Motbevisa mig gärna!
_0607 Julibarn
  1. Marre m Jesper bf 17/7
    #1

    Motbevisa mig gärna!

    Idag på UL så passade Bm på att kolla hur stor bebben var och skulle bli...

    Den väger idag 3151g och om den föds på BF så väger den 3800g.

    Den är +14% över \"normalen\"

    Nu till saken...Jesper vägde 3498g när han föddes en dag efter bf, det brukar ju vara så att tjejer väger mindre än killar...men om den här väger mer, då måste det vara en kille? Eller...?

    Nu tror vi båda att det är en kille, men kom gärna med exempel på barn ni vet som har fötts med samma föräldrar fast tjejen varit större än killen...jag vill gärna ha lite spänning kvar :-)
  2. 1
    Motbevisa mig gärna! Idag på UL så passade Bm på att kolla hur stor bebben var och skulle bli...

    Den väger idag 3151g och om den föds på BF så väger den 3800g.

    Den är +14% över \"normalen\"

    Nu till saken...Jesper vägde 3498g när han föddes en dag efter bf, det brukar ju vara så att tjejer väger mindre än killar...men om den här väger mer, då måste det vara en kille? Eller...?

    Nu tror vi båda att det är en kille, men kom gärna med exempel på barn ni vet som har fötts med samma föräldrar fast tjejen varit större än killen...jag vill gärna ha lite spänning kvar :-)
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2

    sorry

    inga bra ideer att komma med
  4. 2
    sorry inga bra ideer att komma med
  5. Marre m Jesper bf 17/7
    #3

    Tsss

    Inte det svar jag ville ha :-)

  6. 3
    Tsss Inte det svar jag ville ha :-)

  7. Medlem sedan
    May 1998
    #4

    Viktuppskattning

    Jag kan inte motbevisa dig, men jag tror att inte att viktuppskattningar alltid stämmer. När min pojke skulle födas, så gjorde en uppskattning i vecka 36.

    Då skulle han väga mindre än 3 kg. När han kom ut 2 veckor senare, så vägde han 4120 gram.

    Jag frågade på sjukhuset om det var möjligt att gå upp över 1 kg på två veckor, men det var det inte och viktuppskattningen stämde alltså inte i mitt fall.
  8. 4
    Viktuppskattning Jag kan inte motbevisa dig, men jag tror att inte att viktuppskattningar alltid stämmer. När min pojke skulle födas, så gjorde en uppskattning i vecka 36.

    Då skulle han väga mindre än 3 kg. När han kom ut 2 veckor senare, så vägde han 4120 gram.

    Jag frågade på sjukhuset om det var möjligt att gå upp över 1 kg på två veckor, men det var det inte och viktuppskattningen stämde alltså inte i mitt fall.
  9. Marre m Jesper bf 17/7
    #5

    Aha...

    Det var ju intressant...då kanske vi har lite spänning kvar :-) Tack!
  10. 5
    Aha... Det var ju intressant...då kanske vi har lite spänning kvar :-) Tack!
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6

    Näää du

    Rebecka vägde 5,2kg och Lukas \"bara\" 4,5kg.
    Sug på den du ;)
  12. 6
    Näää du Rebecka vägde 5,2kg och Lukas \"bara\" 4,5kg.
    Sug på den du ;)
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7

    Samma här

    Lukas skulle väga 3800g på bf men vägde 4485g 3 dagar senare. Ganska fel dårå.
  14. 7
    Samma här Lukas skulle väga 3800g på bf men vägde 4485g 3 dagar senare. Ganska fel dårå.
  15. Marre m Jesper bf 17/7
    #8

    ååå

    Var de ungefär lika långt gångna också?

    Tack...då är det lite spännande ändå :-)
  16. 8
    ååå Var de ungefär lika långt gångna också?

    Tack...då är det lite spännande ändå :-)
  17. Marre m Jesper bf 17/7
    #9

    Bra...

    Jag har aldrig varit så glad över att ha fel som just nu. Inte för att jag vill att det hellre ska vara en tjej utan för att jag vill ha spänningen kvar!
  18. 9
    Bra... Jag har aldrig varit så glad över att ha fel som just nu. Inte för att jag vill att det hellre ska vara en tjej utan för att jag vill ha spänningen kvar!
  19. Medlem sedan
    May 1998
    #10

    vad bra..:-) *imt*

    -
  20. 10
    vad bra..:-) *imt* -
  21. Medlem sedan
    Jan 2002
    #11

    Njaa

    Rebecka kom på +8 & Lukas på +3, så han var ju lite tidigare.
    Dock hade han inte hunnit upp 7hg på de dagarna.
  22. 11
    Njaa Rebecka kom på +8 & Lukas på +3, så han var ju lite tidigare.
    Dock hade han inte hunnit upp 7hg på de dagarna.
  23. Medlem sedan
    Jun 2006
    #12

    vanligt att 2:a barnet

    väger mer än första så det behöver inte betyda att det är samma kön...
    Jag har inte fått göra viktuppskattning och gjorde inte det med förra heller. Undrar varför?
  24. 12
    vanligt att 2:a barnet väger mer än första så det behöver inte betyda att det är samma kön...
    Jag har inte fått göra viktuppskattning och gjorde inte det med förra heller. Undrar varför?
  25. Medlem sedan
    Feb 2000
    #13

    Jag har ju bara tjejer...

    men min tvåa vägde mer än ½ kilo mer än storasyster!

    Dessutom kan viktskattningen diffa på ett kilo ungefär, så det är ju inte så exakt direkt... :)
  26. 13
    Jag har ju bara tjejer... men min tvåa vägde mer än ½ kilo mer än storasyster!

    Dessutom kan viktskattningen diffa på ett kilo ungefär, så det är ju inte så exakt direkt... :)
  27. Medlem sedan
    Feb 2000
    #14

    Det görs bara...

    om man har nån speciell frågställning, och inte på rutin!
  28. 14
    Det görs bara... om man har nån speciell frågställning, och inte på rutin!
  29. Medlem sedan
    Jun 2006
    #15

    okej, men det hade ju varit

    spännande nej förresten, bäst att inte veta något då blir jag bara mer nervös... tycker att det börjar dra ihop sig och jag känner mig inte mogen! Fattar inte varför jag är så larvig den här gången.
  30. 15
    okej, men det hade ju varit spännande nej förresten, bäst att inte veta något då blir jag bara mer nervös... tycker att det börjar dra ihop sig och jag känner mig inte mogen! Fattar inte varför jag är så larvig den här gången.
  31. Medlem sedan
    Feb 2002
    #16

    hehe..

    jag vägde mer än min bror när jag föddes. Han var först och jag nr 2, lillasyster nr 3 var minst.

    Sen kan det ju skilja myyycket ändå... min etta vägde 3070gr, min tvåa 40240gr och båda är pojkar.. ;)
  32. 16
    hehe.. jag vägde mer än min bror när jag föddes. Han var först och jag nr 2, lillasyster nr 3 var minst.

    Sen kan det ju skilja myyycket ändå... min etta vägde 3070gr, min tvåa 40240gr och båda är pojkar.. ;)

Liknande trådar

  1. Motbevisa mamma
    By Fanglar in forum _1204 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-07, 07:56
  2. Vill så gärna så gärna hamna här
    By erica76 in forum _1205 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-28, 08:36
  3. Be gärna
    By MYZOXE! in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-05-12, 12:42
  4. Ta gärna med i bön...
    By lizaliza in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 10:07
  5. Ni får mer än gärna...
    By TL in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-12, 06:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar