Ni som har fler barn!
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    Ni som har fler barn!

    Vilken årstid är de födda? Någon som har sommarbarn sen innan? HUR kunde ni skaffa ett sommarbarn igen? *S* Aldrig mer gravid på sommaren tänker jag vara! OM jag ens kommer vara det igen! Fast jag har alltid velat ha ett sommarbarn, så mysigt med kalas i trädgården och gräddtårta med jordgubbar! Men nej detta var då sista gången jag var höggravid på sommaren!

  2. 1
    Ni som har fler barn! Vilken årstid är de födda? Någon som har sommarbarn sen innan? HUR kunde ni skaffa ett sommarbarn igen? *S* Aldrig mer gravid på sommaren tänker jag vara! OM jag ens kommer vara det igen! Fast jag har alltid velat ha ett sommarbarn, så mysigt med kalas i trädgården och gräddtårta med jordgubbar! Men nej detta var då sista gången jag var höggravid på sommaren!

  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2

    Jag har..

    ett sommarbarn och två vinterbarn...Men det är inte kul att vara höggravid på vintern heller... Mina vinterbarn är födda i december och januari..Kallt, halt, mkt kläder på på en själv och barnen och när bebis kommit kan man knappt inte gå ut för det är så kallt...
    Inte heller kul att köra till förlossningen en natt med snöstorm..Det provade vi sist *s*...
    Nä..hellre sommarbarn för mig iaf..
  4. 2
    Jag har.. ett sommarbarn och två vinterbarn...Men det är inte kul att vara höggravid på vintern heller... Mina vinterbarn är födda i december och januari..Kallt, halt, mkt kläder på på en själv och barnen och när bebis kommit kan man knappt inte gå ut för det är så kallt...
    Inte heller kul att köra till förlossningen en natt med snöstorm..Det provade vi sist *s*...
    Nä..hellre sommarbarn för mig iaf..
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3

    Mars-barn!

    min son är född 27/3, helt perfekt om du frågar mig! Undrar också hur jag kunde vara så dum at planera in att vara högravid MITT i sommaren :D
  6. 3
    Mars-barn! min son är född 27/3, helt perfekt om du frågar mig! Undrar också hur jag kunde vara så dum at planera in att vara högravid MITT i sommaren :D
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Vera är född

    19 maj 03 - det var en varm sommar och jag vill minnas att jag toksvettades de sista par veckorna och tänkte \"tuuuur att hon kommer snart\" :)

    Maj var väl rätt perfa, men jag tycker inte det är så himla farligt nu trots värmen.
  8. 4
    Vera är född 19 maj 03 - det var en varm sommar och jag vill minnas att jag toksvettades de sista par veckorna och tänkte \"tuuuur att hon kommer snart\" :)

    Maj var väl rätt perfa, men jag tycker inte det är så himla farligt nu trots värmen.
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5

    jag har

    från den ökända sommaren 2002.

    men då mådde jag rikgtigt bra. gör jag nu med om man ser till värmen dock inte till allt annat.
  10. 5
    jag har från den ökända sommaren 2002.

    men då mådde jag rikgtigt bra. gör jag nu med om man ser till värmen dock inte till allt annat.
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6

    Tja....man glömmer lätt

    har ju ett julibarn sedan tidigare, samt ett september ( övriga, maj och december) så man kan ju tycka att man borde ha lärt sig;=) Hihi, det enda jag kan säga till mitt försvar är att tjejen i magen är en oplanerad överraskning som bara bestämde sig för att bli till:=)
  12. 6
    Tja....man glömmer lätt har ju ett julibarn sedan tidigare, samt ett september ( övriga, maj och december) så man kan ju tycka att man borde ha lärt sig;=) Hihi, det enda jag kan säga till mitt försvar är att tjejen i magen är en oplanerad överraskning som bara bestämde sig för att bli till:=)
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7

    Nov, jan, juli...

    Föredrar VERKLIGEN en vinterbebis!!!
  14. 7
    Nov, jan, juli... Föredrar VERKLIGEN en vinterbebis!!!
  15. Medlem sedan
    Oct 2005
    #8

    Jag har ett juli-barn sen innan

    och jag föredrar absolut att vara gravid på sommaren framför vintern! Det är ju härligt med tunna sommarkläder och att sitta i skuggan och äta glass. :0) Plus att man känner sig piggare och gladare när det är varmt.
  16. 8
    Jag har ett juli-barn sen innan och jag föredrar absolut att vara gravid på sommaren framför vintern! Det är ju härligt med tunna sommarkläder och att sitta i skuggan och äta glass. :0) Plus att man känner sig piggare och gladare när det är varmt.
  17. Medlem sedan
    Jul 2003
    #9

    Mars!*imt*

    -
  18. 9
    Mars!*imt* -
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10

    Har ett julibarn sedan tidigare

    och jag tycker att det är perfekt att vara gravid på sommaren. Visst är det varmt och lite bökigt, men man kan ju faktiskt gå omkring väldigt lättklädd och i sandaler... Gud så dyrt mitt skokonto skulle bli om jag var höggravid på vintern...
  20. 10
    Har ett julibarn sedan tidigare och jag tycker att det är perfekt att vara gravid på sommaren. Visst är det varmt och lite bökigt, men man kan ju faktiskt gå omkring väldigt lättklädd och i sandaler... Gud så dyrt mitt skokonto skulle bli om jag var höggravid på vintern...
  21. Medlem sedan
    Feb 2000
    #11

    *haha*

    Jag har två barn sen tidigare! Ida född esptember -02 (efter den HETA sommaren!) och Wilma född juni -04.

    Jag har dock inte planerat nån graviditet alls, utan blivit mer elle rmindre överraskad varje gång! :)
  22. 11
    *haha* Jag har två barn sen tidigare! Ida född esptember -02 (efter den HETA sommaren!) och Wilma född juni -04.

    Jag har dock inte planerat nån graviditet alls, utan blivit mer elle rmindre överraskad varje gång! :)
  23. Medlem sedan
    Jan 2002
    #12

    Jag har sommarbarn

    Rebecka är född sommaren 2002, dvs den varmaste sommaren på 100 år. 20 augusti kom hon och det var 30 plus då.
    Jag har faktiskt aldrig tänkt på årstiden utan barnen kommer när de kommer.
    Men detta är sista gången jag är gravid öht.
  24. 12
    Jag har sommarbarn Rebecka är född sommaren 2002, dvs den varmaste sommaren på 100 år. 20 augusti kom hon och det var 30 plus då.
    Jag har faktiskt aldrig tänkt på årstiden utan barnen kommer när de kommer.
    Men detta är sista gången jag är gravid öht.
  25. Medlem sedan
    Feb 2002
    #13

    januaribarn x2..

    myyyycket bättre planerat! ;))
  26. 13
    januaribarn x2.. myyyycket bättre planerat! ;))
  27. Medlem sedan
    Jan 2002
    #14

    Du menar

    att de var planerade öht kanske? ;)
  28. 14
    Du menar att de var planerade öht kanske? ;)
  29. Jossan m Neo & Jonah
    #15

    Neo föddes den 26 december...

    ... och jag måste erkänna att det hellre får vara _kallt_ än som nu! Det var -35 c en dagen han föddes, och riktigt så kallt behöver det väl kanske inte vara, men denna värme är ju olidlig... *klagar*

    Är det kallt ute kan man ju välja att stanna inne i värmen, men är det varmt ute är det ju varmt inne också...
  30. 15
    Neo föddes den 26 december... ... och jag måste erkänna att det hellre får vara _kallt_ än som nu! Det var -35 c en dagen han föddes, och riktigt så kallt behöver det väl kanske inte vara, men denna värme är ju olidlig... *klagar*

    Är det kallt ute kan man ju välja att stanna inne i värmen, men är det varmt ute är det ju varmt inne också...
  31. Medlem sedan
    May 1998
    #16

    Mina barn

    är födda i oktober och februari. Tidigare har jag ju varit illamående på somrarna och det har faktiskt varit värre!

  32. 16
    Mina barn är födda i oktober och februari. Tidigare har jag ju varit illamående på somrarna och det har faktiskt varit värre!

  33. Medlem sedan
    Dec 2002
    #17

    Sommarbarn

    Frida är född i augusti. Sorry, men jag gillar verkligen att vara gravid på sommaren. :)
  34. 17
    Sommarbarn Frida är född i augusti. Sorry, men jag gillar verkligen att vara gravid på sommaren. :)
  35. Medlem sedan
    Feb 2002
    #18

    Den ena..

    åtminstone.. ;)

  36. 18
    Den ena.. åtminstone.. ;)

  37. Alexandra * 3
    #19

    Missade grovt i planeringen!

    Är iofs glad att mina barn har en årstid var än så länge. Största har hösten, mellan har våren och denna sommaren. Men hade jag haft någonting att säga till om med detta barn hade det blivit ett vinterbarn istället!! *pust*
  38. 19
    Missade grovt i planeringen! Är iofs glad att mina barn har en årstid var än så länge. Största har hösten, mellan har våren och denna sommaren. Men hade jag haft någonting att säga till om med detta barn hade det blivit ett vinterbarn istället!! *pust*

Liknande trådar

  1. Fler barn?
    By 4-barnsmamma? in forum _0907 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-04, 08:07
  2. Ni med fler än ett barn.
    By UngMamma89 in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2009-08-15, 21:15
  3. Ni som har fler barn
    By isha in forum _0807 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 13:43
  4. Ska ni ha fler barn......
    By Rut o Ellys mamma in forum _0605 Majbarn
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2006-07-29, 07:18
  5. Fler barn var det här!
    By ingrid_mfl in forum _01/02 Vinterbarn
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2006-05-26, 22:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar