum _05 Vårbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 18:13
  5. Lycka...
    By xenon in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 11:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar