vilken tid i säng?
_98 Alla barn
  1. Lappis m A, A & F
    #1

    vilken tid i säng?

    vilken tid går era barn och lägger sej nu när det är sommarlov?
    Anton verkar tycka att nu när man har sommarlov så kan man vara uppe hur länge som helst... men det tycker inte hans mamma, ;)
    Men nu när han går fotbollskolan så tycker jag han iaf kan sova vid 22, annars 20.00 då det är vanlg skola, tvillingarna vaknar ju runt 07 och det brukar inte dröja så länge innan A vaknar så jag tror ju att han behöver sin sömn.
    Men sen när fotbollskolan är slut om en vecka...
    hmmm hur ser era läggtider nu när det är sommarlov undrar jag?
  2. 1
    vilken tid i säng? vilken tid går era barn och lägger sej nu när det är sommarlov?
    Anton verkar tycka att nu när man har sommarlov så kan man vara uppe hur länge som helst... men det tycker inte hans mamma, ;)
    Men nu när han går fotbollskolan så tycker jag han iaf kan sova vid 22, annars 20.00 då det är vanlg skola, tvillingarna vaknar ju runt 07 och det brukar inte dröja så länge innan A vaknar så jag tror ju att han behöver sin sömn.
    Men sen när fotbollskolan är slut om en vecka...
    hmmm hur ser era läggtider nu när det är sommarlov undrar jag?
  3. Medlem sedan
    Aug 1999
    #2

    Som vanligt!

    Vi jobbar ju, jag börjar 7.30 så här är det läggdax samma tid som vanlig, dvs 19.30-20.00 ca. Vi går upp runt halv 7. Sen när vi får semester lär det ju bli annorlunda!
  4. 2
    Som vanligt! Vi jobbar ju, jag börjar 7.30 så här är det läggdax samma tid som vanlig, dvs 19.30-20.00 ca. Vi går upp runt halv 7. Sen när vi får semester lär det ju bli annorlunda!
  5. Medlem sedan
    Sep 2004
    #3

    runt 21

    brukar det bli, Isak har ju en lillebror som väcker honom tidigt så ska han vara \"människa\" hela dan så får det bli 21, i vanliga fall är det runt 20.00. men det är klart, har han jättekul och så så är det ju inte stenhårt med just klockan 21, men det är väl ett riktmärke i alla fall.
  6. 3
    runt 21 brukar det bli, Isak har ju en lillebror som väcker honom tidigt så ska han vara \"människa\" hela dan så får det bli 21, i vanliga fall är det runt 20.00. men det är klart, har han jättekul och så så är det ju inte stenhårt med just klockan 21, men det är väl ett riktmärke i alla fall.
  7. Medlem sedan
    Oct 1998
    #4

    Vi har senarelagt

    Kalle brukar lägga sig 20.30-21.00 när det är skola, men nu får han vara uppe ungefär en timme längre. Och det märks för han sover fortfarande nu när klockan är snart åtta på morgonen!
  8. 4
    Vi har senarelagt Kalle brukar lägga sig 20.30-21.00 när det är skola, men nu får han vara uppe ungefär en timme längre. Och det märks för han sover fortfarande nu när klockan är snart åtta på morgonen!
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5

    jobbar fortfarande

    idag och i morgon, så då går hon och lägger sog som vanligt, dvs hon släcker senast 20.30. Men i sommar blir det nog att hon går och lägger sig vid 20.30-21 kanske, tycker inte att hon behöver vara uppe hela nätterna.
  10. 5
    jobbar fortfarande idag och i morgon, så då går hon och lägger sog som vanligt, dvs hon släcker senast 20.30. Men i sommar blir det nog att hon går och lägger sig vid 20.30-21 kanske, tycker inte att hon behöver vara uppe hela nätterna.
  11. Linda, Oscar & Saga
    #6

    Nånstans kring 22.00.

    senast annars är inte Oscar människa på hela dagen. Med schysst lillsyrra som gärna väcker honom om hon får så blir inte sovtiden så lång. Men han sover faktiskt än och hon i knät på mig just nu.
  12. 6
    Nånstans kring 22.00. senast annars är inte Oscar människa på hela dagen. Med schysst lillsyrra som gärna väcker honom om hon får så blir inte sovtiden så lång. Men han sover faktiskt än och hon i knät på mig just nu.
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7

    inte för sent

    De lägger sig nog som vanligt, dvs runt 20.00, men vissst kan de få vara uppe längre någon enstaka kväll. Men däremot kan han få ligga lite längre och läsa än på vardagarna.
  14. 7
    inte för sent De lägger sig nog som vanligt, dvs runt 20.00, men vissst kan de få vara uppe längre någon enstaka kväll. Men däremot kan han få ligga lite längre och läsa än på vardagarna.
  15. Medlem sedan
    Jan 2000
    #8

    Har blivit sent

    Här var det skolavslutning i fredags, och redan då blev det sent i säng. 21.30-22 har det blivit varje kväll sedan dess. Det är svårt att få ungarna i säng när solen skiner o det är ljuvligt ute och man vet att man är ledig nästa dag ju! En annan vill ju inte heller gå in!
    Men som sagt, vi är ju lediga nu hela sommaren, så då gör det inget tycker jag. Får väl börja vänja sig vid andra tider fram mot Augusti igen ;-)
  16. 8
    Har blivit sent Här var det skolavslutning i fredags, och redan då blev det sent i säng. 21.30-22 har det blivit varje kväll sedan dess. Det är svårt att få ungarna i säng när solen skiner o det är ljuvligt ute och man vet att man är ledig nästa dag ju! En annan vill ju inte heller gå in!
    Men som sagt, vi är ju lediga nu hela sommaren, så då gör det inget tycker jag. Får väl börja vänja sig vid andra tider fram mot Augusti igen ;-)
  17. Medlem sedan
    Jul 1998
    #9

    Under sommarlovet...

    ...när vi är hellediga får MAja vara uppe hur långe hon vill vi är ju mest i stugan på en ö i Luleälv och hon sover i ett eget litet hus med sin kusin som är 3 år äldre vi är oftast uppe till 24.00-02.00....vänder dygnet helt sover länge eldar mitt i natten det är sååå mysigt och så länge hon inte verkar trött och på dåligt humör får hon välja själv....
    Maja har alltid vrit en lättsam unge och blir sällan på dåligt humör så det är svårt att ha en massa regler när det inte behövs.....nu under forbollsskolan varierar tiden mellan 20.00-22.00 beroende hur trött hon är...
  18. 9
    Under sommarlovet... ...när vi är hellediga får MAja vara uppe hur långe hon vill vi är ju mest i stugan på en ö i Luleälv och hon sover i ett eget litet hus med sin kusin som är 3 år äldre vi är oftast uppe till 24.00-02.00....vänder dygnet helt sover länge eldar mitt i natten det är sååå mysigt och så länge hon inte verkar trött och på dåligt humör får hon välja själv....
    Maja har alltid vrit en lättsam unge och blir sällan på dåligt humör så det är svårt att ha en massa regler när det inte behövs.....nu under forbollsskolan varierar tiden mellan 20.00-22.00 beroende hur trött hon är...

Liknande trådar

  1. Vilken säng ska vi välja?
    By Kimman in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-02-05, 23:11
  2. Vilken säng?
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-22, 08:03
  3. Vilken säng?
    By YoCheri in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 23:00
  4. Vilken säng är lämplig?
    By Mia med tvåan in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 13:36
  5. Titta vilken kul säng...
    By Madicken-m4 in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 22:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar