Glömsk!
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Glömsk!

    Jag är så glömsk!
    Lite småsaker hela tiden.
    Igår gjorde jag paj. Jag hade en massa ägg som jag var tvungen att göra nåt med ;-)
    Jag slängde ihop en paj med bacon, lök, lite olika ostar och så tänkte jag ha i soltorkade tomater också. Jag la dem i blöt.
    Slängde ihop pajen och skjuts in i ugnen. Fasiken, glömde tomaterna... Nåja.

    Ställer klockan på 35 minuter.
    Klockan ringer, men jag tycker att pajen behöver lite till i ugnen. Jag städar undan i köket, telefonen ringer. jag pratar i säkert 10-15 minuter och kommer helt plötsligt på - Pajen!!!

    4-åringen frågar mig om jag gjort chokladpaj... *asg*
    Jaaa, den fick sån färg på täcket.
    Nåja den gick att äta, till och med god.

    T installerar vår nya tvättmaskin som vi fått - Tack svärfar!!!
    Efter första testomgången med tom maskin måste T ha en del kläder rena tills idag.
    Jag gör ordning en ljus 40-tvätt och slänger i, fyller på tvättmedel i tvättkulan och kör igång.

    Inser efter 20 minuter in i programmet att jag glömt att lägga i själva tvättkulan i maskinen...
    Jösses!!!

    Glömde soltorkade tomaterna, glömde pajen och tvättkulan. Minnet är inge bra, inte ens kort!
    ;-P

    Är ni glömska?
    Kram
  2. 1
    Glömsk! Jag är så glömsk!
    Lite småsaker hela tiden.
    Igår gjorde jag paj. Jag hade en massa ägg som jag var tvungen att göra nåt med ;-)
    Jag slängde ihop en paj med bacon, lök, lite olika ostar och så tänkte jag ha i soltorkade tomater också. Jag la dem i blöt.
    Slängde ihop pajen och skjuts in i ugnen. Fasiken, glömde tomaterna... Nåja.

    Ställer klockan på 35 minuter.
    Klockan ringer, men jag tycker att pajen behöver lite till i ugnen. Jag städar undan i köket, telefonen ringer. jag pratar i säkert 10-15 minuter och kommer helt plötsligt på - Pajen!!!

    4-åringen frågar mig om jag gjort chokladpaj... *asg*
    Jaaa, den fick sån färg på täcket.
    Nåja den gick att äta, till och med god.

    T installerar vår nya tvättmaskin som vi fått - Tack svärfar!!!
    Efter första testomgången med tom maskin måste T ha en del kläder rena tills idag.
    Jag gör ordning en ljus 40-tvätt och slänger i, fyller på tvättmedel i tvättkulan och kör igång.

    Inser efter 20 minuter in i programmet att jag glömt att lägga i själva tvättkulan i maskinen...
    Jösses!!!

    Glömde soltorkade tomaterna, glömde pajen och tvättkulan. Minnet är inge bra, inte ens kort!
    ;-P

    Är ni glömska?
    Kram
  3. Lotta bf 7/9
    #2

    glömsk - och fumlig

    jag glömmer såna otäcka saker som strykjärnet i och spisplattan på, och det gör jag ALDRIG annars. men värre ändå är min fumlighet, jag slår sönder glas och porslin och krockar med möbler och trampar snett och jag vet inte allt.... :)
  4. 2
    glömsk - och fumlig jag glömmer såna otäcka saker som strykjärnet i och spisplattan på, och det gör jag ALDRIG annars. men värre ändå är min fumlighet, jag slår sönder glas och porslin och krockar med möbler och trampar snett och jag vet inte allt.... :)
  5. Lotta bf 7/9
    #3

    och just när

    jag skrivit det spillde jag vatten över hela framsidan på min tröja när jag skulle dricka. suck. nåja, tur det var vatten i alla fall... :D
  6. 3
    och just när jag skrivit det spillde jag vatten över hela framsidan på min tröja när jag skulle dricka. suck. nåja, tur det var vatten i alla fall... :D
  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4

    Glömsk är jag

    i vanliga fall är jag en person som kommer ihåg allas födelsedagar m.m. Nu har till och med mina vänner börjat reagerat att det inte är som vanligt. Men de accepterar fakta blir inte ledsna.

    Fumlig: Inte denna graviditet, men förra var jag hemsk, tappade en kökskniv på sambons fot två ggr under loppet av en minut.
  8. 4
    Glömsk är jag i vanliga fall är jag en person som kommer ihåg allas födelsedagar m.m. Nu har till och med mina vänner börjat reagerat att det inte är som vanligt. Men de accepterar fakta blir inte ledsna.

    Fumlig: Inte denna graviditet, men förra var jag hemsk, tappade en kökskniv på sambons fot två ggr under loppet av en minut.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Samma här...

    Du är inte ensam! Både fumlig och glömsk.
    Jag kommer inte ihåg något som jag inte skrivit in i almanackan... Födelsedagar, träffar, möten, kalas... MÅSTE skriva in allt med en gång, annars är det borta.
    Glömmer också saker i ugnen, går upp på övervåningen för att hämta tvätt men kommer ner igen utan något, osv.

    Min svägerska var gravid och var och handlade. Hon kom ända tillbaks till bilen innan hon kom på att hon glömt maten hon just betalat kvar på bandet i affären. *fniss*

    Just nu kan man skylla på graviditeten, och sen kan man skylla på amningen ett tag... ;)
    Kram
  10. 5
    Samma här... Du är inte ensam! Både fumlig och glömsk.
    Jag kommer inte ihåg något som jag inte skrivit in i almanackan... Födelsedagar, träffar, möten, kalas... MÅSTE skriva in allt med en gång, annars är det borta.
    Glömmer också saker i ugnen, går upp på övervåningen för att hämta tvätt men kommer ner igen utan något, osv.

    Min svägerska var gravid och var och handlade. Hon kom ända tillbaks till bilen innan hon kom på att hon glömt maten hon just betalat kvar på bandet i affären. *fniss*

    Just nu kan man skylla på graviditeten, och sen kan man skylla på amningen ett tag... ;)
    Kram
  11. Medlem sedan
    Mar 2005
    #6

    Jajamensan...

    Jag är helt förvirrad :-) Dessutom känner jag mig \"lite trögfattad\" ibland. Förra veckan skulle jag skicka brev till min mamma med en sak. Åkte till brevlådan och la i brevet. Insåg sedan att det jag skulle skicka hade jag inte lagt i kuvertet!!! Fick skicka ett brev till...
  12. 6
    Jajamensan... Jag är helt förvirrad :-) Dessutom känner jag mig \"lite trögfattad\" ibland. Förra veckan skulle jag skicka brev till min mamma med en sak. Åkte till brevlådan och la i brevet. Insåg sedan att det jag skulle skicka hade jag inte lagt i kuvertet!!! Fick skicka ett brev till...
  13. Medlem sedan
    Mar 2005
    #7

    Superfumlig

    är jag. Tappar saker hela tiden och har svårt med avståndsbedömning, går emot väggar typ :-)
  14. 7
    Superfumlig är jag. Tappar saker hela tiden och har svårt med avståndsbedömning, går emot väggar typ :-)
  15. KajsaKavat tvåan bf 4/9
    #8

    Hopplös!

    Jag är verkligen hopplöst glömsk just nu. I lördags stoppade jag in dottern och en massa prylar i bilen och körde en timme ut till vårt lantställe för att lämna sakerna. Jag skulle dessutom hämta en hylla som vi ska ha i dotterns rum. Tror ni att jag hade med mig hyllan hem? Tror ni att jag lämnade av några saker? Nej, jag kommer hem med lika fullt bagage som när vi åkte, och hyllan stod kvar på vinden på landet. Vi fick köra tillbaka hela vägen på söndagen för att fixa allt! (och då slutade besöket med att jag glömde min mibiltelefon där, vi som inte ens har vanliga telefoner på jobbet, suck).

    Jaja, man får helt enkelt skratta åt det, annars står man inte ut :) Tur att jag bara ska jobba en vecka till innan semestern, jag är troligtvis den mest förvirrade chefen i världshistorien just nu, tycker nästan synd om mina medarbetare hihi!
  16. 8
    Hopplös! Jag är verkligen hopplöst glömsk just nu. I lördags stoppade jag in dottern och en massa prylar i bilen och körde en timme ut till vårt lantställe för att lämna sakerna. Jag skulle dessutom hämta en hylla som vi ska ha i dotterns rum. Tror ni att jag hade med mig hyllan hem? Tror ni att jag lämnade av några saker? Nej, jag kommer hem med lika fullt bagage som när vi åkte, och hyllan stod kvar på vinden på landet. Vi fick köra tillbaka hela vägen på söndagen för att fixa allt! (och då slutade besöket med att jag glömde min mibiltelefon där, vi som inte ens har vanliga telefoner på jobbet, suck).

    Jaja, man får helt enkelt skratta åt det, annars står man inte ut :) Tur att jag bara ska jobba en vecka till innan semestern, jag är troligtvis den mest förvirrade chefen i världshistorien just nu, tycker nästan synd om mina medarbetare hihi!
  17. 26. nov
    #9

    Spiller

    ... jag har snart fläckar som inte går bort på ALLA mina fina mammakläder. Kan inte äta en enda måltid utan att slabba ner mig! Är snart ett skämt på jobbet... På lunchen bara väntar de på att jag ska börja hälla mat på kläderna -eller ner i uringningen!
  18. 9
    Spiller ... jag har snart fläckar som inte går bort på ALLA mina fina mammakläder. Kan inte äta en enda måltid utan att slabba ner mig! Är snart ett skämt på jobbet... På lunchen bara väntar de på att jag ska börja hälla mat på kläderna -eller ner i uringningen!
  19. KajsaKavat tvåan bf 4/9
    #10

    Haha, jag med!

    Jag spiller också mat på mig hela tiden, framför allt på den utskjutande magen. Dessutom har jag nog inte riktigt fattat hur stor jag är, jag går ständigt in i saker (särskilt kladdiga saker som ger fläckar på tröjan :).
  20. 10
    Haha, jag med! Jag spiller också mat på mig hela tiden, framför allt på den utskjutande magen. Dessutom har jag nog inte riktigt fattat hur stor jag är, jag går ständigt in i saker (särskilt kladdiga saker som ger fläckar på tröjan :).
  21. Medlem sedan
    Nov 2004
    #11

    Pangat bilen 2 ggr!

    Oj, vad jag skrattar när jag läser era inlägg. Vad skönt att vara bland likar! Jag har kört på stenarna på skolans parkering 2 ggr på 3 veckor (en pajjad lampa + hela sidokjolen = drygt 5000:-). Telefonen hittade jag till slut bland mina trosor och ingen vet var jag har ställt O\'boy-paketet. Det har varit borta i flera veckor och ungarna tror att jag är helt galen...
  22. 11
    Pangat bilen 2 ggr! Oj, vad jag skrattar när jag läser era inlägg. Vad skönt att vara bland likar! Jag har kört på stenarna på skolans parkering 2 ggr på 3 veckor (en pajjad lampa + hela sidokjolen = drygt 5000:-). Telefonen hittade jag till slut bland mina trosor och ingen vet var jag har ställt O\'boy-paketet. Det har varit borta i flera veckor och ungarna tror att jag är helt galen...
  23. Medlem sedan
    Oct 2002
    #12

    Skönt!!!

    Skönt att se att ni är lika glömska, fumliga och klumpiga som jag är *s*
    Känner mig som ett ufo stundtals :-)

    Kram på er!!!
  24. 12
    Skönt!!! Skönt att se att ni är lika glömska, fumliga och klumpiga som jag är *s*
    Känner mig som ett ufo stundtals :-)

    Kram på er!!!

Liknande trådar

  1. Hur glömsk kan man bli?!?
    By gluttgirl in forum _1106 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-16, 09:24
  2. Glömsk!
    By alima in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-26, 14:28
  3. Glömsk..Jag,nej då! ;)
    By jmed2 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-25, 19:41
  4. Glömsk?
    By väntar barn nr 6 in forum Gravidsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 07:11
  5. Glömsk
    By Malin Lucas o Casper in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-19, 10:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar