om tandsprickning
Barnsjukdomar
  1. marreB
    #1

    om tandsprickning

    jag har en tjej på sju månader som har så ont nu, hon har (vad vi ser) tre tänder på väg ut i överkäken och en i nederkäken (två finns på plats sen tidigare). Hon har ont för tredje dygnet och feber sen lika länge,i går så mycket som 39,5. Hon skriker periodvis mycket och ingenting hjälper. Hon äter och dricker okej, men inte som vanligt. Kan vi hjälpa henne mer än med smärtstillande/febernedsättande. Hur länge kan hon ha feber och ont? Tänk om det är något annat som spökar i kroppen? Har tryckt på öronen och det ger ingen reaktion. När undertänderna kom var hon lite grinig ett tag men inget värre. Nu är det ju riktigt illa tycker jag och är orolig för henne. Är det någon klok/erfaren som vill tycka till lite. Tack på förhand från en orolig mamma.
  2. 1
    om tandsprickning jag har en tjej på sju månader som har så ont nu, hon har (vad vi ser) tre tänder på väg ut i överkäken och en i nederkäken (två finns på plats sen tidigare). Hon har ont för tredje dygnet och feber sen lika länge,i går så mycket som 39,5. Hon skriker periodvis mycket och ingenting hjälper. Hon äter och dricker okej, men inte som vanligt. Kan vi hjälpa henne mer än med smärtstillande/febernedsättande. Hur länge kan hon ha feber och ont? Tänk om det är något annat som spökar i kroppen? Har tryckt på öronen och det ger ingen reaktion. När undertänderna kom var hon lite grinig ett tag men inget värre. Nu är det ju riktigt illa tycker jag och är orolig för henne. Är det någon klok/erfaren som vill tycka till lite. Tack på förhand från en orolig mamma.
  3. pocahontas
    #2

    hej

    jag förstår din oro. jag har två killar, 6 o 7 år. den äldste blev alltid dålig när han fick tänder, fick feber varje gång. men så dålig som du beskriver blev han bara vid knappt 2 års ålder. då han fick sina kindtänder. då låg han däckad i hög feber i tre dagar. det var ingen tvekan om att det var tänderna. vissa säger ju att barnen inte får feber av tänder, sk experter. min både min mamma och svärmor sa att vi barn alltid blev dåliga när vi fick tänder. du kanske bör kolla med en vårdcentral, enbart för att utesluta allt annat? så slipper du fundera på det, att det är nåt med öronen eller så. det där med att trycka på öronen funkade aldrig för mig. barnen reagerade inte, men kunde ändå vara sjuka. lycka till o hoppas d går över fort!!!!!!!
  4. 2
    hej jag förstår din oro. jag har två killar, 6 o 7 år. den äldste blev alltid dålig när han fick tänder, fick feber varje gång. men så dålig som du beskriver blev han bara vid knappt 2 års ålder. då han fick sina kindtänder. då låg han däckad i hög feber i tre dagar. det var ingen tvekan om att det var tänderna. vissa säger ju att barnen inte får feber av tänder, sk experter. min både min mamma och svärmor sa att vi barn alltid blev dåliga när vi fick tänder. du kanske bör kolla med en vårdcentral, enbart för att utesluta allt annat? så slipper du fundera på det, att det är nåt med öronen eller så. det där med att trycka på öronen funkade aldrig för mig. barnen reagerade inte, men kunde ändå vara sjuka. lycka till o hoppas d går över fort!!!!!!!
  5. Anonym
    #3

    När

    Min pojke fick tänder fick han oxå feber och lös mage. Han blödde jätte mycket ur munnen oxå.

    Jag tog lite ovispad grädde med flytande alvedon så det la sig som en bedövande hinna i munnen, hjälpte.

    Men är du orolig skall du naturligvis ringa vc!
  6. 3
    När Min pojke fick tänder fick han oxå feber och lös mage. Han blödde jätte mycket ur munnen oxå.

    Jag tog lite ovispad grädde med flytande alvedon så det la sig som en bedövande hinna i munnen, hjälpte.

    Men är du orolig skall du naturligvis ringa vc!
  7. marreB
    #4

    hoppas

    att det är ett bra tips för det skall jag prova! Nu har hon somnat verkar det som. Vi håller på att jobba på en vårdtid, gärna i kväll. Tack för ditt svar!
  8. 4
    hoppas att det är ett bra tips för det skall jag prova! Nu har hon somnat verkar det som. Vi håller på att jobba på en vårdtid, gärna i kväll. Tack för ditt svar!
  9. marreB
    #5

    Vi jobbar på en vårdtid

    för närvarande, just för att utesluta. Men det känns lite \"larvigt\" om det \"bara\" är tänderna. Men det är ju så lång tid nu.....stackars lilla parveln.
    Tack för ditt svar!
  10. 5
    Vi jobbar på en vårdtid för närvarande, just för att utesluta. Men det känns lite \"larvigt\" om det \"bara\" är tänderna. Men det är ju så lång tid nu.....stackars lilla parveln.
    Tack för ditt svar!
  11. Anonym
    #6

    Ähh

    Inte skall du känna att det är larvigt om det \"bara\" är tänderna, då vet ni ju och slipper oroa er!!

    Hoppas det går bra, skriv gärna hur det går!
  12. 6
    Ähh Inte skall du känna att det är larvigt om det \"bara\" är tänderna, då vet ni ju och slipper oroa er!!

    Hoppas det går bra, skriv gärna hur det går!
  13. marreB
    #7

    jovisst var det örat allt!

    så nu har lillsnuffsan fått penicillin. Hon lyckades få i sig en halv portion gröt också och snusar just nu. Skönt! vi var så oroliga för henne. Tänk att det där med öronen missade vi på äldre dottern också en gång (enda gången hittills för hennes del). I fortsättningen skall jag bli \"hönsmamma\" och springa till läkaren med barnen på en gång de verkar sjuka, inte vänta och tro att det går över.

  14. 7
    jovisst var det örat allt! så nu har lillsnuffsan fått penicillin. Hon lyckades få i sig en halv portion gröt också och snusar just nu. Skönt! vi var så oroliga för henne. Tänk att det där med öronen missade vi på äldre dottern också en gång (enda gången hittills för hennes del). I fortsättningen skall jag bli \"hönsmamma\" och springa till läkaren med barnen på en gång de verkar sjuka, inte vänta och tro att det går över.

Liknande trådar

  1. Tandsprickning?
    By Bischa in forum _1112 Decemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-04-20, 19:43
  2. Tandsprickning
    By Zalander in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 11:53
  3. tandsprickning :(
    By mizen in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-15, 15:27
  4. Tandsprickning
    By Ammis in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-01, 13:47
  5. Tandsprickning?
    By Mystiq in forum _0905 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-06, 23:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar